صفحه اصلی / اصناف / برندها / گوگل کاربران خود را ردیابی می کند
گوگل کاربران خود را ردیابی می کند

گوگل کاربران خود را ردیابی می کند

جزئیات دسترسی گوگل به اطلاعات مکانی کاربران به راحتی می تواند نادیده گرفته شود.

شاید شما فکر کنید که اگر تعیین موقعیت مکانی تلفن همراه خود را خاموش کنید دیگر گوگل نمی تواند از موقعیت مکانی شما با خبر شود اما واقعیت این است که گوگل هنوز هم می تواند با استفاده از آدرس منزل و جاهایی که در طی روز از آن بازدید کرده اید ، به راحتی موقعیت مکانی شما را تعیین کنید.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از کالاسودا، گوگل با استفاده از دیتا و اطلاعات برنامه هایی مانند گوگل مپ ، آب و هوا و جستجوی مرورگر شما به راحتی موقعیت مکانی شما را تعیین کند.شما با خاموش کردن تعیین موقعیت مکانی فقط از دسترسی لحظه ای گوگل جلوگیری می کنید.

اما راهی برای جلوگیری از پیدا کردن شما وجود دارد : شما می توانید با غیر فعال سازی بخش مرورگر و فعالیت برنامه ها این مشکل را برطرف کنید.

اگر شما این بخش را غیرفعال کنید ، گوگل دیگر دسترسی به موقعیت مکانی شما نخواهد داشت.

تا زمانی که بخش مرورگر و فعالیت برنامه ها فعال باشد گوگل به راحتی می تواند موقعیت مکانی شما تعیین کند.شما با مراجعه به بخش Myactivity.google.com می توانید اطلاعات ورودی خود را حذف کنید و از دسترسی این برنامه به موقعیت خود جلوگیری کنید.

سخنگوی گوگل در خبری اعلام کرده است که ما از موقعیت مکانی کاربران استفاده نادرستی نمی کنیم و صرفا از این اطلاعات برای بهبود برنامه و فعالیت های خود استفاده می کنیم.

ولی در هر حال به نظر می رسد که گوگل از موقعیت مکانی کاربران با خبر می باشد.درگذشته شرکت های بزرگ در زمینه تکنولوژی مشکلات عدیده ای با مقامات رسمی در زمینه حریم خصوصی کاربران داشتند. یکی از ارگان های رسمی دولت آمریکا چندین سال پیش تحقیقات گسترده ای در زمینه اطلاعات جعلی انجام داد و شرکت هایی مانند فیسبوک ، اوبر و ویزیو در این زمینه مورد بازجویی قرار گرفتند.

البته اطلاع از موقعیت مکانی خبر جدیدی از سوی شرکت های بزرگ نیست در ماه های گذشته هم خبری در مورد اینکه گوگل با استفاده از دکل های خود می تواند به راحتی موقعیت شما را پیدا کنید.

در هر صورت اگر فردی از دسترسی های برنامه های مختلف تلفن همراه اطلاعات داشته باشد به راحتی می تواند پی ببرد که این برنامه ها چه کاری انجام می دهند.

امیدواریم که از مطالعه این خبر لذت برده باشید ، شما دوستان می توانید نظرات خود در مورد این خبر را با ما در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.