صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / رایزنی شهرداری برای حریم راه آهن
رایزنی شهرداری برای حریم راه آهن

شهردار منطقه 16 خبر داد

رایزنی شهرداری برای حریم راه آهن

شهردار منطقه 16 در مورد چالش‌های ایستگاه راه آهن در منطقه گفت: ایستگاه مرکزی راه آهن که در منطقه 16 است، 175 هکتار است که خدمات ارزنده‌ای را به مردم ارائه می‌کند و تنها مسیر ریل مشهد به تهران که از مرکز منطقه عبور می‌کند، 35 متر ارز ریل است و بر اساس قانون حفاظت و ایمنی راه‌ها نیز، 30 متر حریم برای این خطوط در نظر گرفته شده است.

 

 هادی زبده امروز در نشست خبری با بیان اینکه مساحت منطقه ۱۶، ۱۶۵۰ هکتار است، گفت: این شهرداری شش ناحیه و ۹ محله دارد و ۲۸۰ هزار نفر در این منطقه زندگی می‌کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه محلات ریشه داری از جمله نازی آباد، جوادیه، خزانه و … در این منطقه است که بسیاری از هنرمندان، ورزشکاران و … کودکی خود را در این منطقه گذرانده و نسبت به این محلات عرق دارند، گفت: به دنبال آن هستیم که با استفاده از سرمایه منابع انسانی نسبت به بازیابی هویت محلات منطقه ۱۶ اقدام کنیم.

زبده با بیان اینکه به دنبال آن هستیم که در منطقه ۱۶ پاتوق‌های محله‌ای ایجاد کنیم، تصریح کرد: مثلا از بازیگرانی که در این مناطق بودند همچون اکبر عبدی، پرویز پرستویی و … درخواست می‌کنیم که حداقل ماهی یکبار در این جلسات و پاتوق‌ها شرکت کنند تا هویت محلات احیاء شود.

وی در مورد بهداشت مغازه‌های جگرفروشی در میدان بهمن با بیان اینکه وضعیت و شرایط بهداشتی این مغازه‌ها نسبت به چند سال گذشته بهبود یافته است، گفت: شرایط بهداشتی فعلی این مغازه‌ها اصلا قابل قیاس با گذشته نیست و سعی شده است که طی سال‌های متمادی با روش‌های خاص شرایط بهداشتی این مغازه‌ها افزایش یابد؛ اما دقت داشته باشید که متولی این بخش وزارت بهداشت است و شهرداری تهران نیز در بهبود وضعیت اثرگذار بوده است.

زبده با بیان اینکه شهرداری تهران در سنوات گذشته بخشی از حریم ریل را برای ایجاد مسیر و خیابان تملک کرده است، گفت: اخیرا راه آهن اعلام کرده که این ۳۰ متر برای ایجاد زیرساخت‌های دیگر غیر از خیابان سازی بوده و ما در شهرداری با بخشی از تملکاتی روبرو هستیم که برای آنها پول داده‌ایم اما نباید خیابان ساخت و باید اقدامات زیرساختی در آن انجام شود.

شهردار منطقه ۱۶ با بیان اینکه در سنوات گذشته پول بابت تملک داده شده است اما نباید این تملک صورت می‌گرفت، گفت: حالا موضوع ابتر مانده و طی جلسات مختلف در صدد آن هستیم که مشکلات‌مان را با شرکت راه آهن مرتفع کنیم.

وی افزود: این خلاء قانونی را یا می‌بایست با طی مراحل قانونی حل کرد و یا می‌توان از طریق استفساریه این مشکل را مرتفع کرد اما واقعیت این است که شرایط حاکم بر این منطقه محلی را برای بروز آسیب‌های اجتماعی ایجاد کرده و ما باید هر چه سریعتر این مشکل را مرتفع کنیم.

وی در مورد انتقال خطوط راه آهن به زیر زمین نیز گفت: این اقدام در مرحله کار کارشناسی قرار دارد.

