صفحه اصلی / سرخط خبرها / استقرار ۱۶ ایستگاه پایش گرد و خاک در شرق و جنوب شرق کشور
استقرار ۱۶ ایستگاه پایش گرد و خاک در شرق و جنوب شرق کشور

استقرار ۱۶ ایستگاه پایش گرد و خاک در شرق و جنوب شرق کشور

مدیر کل پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست از استقرار ۱۶ ایستگاه پایش گرد و غبار در جنوب و جنوب شرق کشور خبر داد.

 

شینا انصاری اظهار کرد: با توجه به کمبود ایستگاه‌های پایش ذرات در استان‌های شرق و جنوب شرق کشور به‌زودی ١۶ ایستگاه پایش گرد و غبار در این منطقه استقرار می‌یابد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ١٩۶ ایستگاه پایش کیفیت هوا در کل کشور وجود دارد، گفت: ٩٠ درصد این ایستگاه‌ها دارای سنجنده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون و ٨۴ درصد دارای سنجنده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون هستند.

مدیر کل پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان ، کرمان، خراسان جنوبی و هرمزگان از جمله استان‌هایی هستند که تعداد زیادی از روزهای سال متاثر از گرد و غبار هستند اما تعداد ایستگاه‌های موجود در این استان‌ها تکافوی وسعت و محدوده‌های جمعیتی موجود را نمی‌دهد. متناسفانه در حال حاضر در هر یک از این استان‌ها در نهایت دو ایستگاه پایش گرد و غبار وجود دارد که به هیچ وجه نیازها را برآورده نمی‌کند.

به گفته انصاری بر اساس مصوبه چهاردهمین جلسه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، شهرهای بالای ۳۰۰ هزار نفر جمعیت برای اقدامات مراقبتی باید دارای یک ایستگاه کیفی هوا باشند. همچنین بر اساس ماده ٣ قانون هوای پاک، اعلام شرایط اضطرار و تصمیم‌گیری‌های مدیریتی در این زمینه با توجه به مقادیر غلظت ذرات و پایش انجام شده توسط ایستگاه‌های پایش کیفی هوا در سطح شهرستان‌ها انجام می‌گیرد.

مدیر کل پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست در پایان اظهار کرد: ١۶ ایستگاه ذراتی که طی مناقصه توسط سازمان حفاظت محیط زیست خریداری شده‌اند، هر یک دارای دو آنالایزر ذرات کوچک‌تر از دو و نیم میکرون و کوچک‌تر از ۱۰ میکرون هستند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.