صفحه اصلی / استان ها / فارس / نفس واحدهای اعتباری استان فارس به شماره افتاد
نفس واحدهای اعتباری استان فارس به شماره افتاد

نفس واحدهای اعتباری استان فارس به شماره افتاد

دکتر شیرزاد در جلسه بررسی و تعیین تکلیف واحدهای اعتباری روستایی استان فارس:«فارس پایلوت مهمی برای قانونمندشدن و ضابطه دار نمودن واحدهای اعتباری است»

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی با حضور دکتر شیرزاد رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در استان فارس و مخالفت جدی وی با توسعه واحدهای اعتباری ، دیگر رمقی برای واحدهای غیر مجاز باقی نمانده و مدیران شهرستانها موظف شده‌اند ضمن مشارکت در این مبارزه بی امان با واحدهای اعتباری غیر مجاز مطابق با ابلاغیه مقام عالی وزارت و دستورالعملهای بانک مرکزی با شدت با این واحدها برخورد کنند.

خروج سپرده گزاران غیر عضو ، کاهش تعداد واحدهای فعال و جمع آوری تمامی واحدهای غیرفعال ، پایین آوردن نرخ سود تا ۸ درصد و ادامه فعالیت واحدها درقالب واحدهای قرض الحسنه بمنظور کمک هزینه مصارف کود ، سم و بذر اعضای تعاونیها از مهمترین رئوس سیاستهای راهبردی مطرح شده توسط دکتر شیرزاد در جمع مدیران تعاون روستایی ۲۹ شهرستان استان بود.

دکتر حسین شیرزاد در بخشی از سخنان خود تصریح کرد :«سودهای غیر متعارف پرداختی توسط این واحدها از اساس غیر شرعی و غیر اخلاقی و غیر قانونی بوده و اساسا” هرگونه ترویج پول بازی غیر مجاز ، تزریق ماهیت ربوی به فعالیتهای سالم و اصیل روستایی است.»

وی ادامه داد : « متأسفانه جریانات مشکوکی پشت پرده فعالیت این واحدهای غیر مجاز اعتباری لانه و رخنه کرده‌اند که نهادهای امنیتی تحرکات آنها را به دقت رصد نموده و زیرنظر دارند. تفکرات مسموم منبعث از این جریانات انحرافی ، فضای تولید در مناطق روستایی کشور را آلوده و حداقل یک و نیم میلیون نفر از جامعه مولدین بخش کشاورزی را متأثر از عملیات نامشروع مالی پولی خویش نموده‌اند.

خاطرنشان می‌سازد : استان فارس در تاریخ ۹۶/۱۲/۲۹ دارای۶۴ واحد اعتباری فعال و۳۸ غیر فعال بوده که هم اکنون تعداد واحدهای فعال ۵۰ مورد و غیرفعال یا شبه فعال به صفر تنزل یافته است و این روند تا پالایش کامل و نهایی ادامه دارد.

در کل کشور نیز با برآورد انجام شده ، تعداد واحد اعتباری فعال در تاریخ ۹۶/۱۲/۲۹ به میزان ۶۷۳ و آمار کل واحدهای غیرفعال یا شبه فعال نیز ۲۷۸ مورد بوده که تا تاریخ ۱۳۹۷/۵/۲۰ تعداد واحدهای فعال اعتباری به ۵۱۰ واحد و سرجمع واحدهای غیرفعال یا شبه فعال به ۴۰ مورد تقلیل یافته است.

رئیس سازمان تعاون روستایی ایران همچنین در خصوص اقدامات مدیریت جدید سازمان در سه ماهه اخیر اظهار داشت: « در این مدت ، رابطه بسیار خوب و مؤثری را با نهادهای نظارتی برقرار کرده‌ و مقررات و دستورالعملهای ویژه ای را جهت بازگشت نظم اداری و رعایت انضباط مالی در سازمان و شبکه پی ریزی نموده‌ایم.

شیرزاد یادآور شد اصولا” فساد در شبکه ، معلول ضعف سیستمهای نظارتی ، انهدام اندام-واره های پایش و ارزشیابی و ارزیابی درونی سازمان مرکزی است. متاسفانه قواعد جامع و مانعی بر انتخاب مدیران صفی و ستادی حاکم نبوده که اینگونه نواقص و اشکالات در حال اصلاح است.

حقیقت آنست که سازمان مرکزی بشدت از ماموریتهای اساسنامه ای و ذاتی خود جدا افتاده و من اطمینان میدهم بلطف پروردگار متعال و کمک هیأت مدیره جدید با ریل گذاری نوین ، سازمان مرکزی و شبکه تعاونیها مسیر راستین خود را پیدا خواهند نمود.

شایان ذکر است که سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بر اساس مصوبات جلسه سران سه قوه مکلف و موظف به برچیدن بساط واحدهای اعتباری غیر مجاز و مبارزه با سفته بازان و سوداگران در عرصه روستایی کشور شده است.

همچنین مطالعه کنید:

فاصله گذاری اجتماعی

اجرای فاصله گذاری اجتماعی به معنی بحرانی بودن وضعیت نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, روح‌الله حسینی شنبه ۹ فروردین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.