صفحه اصلی / استان ها / هرمزگان / جلوگیری از برداشت بیش از ۶ میلیون مترمکعب آب زیرزمینی در هرمزگان
جلوگیری از برداشت بیش از ۶ میلیون مترمکعب آب زیرزمینی در هرمزگان

جلوگیری از برداشت بیش از ۶ میلیون مترمکعب آب زیرزمینی در هرمزگان

‌مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: از ابتدای سال تاکنون از برداشت غیرمجاز ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب آب زیرزمینی جلوگیری شد.

آبهای زیرزمینی

‌به گزارش کسب و کار نیوز، ‌هوشنگ ملایی با اعلام این خبر افزود: از ابتدای سال تاکنون از برداشت غیرمجاز ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب آب زیرزمینی در استان جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۴۷ حلقه چاه غیرمجاز در هرمزگان مسدود شده است، خاطرنشان کرد: این چاه‌های غیرمجاز در شهرستان‌های پارسیان، حاجی‌آباد، میناب، بستک و جاسک است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان اضافه کرد: این چاه‌ها در اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی و جلوگیری از تشدید افت منابع آب زیرزمینی با همکاری مراجع قضایی و انتظامی مسدود شد.

ملایی ادامه داد: شور شدن و تغییر کیفیت آب، فرونشست زمین و تحمیل خسارت‌های جبران‌ناپذیر به زیرساخت‌ها و در نهایت تخلیه مناطق روستایی و مهاجرت به‌سوی شهر‌ها از مهم‌ترین پیامد‌های برداشت‌های بی‌رویه از منابع زیرزمینی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان اظهار کرد: شهروندان باید برای پیشگیری از هرگونه جیره‌بندی آب، در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

وی بیان کرد: بیش از ۱۸ سال خشک‌سالی و کم‌آبی در هرمزگان موجب خشک شدن ۳۶۵ حلقه چاه آب آشامیدنی، ۱۸ دهنه چشمه و قنات، ۱۰۰ حلقه چاه و کاهش آب ۱۳۵ حلقه چاه بین ۳۰ تا ۷۰ درصد شده است.

این مقام مسئول در پایان عنوان کرد: ۷۴ دشت موجود در هرمزگان با کمبود منابع ورودی مواجه هستند و ۳۸ دشت نیز به‌عنوان دشت‌های ممنوعه معرفی شدند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ملخ صحرایی

هرمزگان در پیشانی مبارزه با ملخ صحرایی

به گزارش ملخ صحراییبه مقل از ایسنا,علی باقرزاده همایی با بیان اینکه این استان در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.