صفحه اصلی / فرهنگی / میراث فرهنگی و گردشگری / آثار مخازن کاخ نیاوران به نمایش در می آید
آثار مخازن کاخ نیاوران به نمایش در می آید

آثار مخازن کاخ نیاوران به نمایش در می آید

همزمان با فرا رسیدن دهه امامت و ولایت آثار مخازن موزه های مجموعه نیاوران به نمایش در می آید.

به گزارش کسب و کار نیوز از مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، کاخ اختصاصی نیاوران و موزه کتابخانه سلطنتی در ادامه طرح نمایشگاه های دوره ای مناسبتی و رونمایی آثار خود، همزمان با آغاز دهه امامت و ولایت و عید سعید قربان، آثار نفیس از گنجینه این موزه ها را به نمایش می گذارند.
بر اساس این گزارش کاخ اختصاصی نیاوران با نمایش بخشی از پرده خانه کعبه اهدا شده در سال ۱۳۴۷ هجری شمسی و همچنین چهار اثر نگارگری با موضوعات مذهبی و شمایل نگاری که در مخزن این موزه نگهداری می شوند به پیشواز این دهه می رود.
بنابر یک سنت بسیار قدیمی پس از شستشوی کعبه با گلاب ناب ایرانی، پرده جدید در روز نهم ذیحجه (روز عرفه) یک روز قبل از عید قربان در زمانی که تقریباً همه حجاج برای انجام عمل وقوف در عرفات در این سرزمین حضور دارند تعویض می شود و پرده سال قبل به صورت تکه تکه به سران کشورهای اسلامی اهدا می شود.
همچنین موزه کتابخانه سلطنتی به مناسبت نامگذاری ۳۱ مرداد به روز جهانی مساجد از کتاب نفیس «مسجد جامع اصفهان» رونمایی می کند. این کتاب از طریق فتوگرامتری با همکاری مشترک شرکت سهامی نقشه برداری رصد تهران و شرکت ایزمئو ایتالیا که سهم بسزایی در شناساندن معماری اسلامی ایران به جهانیان ایفا کرد تهیه شده و در سال ۱۳۵۲ هجری شمسی منتشر شده است.
علاقه مندان جهت بازدید از این دو نمایشگاه می توانند تا دهم شهریور ماه از ساعت ۹ تا ۱۸ به کاخ اختصاصی و موزه کتابخانه سلطنتی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران مراجعه کنند.
فراهنگ ** ۳۰۷۹ ** ۱۴۱۸

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴۲ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران/ بازدید ۵ میلیون خارجی از ایران در ۱۱ ماه

به گزارش کسب و کار نیوز، سازمان جهانی گردشگری وابسته به سازمان ملل در گزارشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.