صفحه اصلی / حذف / وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:رویکرد امروز، اجرایی کردن عدالت فرهنگی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:رویکرد امروز، اجرایی کردن عدالت فرهنگی است

سید عباس صالحی

به گزارش کسب و کار نیوز، منطقه زنجان، سیدعباس صالحی – وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی – عصر امروز در نشست خبری که به میزبانی شهرستان ابهر برگزار شد، با اشاره به اینکه نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال‌های اخیر، اجرایی کردن عدالت فرهنگی بوده است، گفت: در حوزه فرهنگ و هنر تلاش‌ها بر این است که منابع و امکانات در حوزه‌های مختلف عادلانه توزیع شود. 

وی با اشاره به اینکه سفرهایی که به استان‌ها انجام می‌شود در راستای محقق کردن عدالت فرهنگی و توجه به ظرفیت‌ استان‌ها و شهرستان‌ها است، افزود: در سفر دو روزه به زنجان تفاهم‌نامه‌ای با استاندار زنجان به امضا رسید که تعهدات نقدی این تفاهم‌نامه بالغ بر ۴۳۲ میلیارد ریال و تعهدات غیرنقدی با استانداری نیز به عنوان برنامه سه ساله تنظیم شده است. 

صالحی خاطرنشان کرد: در زمینه فضای فرهنگی استان‌ها و برنامه‌های فرهنگی، تصمیم‌گیری‌های خوبی اتخاذ شده است که با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه، امیدواریم شرایط بهتری برای هنرمندان فراهم شود. 

وی با تاکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی در کشور دارای شبکه‌ای وسیع بوده و پایگاه دارد، گفت: این مهم یکی از نقاط مهم و تاثیرگذار است و فعال‌سازی شورای فرهنگ عمومی و تقویت دبیرخانه برای پایش فرهنگ عمومی و حضور فعال‌تر در آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی و کمک به توسعه فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی مدنظر این وزارتخانه است. 

صالحی با اشاره به اینکه توجه به اقتصاد هنر و حضور در بازارهای خارجی مورد توجه این وزارتخانه است، ادامه داد: ۱۳ فیلم در حوزه سینما به صورت مشترک با کشورهایی که اشتراک فرهنگی داریم در این راستا و در جهت توسعه اقتصاد فرهنگی در حال انجام است. 

وی با اشاره به اهداف سفر خود به استان زنجان، افزود: بخشی از اهداف این سفر دیدار با هنرمندان استان بود که این دیدارها موجب می‌شود تا با پیشکسوتان عرصه هنر گفت‌وگو کنیم و پاره‌ای از مشکلات‌شان را از زبان آن‌ها بشنویم. 

صالحی تصریح کرد: قانون دسترسی آزاد به اطلاعات در دولت تدبیر و امید اجرایی شد و سامانه ایجاد شده در این عرصه، از گام‌های رو به جلو در این زمینه است. همچنین در وهله اول باید از طریق انتشار آزاد اطلاعات دستگاه‌هایی که اطلاعات خود را به سرعت منتشر نمی‌کنند و افکار عمومی را درگیر می‌کنند، مورد پیگیری قرار گیرند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید در جهت مطالبه‌گری عمومی که یک درخواست قانونی است، فعالیت داشته باشند و دستگاه‌های دولتی نیز باید اسناد غیرمحرمانه را به مردم اطلاع‌رسانی کنند؛ چرا که این مهم به شفافیت اوضاع کمک می‌کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای امسال مقدار ارز کاغذ تعیین شده است، گفت: در جهت تامین نیاز ارزی تهیه کاغذ و نظارت بر توزیع آن کمیته‌ای در وزارتخانه تشکیل شده است تا مشکلات را در این زمینه بررسی کنند، هرچ ند که این امر جزو وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

محمدعلی بهمنی پس از بهبود به دفتر موسیقی بازمی‌گردد؟

محمدعلی بهمنی ـ شاعر و رییس سابق شورای شعر و ترانه دفتر موسیقی وزارت ارشاد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.