صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / ارتش میانمار حدود ۲۴ هزار روهینجایی را کشته است
ارتش میانمار حدود ۲۴ هزار روهینجایی را کشته است

براساس یک گزارش جدید

ارتش میانمار حدود ۲۴ هزار روهینجایی را کشته است

براساس یک گزارش جدید، حدود ۲۴ هزار مسلمان روهینجایی در جریان سرکوب نیروهای دولتی در میانمار از اوت ۲۰۱۷ کشته شده‌اند.

مسلمانان روهینجا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نوشته روزنامه گاردین،‌ این آمارها در گزارشی موسوم به “مهاجرت اجباری روهینجا: تجربه‌ای ناگفته” توسط آژانس توسعه بین‌الملل “اونتاریو” انتشار یافته که شامل اطلاعاتی از سوی محققان و سازمان‌هایی از استرالیا، بنگلادش، کانادا، نروژ و فیلیپین است.

آوارگان روهینجایی که از میانمار به بنگلادش گریخته‌اند، می‌گویند بیش از ۴۰ هزار روهینجایی به دلیل اصابت گلوله‌های نظامیان میانماری زخمی شده‌اند.

این تحقیق تعداد تخمینی روهینجایی‌های کشته شده را که در گزارش قبلی پزشکان بدون مرز ۹۴۰۰ تن بود، ۲۳ هزار و ۹۶۲ تن اعلام کرده است.

براساس گزارش موجود، بیش از ۳۴ هزار تن به داخل آتش انداخته شده و بیش از ۱۱۴ هزار تن دیگر نیز مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.

در این گزارش همچنین آمده که ۱۷ هزار و ۷۱۸ تن از زنان و دختران روهینجایی از زمان آغاز حملات سیستماتیک ارتش و پلیس میانمار مورد تجاوز قرار گرفته‌اند.

همچنین در این تحقیق مشخص شد که بیش از ۱۱۵ هزار منزل روهینجایی سوزانده شده و ۱۱۳ هزار منزل دیگر نیز تخریب شدند.

در گزارش قبلی پزشکان بدون مرز آمده که از ۲۵ اوت تا ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۷، دست کم ۹۴۰۰ روهینجایی کشته شده‌ بودند. این گروه حقوق بشری گفته که این تعداد شامل۷۳۰ کودک زیر پنج سال می‌شود.

در این گزارش به نمونه‌هایی از خشونت از سوی ارتش میانمار و رفتار غیرانسانی علیه اقلیت روهینجایی اشاره شده است.

براساس گزارش عفو بین‌الملل، از ۲۵ اوت ۲۰۱۷، بیش از ۷۵۰ هزار مسلمان روهینجایی که اکثرا زن و کودک هستند، از میانمار گریخته و وارد بنگلادش شده‌اند.

در گزارش سازمان ملل نیز آمده است،‌ بیش از ۴۰ درصد از روهینجایی‌های آواره زیر ۱۲ سال دارند و بسیاری هم سالخوردگان هستند که به شدت نیاز به کمک و حمایت دارند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.