صفحه اصلی / اقتصادی / کشاورزی / ۹۰ درصد از مراتع کشور ممیزی شده است
۹۰ درصد از مراتع کشور ممیزی شده است

۹۰ درصد از مراتع کشور ممیزی شده است

مدیرکل دفتر امور مرتع سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری از ممیزی شدن بیش از 76 میلیون هکتار معادل 90 درصد از اراضی مرتعی کشور خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، ترحم بهزاد روز دوشنبه در نشستی با مسئولان منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری، وسعت مراتع کشور را ۸۴٫۷ میلیون هکتار عنوان و اظهار داشت: مابقی اراضی باقی مانده نیز در صورت تامین اعتبار تا پایان برنامه ششم توسعه ممیزی می شود.
به گزارش کسب و کار نیوز، ممیزی کردن به منظور شناسایی بهره برداران ذیحق در مراتع است.
بهزاد، ممیزی کردن مراتع را اقدامی ضروری در جهت صدور پروانه چرا برای بهره برداران و مجریان طرح های مرتعی عنوان کرد و افزود: برای این سطح از مراتع نیز ۹۰۶هزار پروانه چرا صادر شده است.
وی با بیان تهیه طرح های مرتعداری برای ۳۴ میلیون هکتار مراتع گفت: ۳۲٫۵میلیون هکتار از این طرح ها تصویب و ۲۰ میلیون هکتار از این رقم نیز واگذار شده است.
بهزاد ادامه داد: طرح های مرتعداری در ۱۴ میلیون هکتار از مراتع اجرا شده و ۶ میلیون هکتار نیز به اتمام رسیده است.
وی درباره وجود دام مازاد بر ظرفیت مراتع تصریح کرد: ۹۱۶ هزار خانوار در حال بهره برداری از مراتع هستند، درحالی که براساس مطالعات دانشگاه تهران در دهه ۸۰ مراتع کشور تنها گنجایش ۱۸۰ هزار بهره بردار را داشت.
بهزاد، همچنین با بیان وجود ۸۳ میلیون واحد دامی متکی به مراتع اظهار داشت: این میزان نیز ۲٫۲ برابر ظرفیت مراتع کشور است.
وی تاکید کرد: با تغییرمثبت رویکرد سازمان جنگل ها و مراتع برای در اولویت قرار دادن حفظ واحیای مراتع، امسال بیش از یکهزار میلیارد ریال برای اجرای عملیات بیولوژیکی در نظر گرفته و بیش از یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی به استان ها پرداخت شده است.
۸۱۲۵/۶۰۲۱

همچنین مطالعه کنید:

۷۰ هزار تن از تولید گوشت مرغ مازاد بر نیاز کشور است

به گزارش کسب و کار نیوز، پرویز فروغی گفت: برآوردها حاکی از آن است که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.