صفحه اصلی / استان ها / قم / هیئتی‌ها مشکل آب آبادان و خرمشهر را از مبدل شدن به بحران نجات دادند
هیئتی‌ها مشکل آب آبادان و خرمشهر را از مبدل شدن به بحران نجات دادند

هیئتی‌ها مشکل آب آبادان و خرمشهر را از مبدل شدن به بحران نجات دادند

مسئول طرح آبرسانی به آبادان و خرمشهر از حضور فعالانه و جدی جوانان هیئتی در حل مشکل و بحران آب خوزستان خبر داد.

بی‌آبی

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت الاسلام والمسلمین معلی عصر پنج شنبه ۲۵ مرداد در نهمین همایش هیات های محوری و برگزیده کشور در مجتمع یاوران مهدی(عج) گفت: آمریکایی‌ها از چند سال پیش روی مساله آب ایران زوم کردند؛ ۲۰ خردادماه نتانیاهو با یک نمایش موذیانه تلاش کرد که مساله آب را به شکل امنیتی مطرح کند؛ او یک پویش را به منظور کمک به مردم ایران راه انداخت.

وی افزود: شروع اعتراضات خیابانی در خرمشهر به همین روزها باز می گشت؛ آنها این بحران را در کشور ایجاد کردند؛ اولین پیامکی که از آبادان و خرمشهر رسید، از دل نخلستان های آبادان بود؛ تیم شناسایی در تاریخ ۴تیرماه در محل حاضر شد که سطح بحران را شناسایی کند؛ هیات های خدمت رسان از مناطق مختلف به منطقه گسیل شدند و جهادی های جوان وارد فاز کمک شدند تا این مساله به یک اغتشاش مبدل نشود.

مسئول طرح یاساقی العطاشا گفت: وضع آب آبادان نسبت به خرمشهر بدتر بود؛ ولی به جهت کیفیت بد آب خرمشهر و آبادان حتی احشام آنها نیز به دلیل آب بد تلف می شدند؛ بحرانی که در زمینه ۴ میلیون نخل ایجاد شده بود می توانست به یک بحران بزرگ مبدل شود؛ در ابتدا قرار شد که مشکل آب روزانه و احشام حل شود؛ به همین دلیل منابعی آبی به کمک هیات های مذهبی و نظام جهادی که در کرمانشاه ایجاد شده بود شبکه آبرسانی را سرعت بخشیدیم.

وی اظهارکرد: این آبرسانی به شکل دقیقی انجام شد و همه چیز ساماندهی شده بود و با تعاملی که با مردم روستاها انجام شد بحران به سرعت مدیریت شد و این پویش به خوبی پاسخ داد و این مشکل در حد آب آشامیدنی و احشام رفع شد.

معلی یادآورشد: جوانان هیئتی سعی کردند که به رغم بایکوت خبری و بدون توجه به مسایل حاشیه ای کار خود را در خدمت رسانی به مردم انجام دهند؛ اگر این حرکت انقلابی هیات ها نبود یک اغتشاش بزرگ از بین رفت زیرا وقتی مردم آب نداشته باشند دشمن نیز می تواند حرکت آنهارا ناخواسته سوق دهد.

وی افزود: اگر به شکل واحد عمل کنیم می توانیم به یک منبع قدرت نرم عمل کنیم؛ در این روزهای سخت کار در آبادان حتی مدافعان حرم ما در سوریه نیز از ما شماره حساب می خواستند که به این پویش کمک کنیم؛ در این مدت افراد بسیاری به این پویش عمل کردند که واقعا عجیب بود؛ در این میان فردی بود که ۱۰ میلیون قرض خود را به یک فرد دیگر بخشید به ازای اینکه آن فرد هرچه دارد به این پویش کمک کند که وی نیز ۴۰۰ هزار تومان به این پویش کم کرد.

مسئول طرح یاساقی العطاشا گفت: هدایت مطالبه گری مردم یک مطلب بسیار جدی است و به همین دلیل پیش از اینکه این بحران ها از طرف دشمنان رصد و هدایت شود باید بتوانیم به خوبی برای حل این مطالبات عمل کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.