وی در مورد مشکل ترافیکی میدان بهمن نیز با بیان اینکه در گذشته طرح جامعی برای بوستان ولایت در نظر گرفته شده بود و قرار شده بود که رمپ و لوپ‌هایی در این منطقه ساخته شود تا ترافیک میدان بهمن هدایت شود، گفت: اما حالا در مدیریت جدید طرح پارک ولایت منتفی شده است و اقدامات ترافیکی که قرار بود در میدان بهمن اجرا شود نیز تحت الشعاع قرار گرفته است و ما به دنبال آن هستیم که برای حل ترافیک این منطقه یک پل از جنوب بزرگراه تندگویان به سمت نواب احداث کنیم که امیدواریم با اجرای این پل حدود ۳۰ درصد ترافیک حل شود.

شهردار منطقه ۱۶ در مورد کابل‌های فشار قوی نیز با بیان اینکه سال‌هاست این کابل‌های فشار قوی در منطقه وجود دارد و حدود ۴۰ هکتار از فضای منطقه ۱۶ را بلااستفاده کرده است، گفت: وجود این کابل‌های فشار قوی مشکلاتی را ایجاد کرده، به گونه‌ای که حتی نمی‌توانیم مبلمان شهری و … را انجام دهیم و در حال رایزنی هستیم که این مشکل را نیز برطرف کنیم.

زبده در مورد کمبود کلانتری در منطقه ۱۶ نیز با بیان اینکه شهرداری تهران آماده است که زمین مورد نیاز برای ساخت کلانتری را در اختیار قرار دهد،‌ گفت: ما آماده هستیم در محله مورد درخواست، زمین برای ساخت کلانتری اختصاص دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه اقدامات انجام شده در محله هرندی سبب شده است که شاهد سرریز معتادان متجاهر به این منطقه شویم، گفت: مکان‌هایی در منطقه ۱۶ وجود دارد که معتادان متجاهر که تعداد آنها نیز روز به روز در حال افزایش است،‌ زیاد شده و حالا موجب نگرانی ما شده و به دنبال حل این مسئله هستیم.

زبده در مورد فعالیت صنایع آلاینده در این منطقه نیز گفت: آلایندگی صنایع به دلیل تعطیلی کارخانه‌ها به مانند گذشته نیست اما در حال حاضر با املاک درشت مقیاسی مواجه هستیم که مالکان آنها را رها کرده‌اند و در حال مذاکره با مالکان هستیم تا این فضاهای بی دفاع شهری را در چارچوب ضوابط و مقررات احیاء کنند مثلا زمین کارخانه چیت سازی ۷۵۰ هزار متر است که با مالک آن که یک شخص حقیقی است مذاکره داشتیم تا این کارخانه به مدار برگردد و از آنجایی که مالک در صنعت خودرو فعال است اعلام آمادگی کردیم که با حضور سرمایه گذاران مختلف زمین این کارخانه احیاء شود.

وی در مورد املاک رها شده گفت: این املاک یک پتانسیل هستند و امیدواریم بتوانیم خبرهای خوبی را در آینده در مورد احیاء این زمین‌های رها شده به مردم بدهیم.

به گفته وی، پروژه طبقاتی شدن پل بعثت منتفی شده است.

شهردار منطقه ۱۶ در ادامه در خصوص انتقال ترمینال جنوب گفت: بحث انتقال ترمینال جنوب به بیرون محدوده شهری در گذشته مطرح بوده است اما حالا با توجه به اینکه ایستگاه راه‌آهن و ترمینال اتوبوسرانی نزدیک به هم در داخل منطقه ۱۶ هستم در نظر داریم که ترمینال را به بخش فضای باز راه آهن منتقل کنیم که البته این مسئله یک پیشنهاد خام است و باید بررسی‌های لازم و کارشناسی صورت گیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تجارت الکترونیکی در بازارهای سنتی افزایش یافت/ادامه رشد شتابان تجارت الکترونیکی

شایلی قرائی به گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، «امین کلاهدوزان» در نخستین جلسه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.