چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / سیاست داخلی / واکنش کداخدایی به ابقای جنتی/انهدام یک تیم تروریستی/ادامه واکنشها به موضع العبادی دربرابر ایران
واکنش کداخدایی به ابقای جنتی/انهدام یک تیم تروریستی/ادامه واکنشها به موضع العبادی دربرابر ایران

در گزیده اخبار سیاسی ۲۰ مرداد بخوانید؛

واکنش کداخدایی به ابقای جنتی/انهدام یک تیم تروریستی/ادامه واکنشها به موضع العبادی دربرابر ایران

انهدام یک تیم تروریستی در شمال غرب کشور، پایان مهلت دوماهه بررسیCFT، توضیحات یک نماینده مجلس درباره تفکیک جنسیتی در مدرسه‌ای در شهرستان دماوند، گفت‌وگوی مکرون و ترامپ درباره ایران، مخالفت مجدد چین با تحریم‌ها علیه ایران، واکنش کدخدایی به ابقای جنتی در شورای نگهبان، تعیین مهلت مجدد برای ثبت‌نام آزمون قضاوت سال ۹۷ و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، بیستم مرداد ماه ۱۳۹۷ است.

20.5

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه از انهدام یک تیم تروریستی در شمال غرب کشور خبر داد و اعلام کرد: یک تیم تروریستی وابسته به استکبار جهانی که قصد نفوذ از منطقه شمال‌غرب کشور را داشت در کمین رزمندگان اسلام گرفتار و ۱۱ تروریست به هلاکت رسیدند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به پایان مهلت دوماهه بررسیCFT گفت که این کمیسیون هفته آینده وارد بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) می‌شود. کمال دهقانی افزود:نمایندگان مجلس در ۲۰ خرداد  مقرر کردند که لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) به مدت دو ماه مسکوت بماند که امروز مهلت دو ماهه پایان یافته است و هنوز  کمیسیون امنیت ملی وارد بررسی این لایحه نشده است.

نماینده مردم دماوند با ارائه توضیحاتی در مورد تفکیک جنسیتی در مدرسه‌ای در شهرستان دماوند، گفت: اصلا این موضوع هنوز نهایی نشده، ما در این حوزه به دنبال بهترین راه هستیم تا برای دانش‌آموزان مشکلی ایجاد نشود.

همچنین مسعود پزشکیان با رد ادعاهای مطرح شده درباره میزان حقوق دخترش در پتروشیمی جم در روز استیضاح علی ربیعی، گفت: بنده از همه خبرنگاران دعوت می‌کنم تا خانه و زندگی بنده را از نزدیک ببینند و با وضعیت زندگی کسانی که علیه بنده ادعا مطرح می‌کنند مقایسه کنند.

اتهام زدید، استیضاح کردید، حالا سند بیاورید

بررسی کارنامه قوه مقننه در روز استیضاح علی ربیعی وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی، روزی که به اذعان قاطبه نمایندگان مجلس و حتی کارگزاران نظام در دستگاه‌های حکومتی، قضایی و اجرایی روز «ذبح اخلاق» یاد می‌شود، حکایت از زیرپاگذاشتن حریم‌ها و حرمت‌ها به ازای به کرسی نشستن ادعاهایی دارد که ممکن است بسیاری از آن‌ها هیچگاه اثبات نشود و هیچ دادگاهی حکم بر صحت آن ندهد.

نماینده جریان حکمت ملی عراق در تهران در ارتباط با موضع اخیر حیدر العبادی نخست‌وزیر دولت موقت این کشور در ارتباط با تحریم‌های آمریکا علیه ایران و اجرای آن از سوی عراق، گفت: این موضع تنها توسط آقای عبادی اتخاذ شده است و اگر سایر مواضع مطرح شده تا امروز در ارتباط با این موضوع را بررسی کنیم، خواهید دید تمام عراق یکپارچه ایران را حمایت و موضع نخست وزیر را محکوم می‌کند. سید ضرغام حسینی با بیان اینکه کمک‌های ایران به عراق را نمی‌توان نادیده گرفت تاکید کرد: روابط ایران و عراق استراتژیک و مستحکم‌تر از آن است که بخواهد تحت تاثیر آمریکایی‌ها قرار بگیرد و تضعیف شود.

