صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / سامانه ستاد دست واسطه ها را از بازار کوتاه می کند
سامانه ستاد دست واسطه ها را از بازار کوتاه می کند

سامانه ستاد دست واسطه ها را از بازار کوتاه می کند

مدیر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت موسوم به 'ستاد' در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ثبت همه کالاها و خدمات توسط تولیدکنندگان و ارائه کنندگان در این سامانه دست واسطه ها را از بازار کوتاه می کند و کالاها و خدمات بدون واسطه در اختیار قرار می گیرد.

امیر اصغری روز چهارشنبه در همایش استانی سامانه تدارکات الکترونیکی دولت(ستاد) در مشهد افزود: در این چارچوب همچنین به منظور حمایت از تولید داخلی ۷۰ درصد تخفیف در هزینه های ثبت نام تولیدکنندگان اعمال شده است.
وی ادامه داد: این سامانه درصدد است همه منابع و اطلاعات مربوط به معاملات، اقلام، کالاها و خدمات را ثبت کند و در اختیار بدنه نظام قرار دهد. هم اینک ۸۰ درصد معاملات دولتی ثبت شده در سامانه ستاد قابل بهره برداری است.
مدیر سامانه تدارکات الکترونیکی دولت اظهار داشت: تاکنون ۱۷ دسته شامل ۲۰ هزار قلم کالا در سامانه ستاد به ثبت رسیده و امکان آگاهی مردم و مدیران را از کالاها و خدمات موجود در کشور فراهم کرده است.
وی گفت: یکی از مهمترین مزیتهای سامانه ستاد چندوجهی بودن آن و قرار گرفتن قوای سه گانه در کنار یکدیگر برای افزایش بازده سامانه تدارکات الکترونیکی دولت است و اگر یکی از قوا ضعیف عمل کند باعث تضعیف کل سامانه می شود.
اصغری یکی دیگر از مزایای سامانه ستاد را شفاف سازی اطلاعات و معاملات ذکر و بیان کرد: ثبت اطلاعات مربوط به معاملات دولتی در بستر وب در قالب خرید جزئی، متوسط، مناقصه و مزایده کار را برای دستگاههای نظارتی آسان می کند و امکان سوءاستفاده ها را تا حد زیادی کاهش می دهد.
وی افزود: از سوی دیگر این سامانه بستر لازم را برای رقابت منصفانه بین تولیدکنندگان کالا و ارائه دهندگان خدمات در کشور فراهم و این امکان را ایجاد می کند که تولیدکنندگان بدون واسطه خدمات و کالا برای دولت تامین کنند.
اصغری ادامه داد: سامانه ستاد همه دستگاههای اجرایی، نهادهای عمومی و غیردولتی را درگیر و آنها را وادار به ثبت اطلاعات و همه فرآیندها در این سامانه می کند.
۷۴۸۹/۱۸۵۸

همچنین مطالعه کنید:

۱۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری خارجی در مناطق آزاد محقق شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمد صفری اظهار کرد: برای سرمایه‌گذاری در مناطق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.