صفحه اصلی / استان ها / زنجان / اجرای پروژه‌های آبخوانداری؛ گامی مهم برای حفاظت از منابع آب

اجرای پروژه‌های آبخوانداری؛ گامی مهم برای حفاظت از منابع آب

فرماندار شهرستان خرم‌دره گفت: اجرای پروژه‌های آبخوانداری، گامی مهم برای حفاظت از منابع آب است.

آبخوان

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت محمدی در حاشیه بازدید از طرح‌های آب‌خوانداری در روستای ویستان شهرستان خرم‌دره، اظهار کرد: اجرای طرح‌های آبخوان یکی از طرح‌هایی است که در حفاظت از منابع آب و جلوگیری از هدر رفت آن موثر است .

وی با اشاره به کشاورزی بودن خرم‌دره و نیاز این شهرستان به آب، تصریح کرد: بارندگی‌هایی که در فصل بارش‌ها اتفاق می‌افتاد در این منطقه به هدر می‌رفت و از دسترس کشاورزان خارج می‌شد که اجرای طرح آبخوانداری گامی مهم در راستای حل این مشکل است .

محمدی با اشاره به اینکه سال گذشته از اعتبارات تملک دارایی استان مبالغی به این حوزه اختصاص یافت، افزود: قسمتی از کار اجرای پروژه انجام شده و قسمتی نیز در حال انجام است .

وی تصریح کرد: احداث این طرح سبب می‌شود ار هدررفت آب با محل ذخیره‌ای که در نظر گرفته شده است در مسیر معروف به قوروچای و پایین دست ویستان جلوگیری شود .

این مسئول با اشاره به اینکه در استخر ذخیره آب این پروژه ۵۰ هزار مترمکعب آب ذخیره می‌شود، ادامه داد: از این ذخایر خدادادی در فصل تابستانی و فصولی که نیاز به آب است برای تزریق در زمین‌های زراعی و چاه‌های آب شرب بهره‌گیری می‌شود .

فرماندار شهرستان خرم‌دره تاکید کرد: خوشبختانه فعلا در بحث تامین آب شرب جزو معدود شهرستان‌های استان هستیم که در مناطق شهری و روستایی مشکلی در تامین آب شرب نداریم .

وی با اشاره به اینکه در بخش ذخیره آب‌های زراعی متاسفانه شاهد تقلیل چاه‌ها هستیم، ادامه داد: بخشی از این امر به علت برداشت بی‌رویه و عوض شدن اقلیم بارش‌ها است .

محمدی تاکید کرد: اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری گامی موثر در راستای حفاظت از منابع آب است .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.