صفحه اصلی / استان ها / زنجان / نگهداری لاشه در سردخانه ویروس کریمه کنگو را از بین می‌برد

نگهداری لاشه در سردخانه ویروس کریمه کنگو را از بین می‌برد

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: با نگهداری لاشه به مدت 24 ساعت در سردخانه، ویروس کریمه کنگو از بین می ‌ رود .

تب کریمه کنگو

محمدباقر حاج کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نگهداری لاشه در سردخانه منجر به کاهش pH گوشت می‌شود و ویروس کریمه کنگو به دلیل حساس بودن به pH اسیدی، از بین می‌رود. از این رو شهروندان فقط گوشت‌ مورد تایید دامپزشکی را خریداری کنند و مقابله با کریمه کنگو را جدی بگیرند . 

 

این مسئول ادامه داد: خوشبختانه با تدابیر صورت گرفته، تاکنون در استان زنجان موردی از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو گزارش نشده است و اقداماتی که در سطح دامداری‌ها و کشتارگاه‌ها صورت گرفته در این امر تاثیر قابل توجهی داشته است. البته این باعث نمی‌شود که مردم هشدارها را جدی نگیرند و این‌طور برداشت کنند که احتمال خطر کاملا رفع شده است . 

 

وی با اشاره به لزوم آموزش گسترده مردم و بهره‌برداران در مورد پیشگیری از شیوع تب کنگو، افزود: راه‌اندازی پیش سرد در کشتارگاه‌های صنعتی، آموزش سلاخان، قصابان و دامداران، سم‌پاشی در سطح دامداری‌ها و توزیع بروشور از اقدامات انجام شده برای پیشگیری از شیوع این بیماری در سطح استان است . 

 

حاج کاظمی همچنین با اشاره به اینکه ویروس بیماری تب کریمه کنگو بین انسان و دام مشترک است و برای مقابله با شیوع به مراقبت‌های بیشتری نیاز دارد، یادآور شد: مهم‌ترین نکته این است که شهروندان گوشت مورد نیاز خود را از واحدهای تحت ‌نظر دامپزشکی خریداری کرده و یا از گوشت‌های بسته‌بندی شده هویت دار استفاده کنند . 

 

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان تاکید کرد: تب، مهمترین نشانه بیماری تب کریمه کنگو در دام  به شمار می‌رود؛ در واقع دام‌های مبتلا به کریمه کنگو چند روزی دچار تب شده و بی‌اشتها می‌شوند و مدت زمانی که دام دچار تب می‌شود، زمان پخش ویروس است. این مدت گذرا بوده و در صورت درمان اصولی پس از چند روز رفع می‌شود . 


انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

عملکرد حوزه فرهنگ و هنر در پساکرونا نمایان خواهد شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, فاطمه کرباسی شامگاه روز گذشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.