چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / زنجان / غربت خط ۱۲۳ میان خانواده‌های زنجانی
غربت خط ۱۲۳ میان خانواده‌های زنجانی

غربت خط ۱۲۳ میان خانواده‌های زنجانی

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان زنجان گفت: خانواده‌های زنجانی با خط 123 آشنایی کافی ندارند.

اورژانس اجتماعی

به گزارش کسب و کار نیوز، سلمان حسینی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ضریب نفوذ شناسایی خط ۱۲۳ در میان خانواده‌های استان زنجان پایین است، اظهار کرد: در این زمینه هماهنگی‌هایی برای اطلاع‌رسانی درباره این خط بین خانواده‌ها صورت گرفته است .

وی عنوان کرد: خط ۱۲۳ خطی است اورژانسی که ۲۴ ساعته پاسخ‌گوی شهروندان در مواردی مانند کودک آزاری، همسرآزاری، سالمند آزاری، معلول آزاری، موارد حاد خانوادگی، مشکلات خانوادگی و موارد مربوط به خودکشی است .

این مسئول تصریح‌ کرد: پس از تماس شهروندان همکاران با هماهنگی دادستانی و مراجع قضایی و کلانتری‌ها مداخلات تخصصی را در این موارد انجام دهند.

وی با اشاره به برخی از خدمات بهزیستی در قبال کودکان طلاق، ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با دادگستری در هر شهرستان مراکزی به‌عنوان معین انتخاب شده است تا فرزندان طلاق که پدر یا مادر آنها زندانی هستند بتوانند روزهای پنجشنبه و جمعه با فرزندان خود ملاقات کنند .

حسینی با اشاره به اینکه فرزندان طلاقی که قیم قانونی ندارند در مراکز بهزیستی پذیرفته و نگهداری می‌شوند، تصریح کرد: کسانی که در نزد خانواده جایگزین مانند عمو، عمه، خاله و دایی نگهداری می‌شوند از نظر مالی امدادبگیر بهزیستی می‌شوند و هر ماه مبلغی به عنوان امداد ماهیانه و خدمات تخصص مددکاری به آنها ارائه می‌شود .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.