سه شنبه , ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تهدید خانواده فعال سیاسی عربستانی به خاطر توئیت‌هایش درباره بحران میان ریاض و اوتاوا
تهدید خانواده فعال سیاسی عربستانی به خاطر توئیت‌هایش درباره بحران میان ریاض و اوتاوا

تهدید خانواده فعال سیاسی عربستانی به خاطر توئیت‌هایش درباره بحران میان ریاض و اوتاوا

یک فعال عربستانی مقیم کانادا اعلام کرد، مقامات سعودی خانواده‌اش را به خاطر توییت‌هایش درخصوص بحران دیپلماتیک ریاض با اوتاوا تهدید کرده‌اند.

فعال سیاسی عربستانی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از الجزیره، عمر عبدالعزیز، فعال عربستانی مقیم کانادا اعلام کرد: مسئولان سعودی به منزل برادرم یورش آوردند و از وی خواستند که مرا قانع کند تا توییت‌هایم درخصوص بحران دیپلماتیک میان کانادا و عربستان را پاک کنم و برادرم را تهدید کردند که اگر این کار را انجام ندهد به زندان فرستاده می‌شود.

عبدالعزیز تصریح کرد، بستگانش به وی اطمینان داده‌اند که اعضای خانواده‌اش در امنیت کامل هستند ، اما وی تاکنون نتوانسته با برادر یا دوستانش تماس برقرار کند.

وی یک فعال برجسته سیاسی است که در سال ۲۰۱۴ میلادی پناهندگی سیاسی در کانادا را گرفت و این تهدیدات وی را از ادامه سخن گفتن در خصوص اختلافات دیپلماتیک میان ریاض و اوتاوا متوقف نخواهد کرد.

عبدالعزیز  فعالیت سیاسی خود را در سال ۲۰۰۹ میلادی هنگامی که به منظور تدریس زبان انگلیسی به کانادا رفت، آغاز کرد اما در سال ۲۰۱۳ میلادی مقامات سعودی بورسیه تحصیلی وی را متوقف کردند و از وی خواستند که به کشورش بازگردد؛ امری که عبدالعزیز را وادار به درخواست پناهندگی در کانادا به خاطر ترس از جانش کرد.

در زمانی که عبدالعزیز به انتقاد کردنش از دولت عربستان و توییت‌هایش درخصوص اختلافات دیپلماتیک اخیر با کانادا ادامه می‌دهد برخی از کاربرانی که وی را در فضای مجازی دنبال می‌کنند از وی خواستند که پس از تهدید کردن اعضای خانواده‌اش توسط مقامات سعودی فعالیت‌های سیاسی‌اش را متوقف کند، اما این فعال سیاسی عربستانی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: برادران و دوستانم مهم‌تر از هزاران دانش‌آموزی نیستند که زندگی خود را از دست داده‌اند و باارزش‌تر از هزاران تن از بازداشتی‌هایی که ظالمانه در زندان‌ها بازداشت شده‌اند، نیستند.

بحران میان کانادا و عربستان بعد از آن آغاز شد که اوتاوا، خواهان آزادی فوری فعالان مدنی بازداشت شده در عربستان شد؛ خواسته‌ای که از سوی ریاض مداخله در امور داخلی‌اش قلمداد شد و در نهایت به قطع شبه کامل روابط دو کشور انجامید.

روابط دیپلماتیک و تجاری ریاض با کانادا  به حالت تعلیق درآمد و مقامات عربستانی از حدود ۷ هزار دانشجوی عربستانی خواستند تا اوتاوا را ترک کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.