چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / مازندران / کمبود کاغذ در برخی نقاط کشور در شرایط تحریم‌ها
کمبود کاغذ در برخی نقاط کشور در شرایط تحریم‌ها

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد مطرح کرد؛

کمبود کاغذ در برخی نقاط کشور در شرایط تحریم‌ها

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد گفت: اقدامات خوبی در رابطه با تامین نیاز کاغذ و حل مشکل خبرنگاران انجام شده است اما در شرایط تحریم ها در برخی نقاط مشکلاتی مانند کمبود کاغذ پیش می‌آید.

کاغذ

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد سلطانی‌فر در همایش روز خبرنگار و اختتامیه هفتمین جشنواره مطبوعات خبرگزاری ها و پایگاه های خبری با اشاره به اینکه در مازندران برای ۲۶۰ رسانه مجوز صادر شده است، اظهار کرد: مازندران در مقایسه با استان خراسان رضوی دو برابر روزنامه دارد و پس از تهران در رتبه دوم است. ۴۶ هفته نامه و ۹۶ پایگاه خبری در مازندران وجود دارد و پس از این نیز برای صدور مجوز، شرایط آسان‌تر خواهد شد.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در عصر ارتباطات باید از رسانه های مکتوب به غیرمکتوب و مجازی وارد شویم اما از آن عبور نکنیم، تاکید کرد: نباید رسانه های مکتوب را هم فراموش کنیم چرا که رسانه‌های مکتوب ما دارای هویت و مرجعیت هستند.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد گفت: از سال گذشته نسبت به تامین کاغذ، اقدام و منابع مناسب برای منابع داخلی اعلام شده و ۲۶۰ میلیون یورو برای واردات کاغذ در نظر گرفته شده است.

سلطانی فر خاطرنشان کرد: در وزارت ارشاد ۲۰ هزار تن کاغذ برای شرایط اضطراری ذخیره شده و نگرانی به جهت تامین کاغذ وجود ندارد، هر چند ممکن است در شرایط بحرانی افراد سودجو به احتکار آن اقدام کنند که باید این مشکلات بررسی و برطرف شود.

وی ادامه داد: با همکاری جهاد کشاورزی خط تولید چوب و کاغذ در مازندران به زودی راه اندازی می شود که با تولید بیش از ۹۵ هزار تن کاغذ در سال، این مشکل در مازندران برطرف می شود.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد گفت: اداره کل ارشاد مازندران از ۳ هزار نفر خبرنگار حمایت می‌کند و تمامی آنها می توانند تحت پوشش بیمه تکمیلی زیرنظر ارشاد قرار بگیرند. شورای حل اختلاف مطبوعاتی تحت نظارت دادگاه ها تشکیل شده است و بیش از ۹۰ درصد پرونده‌های مطبوعاتی که قابلیت حل و فصل دارند را به این شورا ارسال می کنند.

محمد اسلامی، استاندار مازندران نیز در این همایش گفت: دشمن می‌خواهد از لحاظ اقتصادی و مسائل مالی مردم ایران را از انسجام خارج کند و در این راستا نباید ساده اندیشی کرد. هیچ کس نباید از منتقدان شکایت کند اما روزنامه ها، مطبوعات و سایر رسانه‌ها، باید خودکنترلی داشته و هر چیزی را در مطبوعات منتشر نکنند.

 در پایان این مراسم، از خبرنگاران برتر جشنواره مطبوعات استان مازندران تجلیل شد.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کرونا

تست کرونا ۲۵۰ بیمار مبتلا به کرونا مثبت در بابل اعلام شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از اول اسفند ماه تاکنون …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.