چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / زنجان / احیای سفره‌های ایرانی، از رویکردهای جشنواره آش است
احیای سفره‌های ایرانی، از رویکردهای جشنواره آش است

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان زنجان:

احیای سفره‌های ایرانی، از رویکردهای جشنواره آش است

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان اظهار کرد: احیای سفره‌های ایرانی، یکی از رویکردهای جشنواره آش است.

جشنواره آش

به گزارش کسب و کار نیوز، یحیی رحمتی ظهر امروز در همایش شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان‌های تابعه که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه نخستین جشنواره آش ایرانی از سال ۸۴ در زنجان کلید خورد، گفت: در حال حاضر این رویداد، بزرگ‌ترین رویداد گردشگری کشور است و بالغ بر۱۲۰ هزار نفر به صورت روزانه از این جشنواره بازدید می‌کنند.

وی ادامه داد: در این جشنواره بالغ بر ۴۵ هزار پرس آش طبخ می‌شود و به موجب همین امر است که این جشنواره به عنوان بزرگ‌ترین جشنواره غذای کشور به‌شمار می‌رود.

رحمتی با اشاره به تاریخ و پیشینه طبخ‌ آش در کشور و در استان زنجان گفت: احیای سنن ایرانی در حوزه غذا یکی از دستاوردهای مهم جشنواره آش است و رویکرد اصلی که این جشنواره در پیش گرفته، احیای سفره‌های ایرانی است؛ چرا که در جامعه صنعتی و گرایش افراد به فست‌فودها، فرهنگ سفره‌های ایرانی کم‌کم دارد از بین می‌رود.

وی افزود: جشنواره اکو با حضور ۱۴ کشور در زنجان برگزار شد و دستاورد بزرگی نظیر بیانیه پایانی این سازمان در تاجیکستان را به همراه داشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.