صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / دفاتر پیشخوان فقط ۲۵ درصد ظرفیت را به سامانه روابط کار دادند
دفاتر پیشخوان فقط ۲۵ درصد ظرفیت را به سامانه روابط کار دادند

در گفت وگو با ایرنا:

دفاتر پیشخوان فقط ۲۵ درصد ظرفیت را به سامانه روابط کار دادند

مشاور معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پیشتر از آمادگی دفاتر پیشخوان با همه ظرفیت برای اجرای طرح سامانه جامع روابط کار در تهران خبر داده بود، اما این دفاتر فقط با 25 درصد ظرفیت خود در اجرای طرح مشارکت دارند.

مهدی قنواتی امروز(سه شنبه) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهارداشت: سازمان تنظیم مقررات پیش از اجرای طرح سامانه جامع روابط کار اعلام کرد که ۴۰۰ دفتر پیشخوان در استان تهران آماده ارائه خدمات به کارگران و کارفرمایان برای دریافت کد کاربری، ثبت دادخواست و ثبت قراردادهای کاری هستند.
سامانه ثبت دادخواست یکی از اجزای زیرسامانه جامع روابط کار است که بوسیله آن کارگران و کارفرمایان با صرف هزینه به مراتب کمتر، از یک نظام رسیدگی الکترونیکی سالم و عادلانه روابط کار در هر شرایط و مکانی بدون مراجعه حضوری برخوردار شوند.
این سامانه برای ثبت قرارداد، قرار بود بیستم تیرماه امسال به صورت آزمایشی در استان تهران اجرایی شود که همان زمان احمد مشیریان معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ایرنا گفت: به دلیل تعیین نشدن نرخ دستمزد دفاتر پیشخوان دولت از سوی سازمان تنظیم مقررات اجرای آن متوقف شد، اما سرانجام اجرای این طرح پس از تعیین دستمزد دفاتر پیشخوان از روز شنبه ۲۷ مرداد در استان تهران آغاز شد.
وی افزود: اجرای طرح سامانه جامع روابط کاری از روز شنبه (۲۷ مرداد ماه) شروع شد اما در این چهار روز تعداد زیادی از کارگران و کارفرمایان موفق به اخذ کد کاربری نشده اند.
مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: بررسی و بازرسی ها نشان داد که علت استقبال نکردن از این طرح، ناشی از آماده نبودن دفاتر پیشخوان برای کارگران و کارفرمایان است.
قنواتی خاطرنشان ساخت: سازمان تنظیم مقررات پیشتر اعلام کرده بود که ۴۰۰ دفتر پیشخوان آماده ارائه خدمات به کارگران و کارفرمایان است، اما تیم بازرسی و ارزیابی های این وزارتخانه نشان داد که بسیاری از دفاتر پیشخوان آماده خدمات رسانی در مسیر اجرای طرح سامانه جامع روابط کاری نیستند.
وی گفت: سازمان یادشده با صدور اطلاعیه ای پیشتر اعلام کرد تمام اطلاعات لازم را به کاربران دفاتر پیشخوان داده، اما در ارزیابی ها مشخص شد که اپراتورهای این دفاتر خدماتی برای ارایه اطلاعات به کارگران و کارفرمایان آمادگی مورد انتظار را ندارند.
مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: بدلیل آماده نبودن دفاتر پیشخوان برای ارایه خدمات به کارگران و کارفرمایان، نمی توان اطلاع رسانی در ابعاد وسیع برای مراجعه آنها به منظور ثبت قرارداد کاری و دادخواست ها انجام داد.
اقتصام**۹۴۵۴**۱۵۵۹

همچنین مطالعه کنید:

۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش کسب و کار نیوز ، «محمد آیینی» افزود: برنامه نوسازی ۱۵۰ هزار واحد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.