صفحه اصلی / فرهنگی / میراث فرهنگی و گردشگری / ۹ اثر طبیعی از ۴ استان کشور ثبت ملی شد
۹ اثر طبیعی از ۴ استان کشور ثبت ملی شد

۹ اثر طبیعی از ۴ استان کشور ثبت ملی شد

با تایید کارشناسان و صاحبنظران کمیته تخصصی ثبت میراث طبیعی ـ ملی، 9 اثر از استانهای اردبیل، سمنان، مازندران و یزد واجد ارزش ثبت در فهرست آثار ملی ـ طبیعی کشور قرار گرفت.

به گزارش کسب و کار نیوز از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیرکل دفتر ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی گفت: از ۱۶ اثر مطرح شده در کمیته ثبت میراث طبیعی ملی، چهار اثر از استان مازندران، دو اثر از استان اردبیل، یک اثر از استان سمنان و دو اثر از استان یزد با تایید صاحبنظران واجد ارزش ثبت در فهرست آثار ملی- طبیعی شناخته شد.
فرهاد نظری غار شگفت در روستای هفتهر با دو میلیون سال قدمت و دو درخت کهنسال روستای طاحونه شهرستان اشکذر با قدمت ۴۰۰ تا ۷۰۰ سال از استان یزد، آبشار ۷ پله ای شهرستان بابل، تالاب کرچنگ قائم شهر با حدود ۱۲ هکتار وسعت و دو درخت کهنسال سرخدار بهشهر با ۲۹۹ تا ۴۷۰ سال قدمت از استان مازندران را از جمله آثار واجد ارزش ثبت در فهرست آثار ملی طبیعی برشمرد.
به گفته وی دودکش های جن منطقه قیزیل قایا فیروزآباد و چنار کهنسال روستای اونار معروف به پیربابا با قدمت ۳۰۰ تا ۳۵۰ سال قدمت از استان اردبیل و چشمه تلخاب در سرخه سمنان مربوط به دوران دوم و سوم زمین شناسی از دیگر آثار مورد بررسی در این نشست بود که برای قرار گرفتن در فهرست آثار ملی طبیعی کشور مورد تائید قرار گرفت.
نظری در خصوص دیگر آثار ارائه شده در کمیته که موفق به ورود به فهرست آثار ملی طبیعی نشدند نیز گفت: با نظر کارشناسان، برخی آثار مطرح شده برای ثبت در فهرست آثار ملی نیاز بررسی و اصلاحاتی داشت که قرار شد با تکمیل موارد اعلامی در جلسات آتی کمیته این پرونده ها مجددا مطرح شود.
فراهنگ **۱۰۸۵**۱۰۵۵

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴۲ درصدی ورود گردشگران خارجی به ایران/ بازدید ۵ میلیون خارجی از ایران در ۱۱ ماه

به گزارش کسب و کار نیوز، سازمان جهانی گردشگری وابسته به سازمان ملل در گزارشی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.