سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / همدان / معرفی پاتوق‌ شهری همدانی‌ها
معرفی پاتوق‌ شهری همدانی‌ها

معرفی پاتوق‌ شهری همدانی‌ها

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه محور پیاده‌راه بوعلی تا تپه هگمتانه بزرگترین پاتوق شهری همدانی‌هاست، گفت: محور آرامگاه بوعلی‌سینا تا تپه هگمتانه محوری بی‌نظیر در کشور است.

شهر همدان

وحید علی‌ضمیر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه هیچ شهری در کشور این ظرفیت را ندارد و باید تلاش شود بهره‌برداری خوبی از این محور صورت گیرد، بلوار ارم را یکی دیگر از پاتوق‌های همدانی‌ها دانست و اعلام کرد: در گذشته این محور پاتوق خودروها بود اما امروز با اجرای پروژه آرام‌سازی و ساماندهی مبتنی بر بر پیاده محوری این محور به فضایی کم‌نظیر در حوزه شهری تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: پروژه ساماندهی و آرام‌سازی بلوار ارم پروژه عظیمی است که به طول ۴ کیلومتر انجام خواهد شد و در آن محور دوچرخه، پیاده‌رو و ماشین دیده شده و با توجه به شرایط اقتصادی پیشرفت خوبی داشته است.

علی‌ضمیر  درباره اینکه از مدیریت شهری انتقاد می‌شود چرا هیچ فضای سبزی در پیاده‌راه امام خمینی(ره) وجود ندارد، توضیح داد: در پیاده‌راه امام فضای سبز وجود دارد و گلکاری خوبی در این بخش انجام شده بنابراین این انتقادات وارد نیست اما اگر منظور منتقدین نبود درخت و سایه در میدان است باید گفت این کاری عامدانه بوده به‌طوریکه قرار نیست در این محوطه درختی کاشته شود بلکه باید جداره‌ها خودنمایی کند.

وی اظهار کرد: جداره‌های میدان امام خمینی(ره) ثبت ملی شده و دارای ارزش است و نباید کاری کنیم که جداره‌ها زیرسوال برود به‌طوریکه قرار نیست در آنجا المانی نصب و یا درختی کاشته شود و باید تمام تلاش خود را برای مرمت و نورپردازی جداره‌ها بکنیم و بحث ایجا سایه نیز باید به شکل دیگری بررسی و انجام شود.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با بیان اینکه همدان نزدیک به ۶۲۰ هکتار فضای سبز دارد، تصریح کرد: سرانه فضای سبز در همدان بیش از ۱۱ مترمربع است که یک عدد قابل‌قبولی است.

وی با تأکید بر اینکه رویکرد مدیریت شهری در ۷ ماه گذشته تحول داشته به‌طوریکه خبرهای خوبی در حوزه احداث پارک و بوستان‌ها خواهید شنید، افزود: در بیش از ۱۵ نقطه شهر همدان نزدیک به ۳ هکتار پارک احداث می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به اینکه در مرکز شهر همدان سرانه فضای سبز خوبی وجود دارد، ادامه داد: تمرکز مدیریت شهری در ایجاد پارک و بوستان نقاط حاشیه‌ای شهر است.

احداث پارک کوهستانی در همدان

وی از احداث نخستین پارک کوهستانی در شهر همدان خبر داد و گفت: این پارک در منطقه حیدره شهر همدان به وسعت ۱۰۰ هکتار در ۲ ماه گذشته کلنگ‌زنی شده و کارهای عمرانی آن به جد آغاز شده است.

علی‌ضمیر با بیان اینکه این پروژه از کارهای بزرگ حوزه مدیریت شهری است، تصریح کرد: پروژه پارک کوهستانی به صورت فازبندی اجرا خواهد شد و این پارک با رویکرد فضای سبز ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در چند روز آینده اتفاق خوبی در حوزه فضای سبز شهر همدان خواهد افتاد، درباره کمربند سبز شهر همدان نیز یادآور شد: در گذشته با گسترش نامتوازن فضای سبز شهری مواجه شدیم اما در حال حاضر تعهد مدیریت شهری حفظ فضای سبز و محیط زیست است.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان خاطرنشان کرد: با همراهی مسکن و شهرسازی، استانداری و منابع طبیعی در جبهه شمالی شهر همدان یکسری تحویل زمین با رویکرد حفظ باغ و باغات شهر همدان انجام می‌شود به‌طوریکه اگر قرار است شهر گسترش یابد باید مبتنی بر حفظ محیط زیست باشد.

تمامی تجهیزات ورزشی پارک‌های همدان استاندارد است

وی در پاسخ به سوال ایسنا در رابطه با استاندارد نبودن تجهیزات ورزشی موجود در پارک‌ها، تصریح کرد: تمامی تجهیزات بازی و ورزشی پارک‌ها از کارخانه‌های داخلی و استاندارد تهیه شده است و حاضریم تأییدیه استاندارد تمام قطعات خریداری شده را به اداره‌کل استاندارد استان تحویل دهیم.

علی‌ضمیر با تأکید بر اینکه در بحث نوسازی وسایل و تجهیزات پارک‌ها گرفتن استاندارد الزام است، گفت: وسایل ورزشی جدید بدون استثناء دارای تأییدیه استاندارد هستند اما ممکن است وسایلی که در سال‌های گذشته نصب شده‌اند، استاندارد نداشته باشند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مجوز ساخت شهرک صنعتی

صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی درگزین

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علی‌اصغر ناظری‌پور دوشنبه ۱۵ اردیبهشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.