صفحه اصلی / استان ها / قم / ‌احداث فرودگاه در قم ضروری است
‌احداث فرودگاه در قم ضروری است

ذوالنور:

‌احداث فرودگاه در قم ضروری است

‌نماینده مردم قم در مجلس‌ گفت: اگر قم به سیستم حمل و نقل هوایی مجهز شود، به طور حتم اقامت و ماندگاری مسافر نیز در این شهر افزایش می‌یابد.

هواپیما

‌به گزارش کسب و کار نیوز‌، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذالنور در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی استان قم، گفت: حرم مطهر فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران امتیاز ویژه‌ای برای قم است که زائران و مسافران را از خارج و داخل کشور به این شهر می‌کشاند.

وی ظرفیت گردشگری سلامت قم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: قم به خانه اهل بیت معروف است و در زمینه جذب توریسم سلامت نسبت به دیگر شهرهای ایران موقعیت بهتری دارد، چراکه علاوه بر دارا بودن پزشکان متخصص، مردم به امید عنایت حضرت فاطمه معصومه (س)، به قم می آیند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه یکی از مشکلات موجود در قم، سرگردانی مسافران و گردشگران است که باید راهنمایان گردشگری در هتل‌ها حضور داشته باشند تا در صورت لزوم گردشگران را هدایت و راهنمایی کنند.

وی راه اندازی فرودگاه برای قم را ضروری دانست و افزود: اگر قم به سیستم حمل و نقل هوایی مجهز شود، به طور حتم اقامت و ماندگاری مسافر نیز در این شهر افزایش خواهد یافت، چرا که قم در مرکز ایران قرار گرفته و پتانسیل تبدیل شدن به مرکز گردشگری را دارد.

ذوالنور با بیان اینکه قم پایتخت فرهنگی ایران است، بیان کرد: قم باید قطب گردشگری مذهبی ایران شود؛ یکی از شرایط ایده آل در استان قم این است که زائران و مسافران در این شهر اقامت بیشتری داشته باشند، درحالی که اکنون حجم عظیم مسافرانی که به قم می آیند عبوری هستند و ۲ تا ۵  ساعت دراین شهر توقف دارند، که این مسئله از نظر اقتصادی به سود قم نیست.
 
وی با اشاره بر لزوم مشارکت و استفاده از بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌های گردشگری قم، گفت: سرمایه گذاران داخلی و خارجی رغبت زیادی دارند که در این شهر سرمایه گذاری کنند، اما قوانینی باید لحاظ شود تا سرمایه‌گذار بدون هیچ نگرانی مشارکت کند.

نماینده مردم قم در مجلس‌ با تاکید بر ضرورت تقویت زیر ساخت و تحول در صنعت گردشگری قم، بیان کرد: متاسفانه  تاکنون آن گونه که باید و شاید در زمینه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های گردشگری قم، کار اساسی صورت نگرفته است؛ به همین علت نتوانسته ایم در استفاده از ظرفیت‌های گردشگری قم موفق باشیم و امیدواریم در آینده، تحول اساسی در صنعت گردشگری قم رخ بدهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.