صفحه اصلی / سرخط خبرها / ضرورت تامین مواد اولیه از چرخه بازیافت
ضرورت تامین مواد اولیه از چرخه بازیافت

ضرورت تامین مواد اولیه از چرخه بازیافت

رئیس اتحادیه صنایع بازیافت کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر حجم ریالی پسماند ایران ۱۰.۲ میلیارد دلار است بر تامین مواد اولیه از طریق چرخه بازیافت تاکید کرد.

 

ولی‌الله غلامی نجف‌آبادی در یک برنامه رادیویی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها نباید اجازه دهند که مکانیزم جمع‌آوری پسماند به گونه‌ای باشد که کودکان کار به دلیل ناملایمات اقتصادی و یا اجبار دست به این کار بزنند، اظهار کرد: در جوامع پیشرفته پسماند رهاشده‌ای روی زمین وجود ندارد و در دسترس همگان نیست یعنی ظروف جداگانه‌ای برای پسماندها تعبیه شده است و برای پردازش و تفکیک از طریق سیستم مکانیزه شهری به مراکز دیگر حمل می‌شوند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه اتحادیه صنایع بازیافت کشور اقدامات مربوط به پردازش و بازیافت پسماند را انجام می‌دهد و در بخش جمع‌آوری وظیفه‌ای بر عهده ندارد، تصریح کرد: تا ۷۵ سال آینده تمام منابع کشور حتی نفت تمام خواهد شد و تنها چرخه بازیافت است که می‌تواند در کل کشورهای دنیا تامین مواد اولیه کند بنابراین بازیافت بسیار مهم و استراتژیک است و باید در قدم اول فرهنگ‌سازی کنیم.
این عضو هیات مدیره محیط زیست اتاق بازرگانی در ادامه گفت: در حال حاضر حجم ریالی پسماند ایران ۱۰.۲ میلیارد دلار است که این نسبت در مقایسه با درآمدهای نفتی حائز اهمیت است بنابراین تنها شهرداری در این باره نباید ورود کند بلکه بسیاری از دستگاه‌های دیگر هم برای بازیافت عهده‌دار وظیفه هستند.
رئیس اتحادیه صنایع بازیافت کشور تاکید کرد: لازم است که به‌صورت جدی به فرهنگ‌سازی و آموزش در این زمینه بپردازیم و اهمیت زباله از نظر مسائل بهداشتی تا توسعه پایدار را از دوران دبستان به افراد جامعه آموزش دهیم.
این عضو هیات مدیره محیط زیست اتاق بازرگانی در پایان اظهار کرد: اگر  روی مکانیزم‌های جمع آوری، تفکیک و پردازش پسماندها کار شود قطعاً به توسعه پایدار خواهیم رسید.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.