صفحه اصلی / اقتصادی / کشاورزی / ۳۰ درصدضایعات کشاورزی قابل تبدیل به خوراک دام است
۳۰ درصدضایعات کشاورزی قابل تبدیل به خوراک دام است

رئیس سازمان دامپزشکی کشور:

۳۰ درصدضایعات کشاورزی قابل تبدیل به خوراک دام است

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: طبق آمار سازمان خواربار کشاورزی ملل متحد(فائو) بخش کشاورزی دارای 30 درصد ضایعات است که می توانیم آن را با کمک صنعت به خوراک آماده دام و دارای ارزش افزوده تبدیل کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، «علیرضا رفیعی پور» روز شنبه در چهارمین همایش بین المللی و نمایشگاه جانبی خوراک دام، طیور و آبزیان ایران (feedexpo) که در بوستان گفتگو برپاست، اعلام کرد: ۷۰ درصد فراورده های خام دامی در گرو خوراک دام، طیور وآبزیان قابل تولید است .
وی افزود: حل مشکلات بهداشتی صنعت دام با استفاده از خوراک صنعتی امکانپذیر است و استفاده از خوراک آماده دام صنعتی می‌تواند در برطرف ساختن بخشی از مشکلات صنعت دام و طیور، از جمله مقاومت آنتی بیوتیکی و باقیمانده های دارویی مؤثر باشد.
به گفته رفیعی پور، تولید خوراک دام وطیور، در شکل غیرهدفمند امکان ردیابی آنتی بیوتیک‌ها وجود ندارد، زیرا مقاومت آنتی بیوتیکی در بدن دام و یا با باقی ماندن آنتی بیوتیک در محصولات برای سلامت جامعه خطرآفرین است.
وی طرح عملیات ردیابی از مزرعه تا سفره را یادآور شد و گفت: اجرای این طرح در دستور کار قرار دارد، این مهم در فضای اتوماسیون و مدیریت صنعتی محقق نمی شود، بلکه این موضوع کمک می کند مردم از آنالیز محصول نهایی باخبر شوند.
رئیس سازمان دامپزشکی تصریح کرد: پروانه بهداشتی و بهره‌برداری که به تولیدکنندگان داده می‌شود به مفهوم آن است که مصرف‌کننده نهایی بداند، محصول مصرفی از مزرعه تا سفره تحت کنترل و نظارت است.

** ردیابی محصولات تراریخته در صنعت خوراک دام
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: محصولات تراریخته به سهولت از مبدا نهاده ها تا تولید نهایی مرغ و گوشت در سر سفره مردم از طریق شناسنامه داربودن صنعت خوراک اماده دام، قابل ردیابی و کنترل است.
وی اضافه کرد: حاکمیت به دنبال سیاست‌گذاری‌ است تا با صنعتی شدن تولیدات خوراک اماده دام در آینده مخاطرات بهداشتی نداشته باشیم.
چهارمین همایش بین المللی و نمایشگاه جانبی خوراک دام، طیور و آبزیان ایران (feedexpo) از امروز (بیستم مرداد) با حضور مسئولان وزارت جهادکشاورزی در تهران آغاز به کار کرد و تا ۲۲ مردادماه جاری به مدت سه روز در بوستان گفتگو برپاست.
این نمایشگاه امکان حضور نمایندگانی از ۳۲ کشور جهان را فراهم ساخته که از میان آنها، کشورهای اروپایی آلمان، اتریش، اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، ایرلند، نروژ، فرانسه، مجارستان، سوئیس، هلند، سوئد،بلژیک، بلغارستان، اسلواکی، اسلوونی و اوکراین را می توان نام برد.
علاوه برآنها ترکیه، چین، برزیل، ژاپن، کانادا، کره جنوبی، هند و مالزی از جمله شرکت کنندگان دیگر در این نمایشگاه هستند.
اقتصام**۹۱۸۶ ** ۱۵۵۹

همچنین مطالعه کنید:

پرداخت ۹۶ درصدی مطالبات چای‌کاران

به گزارش کسب و کار نیوز ، حبیب جهان ساز از بارگذاری متن قرارداد کارخانجات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.