چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / آزاد راه تهران – قزوین پرتردد ترین جاده کشور معرفی شد
آزاد راه تهران – قزوین پرتردد ترین جاده کشور معرفی شد

اعلام محدودیت های ترافیکی کشور

آزاد راه تهران – قزوین پرتردد ترین جاده کشور معرفی شد

قزوین را پرتردد ترین جاده اعلام کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز از این مدیریت، به دلیل ترافیک سنگین در محور تهران-آمل، در محور آمل به تهران (مسیر شمال به جنوب)‌، برای ساعاتی محدودیت ترافیکی اعمال شد و با سبک‌تر شدن ترافیک این محور،‌ محدودیت تردد از مسیر شمال به جنوب لغو شد.
بر اساس‌ اطلاعات دوربین‌های نظارت تصویری و سامانه‌ هوشمند تردد شمار بر‌خط‌، تردد کامیون‌ها و کامیونت‌ها، به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد‌شدنی از ساعت ۶ تا ۲۴ امروز (چهارشنبه) و فردا و از ساعت ۶ صبح روز جمعه تا ساعت ۱۲ روز شنبه، از محور هراز ممنوع است.
بر اساس این گزارش، غیر از محورهای مسدود و ممنوع ذکر شده، سایر محورهای مواصلاتی کشور باز است و تردد در آنها به‌ روال عادی ‌جریان دارد.
کل تردد ثبت‌شده در شبانه‌روز گذشته براساس‌‌‌ آخرین اطلاعات حاصل از ۲ هزارو ۲۴۰ تردد شمار فعال در محورهای برون‌ شهری، نسبت به روز قبل ۱۴٫۳ درصد افزایش نشان می‌دهد؛ در همین مدت سهم وسایل نقلیه سنگین در ترافیک راه‌ها ۱۲٫۴ درصد، اوج تردد بین ساعات ۱۹ تا ۲۰ و کمترین تردد بین ساعات ۴ تا ۵ بوده است.

** محدودیت‌ ترافیکی جاده‌ها از امروز تا ‌یکشنبه چهارم شهریور
‌تردد موتورسیکلت تا ساعت ۶ روز یکشنبه چهارم شهریور از محورهای کرج – چالوس‌، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است؛ البته تردد موتور‌سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.
‌تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲روز جمعه دوم شهریور تا ساعت ۲ بامداد روز شنبه سوم شهریور، از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع است و با اعلام ماموران پلیس راه، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۵ روز جمعه دوم شهریور تا ساعت ۲بامداد روز شنبه سوم شهریور، از مرزن‌آباد به سمت کرج، یک‌طرفه خواهد بود.
‌تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۲ روز جمعه هفته جاری تا ساعت ۲ بامداد روز شنبه، از رودهن به سمت آمل ممنوع است و با اعلام ماموران پلیس راه، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت ۱۴ روز جمعه دوم شهریور تا ساعت ۲ بامداد روز شنبه سوم شهریور، از آب اسک به سمت رودهن (محدوده مشاء‌) یک‌طرفه خواهد بود.

‌در محور کندوان‌ نیز تردد انواع تریلر‌، کامیون و کامیونت از کرج به چالوس و بالعکس کماکان ممنوع است.
در محور هراز‌ تردد‌ تریلرها همچنان ممنوع است و ‌تردد کامیون‌ها و کامیونت‌ها به غیر از حاملان مواد سوختی و فاسد‌شدنی از ساعت ۶ تا ۲۴ روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری و از ساعت ۶ صبح روز جمعه سوم شهریور تا ساعت ۱۲ روز شنبه سوم شهریور، از محور هراز ممنوع است.
‌تردد‌ تریلرها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد‌شدنی از ساعت ۸ تا ۲۴ روزهای چهارشنبه و جمعه هفته جاری از محور فیروزکوه ممنوع است.
در محور قدیم رشت- قزوین و بالعکس‌ تردد تریلرها و کامیون ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد‌شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز جمعه هفته جاری ‌ممنوع ‌است.
‌در محور آستارا-اردبیل و بالعکس‌ تردد تریلرها و کامیون ها به استثنای حاملان مواد سوختی و فاسد‌شدنی از ساعت ۱۲ تا ۲۴ جمعه هفته جاری ‌ممنوع ‌است.
**پرترددترین جاده‌های کشور
آزادراه‌ ‌‌کرج‌-تهران،‌‌ آزادراه کرج-قزوین‌، محور تهران-شهریار و شهریار-تهران،‌‌‌‌ ‌آزادراه‌ ‌‌‌تهران-قم‌‌‌، ‌‌آزادراه ‌قم-تهران‌‌، محور تهران-پاکدشت‌‌‌‌ و پاکدشت-تهران و آزادراه زنجان-قزوین، در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین ترافیک را داشتند‌‌

**ممنوعیت تردد به دلیل مداخلات جوی و شرایط نامناسب فیزیکی راه‌
محور رامیان-اولنگ-شاهرود ‌در استان‌های گلستان و سمنان‌ به دلیل نبود ایمنی کافی، مسدود ‌است.
محور فرعی شمشک-دیزین، در استان‌های البرز و تهران، به دلیل نبود ایمنی کافی تا اطلاع بعدی مسدود است.
محور گیوی-خلخال در استان اردبیل، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.
محور ایلام- اسلام آباد غرب در استان ایلام، به دلیل رفع نقص سیستم روشنایی و تهویه مسدود است.
مدیریت راه‌های کشور از هموطنان خواست تا زمان سفر خود را مدیریت کرده و با دریافت اطلاعات از سامانه جامع ۱۴۱ سایت www 141.ir، سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۴۱ و یا تماس با شماره ۸۸۹۲۵۲۵۲ با اطمینان خاطر و آگاهی از وضعیت راه ها مسافرت کرده و بازگشت از سفر خود را با توجه به شرایط ترافیکی راهها تنظیم کنند.
اقتصام **۱۰۷۰** ۱۷۰۱

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴ درصدی تخلیه و بارگیری در بنادر تجاری کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، با بررسی روند ۱۰ ساله عملیات تخلیه و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.