چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / هرمزگان / جاده ابریشم بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
جاده ابریشم بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

‌رییس کمیته آسیا و آفریقای اتاق بازرگانی هنگ کنگ:

جاده ابریشم بسیاری از مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

‌رییس کمیته آسیا و آفریقای اتاق بازرگانی هنگ کنگ با بیان اینکه مشکلات بانکی همچنان یکی از دغدغه های تجار برای تجارت با ایران است، گفت: با این جاده و کمربند بسیاری از مشکلات تجار و بازرگانان دو طرف حل می شود.

‌رییس کمیته آسیا و آفریقای اتاق بازرگانی هنگ کنگ‌

‌به گزارش کسب و کار نیوز، ‌بهزاد میرزایی طی نشستی با هیات اعزامی از اتاق بازرگانی بندرعباس که با حضور ‌چند تن از اعضا هیات مدیره اتاق بازرگانی هنگ کنگ همراه بود، ضمن خوشامدگویی به هیات اعزامی از هرمزگان اظهار کرد: هنگ کنگ ظرفیت های عظیمی دارد و غول‌های اقتصادی دنیا در این کشور با یکدیگر رقابت دارند.

وی افزود: ما به عنوان قدیمی ترین اتاق بازرگانی در هنگ کنگ افتخار داریم که صدای واضح و رسای بخش خصوصی هستیم که با قدرت و صلابت از سرمایه گذاران حمایت می کنیم.

میرزایی ادامه داد: اتاق بازرگانی هنگ کنگ‌ از ویژگی های منحصر‌به فردی ‌برخوردار است و ما اولین اتاقی هستیم که اطلاعات سیاست‌گذاری دولت مرکزی ‌چین را به ما اطلاع رسانی می کنند تا بتوانیم به موقع در اختیار اعضا قرار دهیم.

وی تصریح کرد: در این کشور فرصت های متععدی برای دستیابی به بزرگ ترین بازارهای دنیا فراهم است.

رییس کمیته آسیا و آفریقای اتاق بازرگانی هنگ کنگ یادآور شد: اتاق هنگ کنگ ۱۵۷ سال پیش توسط تجار بنا شد و ما امروز جزو اتاق هایی هستیم که گواهی مبدا و اسناد تجار صادر می کنیم و سالانه بیش از ۳۰۰ سمینار و کنفرانس برای فعالان اقتصادی برپا می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اتاق هنگ کنگ دو سوم رشد ناخالص ملی را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: اعضای ما را بانک‌ها‌، بنادر، تجار مطرح و مراکز تجاری قوی تشکیل می دهند.

دیگر عضو هیات نمایندگان اتاق هنگ کنگ نیز افزود: ایران ظرفیت های متعددی دارد و ‌ساخت جاده ابریشم باید بتوان از ظرفیت های تجاری ایران استفاده کرد.

وی با بیان اینکه ما اطلاعات زیادی از استان هرمزگان در دست نداریم، عنوان کرد: ‌استان هرمزگان در مباحث گردشگری حرف های زیادی برای گفتن دارد و ما باید بر روی این قضیه کار کنیم و اتاق نیز می تواند به عنوان پل ارتباطی اطلاعات را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد.

وی تصریح کرد: تنها مسئله ای که ما را برای تجارت با ایران با مشکل مواجه می‌‌کند، همان مشکلات بانکی است و بنده در این راستا به تهران سفر کردم و امیدوارم با این جاده که آمریکا در آن هیچ نقشی ندارد، مشکلات بانکی ‌با ایران را حل کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ملخ صحرایی

هرمزگان در پیشانی مبارزه با ملخ صحرایی

به گزارش ملخ صحراییبه مقل از ایسنا,علی باقرزاده همایی با بیان اینکه این استان در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.