صفحه اصلی / اصناف / شرکت های تعاونی می توانند در تامین و توزیع کالا موثر باشند
شرکت های تعاونی می توانند در تامین و توزیع کالا موثر باشند

رئیس اتاق اصناف اصفهان:

شرکت های تعاونی می توانند در تامین و توزیع کالا موثر باشند

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: با توجه به اینکه کارگاه‌های تولیدی کوچک، قدرت و توان ورود به بورس را ندارند مجبور به تکمیل مواد اولیه  از بازار داخلی هستند؛ لذا در این شرایط وجود شرکت های تعاونی می تواند اثرگذار باشد.

رسول جهانگیری افزود: البته شرکت های تعاونی هم باید با شرایط و راهکارها و زیرساخت های مناسب از کارگاه های کوچک تولیدی حمایت و پشتیبانی کنند. اگر مواد اولیه با واسطه در اختیار صنایع کوچک قرار بگیرد، دیگر امکان رقابت در میان کارگاه های تولیدی کوچک از بین می رود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران،  جهانگیری تصریح کرد: کارگاه های کوچک صنفی بخش اعظمی از نیروی کار کشور هستند ضمن اینکه تولید برای مصرف داخلی در کارگاه های کوچک به صورت محلی و بومی شکل می گیرد. جهانگیری ادامه داد: در صورتی که شرکت های تعاونی با الگوی مناسب ایجاد شود، نتیجه قابل توجهی برای بهبود وضعیت چرخه تولید تا توزیع کسب خواهد شد. جهانگیری درباره تعامل اصناف با دیگر دستگاه ها اظهار کرد: اتاق اصناف اصفهان با روحیه تعاملی در جلسات مختلف با مسئولان استان از جمله  سازمان مالیاتی، صنعت، معدن و تجارت، تامین اجتماعی و اداره کار تا حد توان سعی در احقاق حقوق صنوف و اخذ مطالبات داشته است. وی همچنین از تشکیل کارگروهی برای شناسایی واحدهای تولیدی کوچک در بحث بخشودگی ۲۰درصد بیمه اطلاع داد و گفت: از حداکثر ظرفیت شورای گفت و گو با استانداران و معاونان استان استفاده شده و تلاش بر حمایت بیشتر از بنگاه های کوچک بوده است. رئیس اتاق اصناف اصفهان افزود:  اگر چه نوسانات نرخ ارز کمی نگرانی در بازار ایجاد کرده است، اما در حال حاضر در سطح بازار استان اصفهان مشکلی در تامین کالاهای اساسی وجود ندارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.