صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / نقشه برخط بومی از پانزدهم شهریور قابل دسترس است
نقشه برخط بومی از پانزدهم شهریور قابل دسترس است

نقشه برخط بومی از پانزدهم شهریور قابل دسترس است

نخستین نقشه برخط بومی که به گفته مدیرعامل شرکت تولیدکننده آن، با امکاناتی بیش از انواع خارجی و مستقل از نهادها و سازمان های دولتی طراحی شده است، به طور آزمایشی در فضای وب بارگذاری شده است و از پانزدهم شهریورماه روی سیستم عامل آندروید تلفن همراه ارائه می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، امروزه سفر کردن بدون استفاده از نقشه های مسیریابی بسیار سخت است. انتخاب بین نرم افزارهای نقشه یاب گوناگون نیز مشکل دیگری به شمار می آید.
چندی پیش، پرداخت هزینه برای استفاده از سامانه نقشه گوگل الزامی شد و توسعه دهندگان برای دسترسی به خدمت آن باید یک حساب کاربری باز می کردند.
در همین پیوند، عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران بیست و یکم خردادماه امسال به کاربران ایرانی توصیه کرد از نرم افزارهای مشابه بومی استفاده کنند.
«خسرو سلجوقی» در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اعلام کرد: کسب و کارهای داخلی می توانند از سامانه «نما.آی آر» (namaa.ir) به جای سرویس نقشه گوگل استفاده کنند.
وی زمان رونمایی از این نرم افزار را که بخش خصوصی طراحی کرده است، تیرماه امسال اعلام کرد.
در همین پیوند، یک شرکت دانش بنیان ایرانی از ۶ سال پیش طراحی نقشه ای منطبق با نیازهای کاربران ایرانی را آغاز کرد که به گفته مدیرعامل آن، ۱۵۰ میلیارد ریال برای آن سرمایه گذاری شده است.
«محمدرضا فیروزآبادی» امروز (سه شنبه) در نشست خبری به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: تاکنون هیچ نوع کمکی چه مادی و چه معنوی از دولت دریافت نکرده ایم؛ ضمن آنکه هر اطلاعاتی از هر سازمانی دریافت کرده ایم، هزینه آن را پرداخته ایم.
فیروزآبادی نقشه آنلاین را یک زیرساخت برای داده های مکان محور دانست که به طور کامل، تعاملی است.
وی ادامه داد: تلاش می شود هر روز این نرم افزار به روزرسانی شود؛ همچنین امکانی در این نقشه طراحی شده است تا کاربران ایرانی بتوانند خود نشانی جدید اضافه یا آن را اصلاح کنند.
به گفته وی، اکنون امکان استفاده از صوت روی این نقشه قرار ندارد اما در برنامه ریزی ها قرار است این امکان نیز به آن اضافه شود.
فیروزآبادی یادآوری کرد: برنامه نرم افزاری این نقشه برای سیستم عامل آی.او.اس تا سه ماه دیگر آماده بهره برداری است؛ همچنین در یک بازه زمانی سه تا۶ ماهه کاربران می توانند گزارش ترافیک را روی نقشه بارگذاری کنند.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: بزودی این نقشه در اختیار همه تاکسی سرویس های برخط ایرانی قرار می گیرد.

* حفاظت کامل از اطلاعات کاربران
فیروزآبادی به ذخیره سازی اطلاعات شخصی کاربران ایرانی در برخی نرم افزارهای خارجی اشاره کرد و ادامه داد: نقشه بومی به هیچ عنوان هیچ اطلاعاتی از کاربران خود را ذخیره نمی کند و به محض طی مسیر، اطلاعات کاربر پاک می شود.
مدیر داده های مکانی این نقشه نیز به خبرنگاران گفت: داده های مورد نیاز این نقشه و همه معابر روی این نقشه ترسیم شده است.
«امید آقالطیفی» تاکید کرد بسیاری از داده های مورد نیاز خریداری شده است و گروهی از کارشناسان ماموریت دارند این داده های تازه را روی نقشه بارگذاری و معایب احتمالی را برطرف کنند.

اقتصام*۲۰۷۸*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

جزییات واگذاری زمین در روستاهای تهران به مردم/ ۴۶ درصد واحد‌های روستایی مقاوم نیستند

به گزارش کسب و کار نیوز ، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران به گزارش خبرنگار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.