رئیس شورای سیاسی مقاومت اسلامی نُجَبا نیز درمورد تحریم‌های خصمانه آمریکا با تمجید از روحیه مقاوم ایرانیان در مقابله با استکبار جهانی، اظهار کرد: رئیس‌جمهور کم خرد آمریکا نمی‌تواند مردمی را که با ارادت کامل نظام ولایت‌فقیه را انتخاب کرده‌اند، به زانو دربیاورد.حجت‌الاسلام والمسلمین «علی الاسدی» خطاب به سیاسیون عراقی گفت: در کنار ملت مجاهد و رهبری حکیم ایران بایستید.

همچنین بانک مرکزی عراق در نامه‌ای به دیگر بانک‌های این کشور اعلام کرد که از این پس با بانک‌های ایرانی با دلار معامله نکنید.

عمار حکیم، رهبر ائتلاف ملی شیعیان عراق نیز در نشستی با اعلام حمایت مجدد خود از ایران، تحریم‌های تحمیلی آمریکا علیه جمهوری اسلامی را محکوم و مردود دانست و تاکید کرد: تضعیف ایران مغایر با منافع عراق است.

در ادامه فواد معصوم، رئیس‌جمهور عراق با اشاره به روابط تاریخی عراق و ایران پایبندی این کشور به تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را دشوار توصیف کرد.

یکی از مراجع عظام شیعه عراق هم نسبت به تلاش برخی‌ها برای ایجاد اختلاف میان دو ملت ایران و عراق هشدار داد.

محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در صفحه توئیتر خود خوشحالی ترامپ از فشار اقتصادی بر ترکیه را شرم‌آور توصیف و تاکید کرد که آمریکا باید دست از تحریم کردن بردارد وگرنه جهان علیه او متحد خواهد شد.

کاخ سفید با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: روسای‌جمهور آمریکا و فرانسه در تماس تلفنی با یکدیگر درباره ایران، تجارت و خاورمیانه گفت‌وگو کرده‌اند. در این اطلاعیه آمده است که دو طرف درباره موضوعات متعدد، ازجمله مسائل امنیتی و تجاری، ایران و خاورمیانه رایزنی کرده‌اند.

همچنین وزارت امورخارجه چین ضمن مخالفت با تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه کشورمان، خواستار حل موضوع پیرامون ایران از طریق مذاکره شد. سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری هفتگی خود درباره بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: تحریم یا تهدید به اعمال تحریم هیچ‌گاه موجب حل و فصل مناقشات نمی‌شود و چنین چیزی باید صرفا از طریق گفت‌وگو حل شود.

نظر به اتمام مهلت ثبت نام آزمون قضاوت سال ۱۳۹۷ و با عنایت به درخواست‌های مکرر متقاضیان، معاونت منابع انسانی قوه قضائیه با هماهنگی سازمان سنجش آموزش کشور درصدد است مهلت مجددی برای ثبت‌نام آزمون قضاوت سال ۹۷ تعیین و اعلام کند.

وکیل مدافعپریسا رفیعی از رسیدگی به پرونده موکلش در روز دوشنبه ۲۲ مردادماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده خبر داد. سعید خلیلی یادآور شد: اواخر سال گذشته بود که خانم رفیعی دستگیر و ۲۳ روز بازداشت شد. او سرانجام با پیگیری‌های فراوان خانواده و دوستان در آخرین روز سال ۹۶ با وثیقه آزاد شد.

عباسعلی کدخدایی صبح امروز در نشست خبری با اهالی رسانه به مناسبت روز خبرنگار، ضمن تبریک این روز، اظهار کرد: با عنایت به تخصصی بودن موضوعات حقوقی در بدنه حقوقی شورای نگهبان تصمیم گرفته شده است که دوره‌ها و کارگاه‌های آموزش حقوق اساسی و حقوق عمومی برای اهالی رسانه در شهریور ماه برگزار شود. کد خدایی درباره ابقای جنتی در شورای نگهبان خاطر نشان کرد: در شورای نگهبان هیات رییسه شامل دبیر، قائم مقام، سخنگو و معاون اجرایی می شود. سه نفر توسط رای شورای نگهبان انتخاب می شوند و معاون اجرایی توسط دبیر انتخاب می شود. در مورد نهادهایی که بیشتر در حوزه‌های فکری کار می‌کنند شرط سنی محدودیت محسوب نمی‌شود. وقتی قانون منعی در این زمینه در نظر نگرفته است فکر نمی‌کنم این مطلب مشکلی داشته باشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

حداقل اجاره‌بها در تهران، ۵ تا ۶ میلیون تومان

بررسی‌ها و تحقیقات میدانی از تازه‌ترین وضعیت اجاره‌بها در شهر تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون کف …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.