صفحه اصلی / فرهنگی / تجسمی / نمایشگاه های هنری که پایان هفته، آغاز می شوند
نمایشگاه های هنری که پایان هفته، آغاز می شوند

نمایشگاه های هنری که پایان هفته، آغاز می شوند

نمایشگاه های «نخستین تجربه خلق»، «کالبد» و «خانه یک نام است» در کنار چندین نمایشگاه تجسمی دیگر در پایان هفته کار خود را آغاز می کنند.

«کاوه گلستان» عکاس و تصویربردار خبری نامدار ایرانی درباره عکسهای مستند اجتماعی خود می‌گوید: «من می‌خواهم صحنه‌هایی را به تو نشان دهم که مثل سیلی به صورتت بخورد و امنیت تو را خدشه‌دار کند و به خطر بیندازد. می‌توانی نگاه نکنی، می‌توانی خاموش کنی، می‌توانی هویت خود را پنهان کنی، مثل قاتل‌ها، اما نمی‌توانی جلوی حقیقت را بگیری، هیچ‌کس نمی‌تواند…»
گالری های تهران از عصر جمعه (نوزدهم مردادماه) میزبان نمایش آثار جدید هنرهای تجسمی هنرمندان جوان و پیشکسوت کشور است.

*«نقاشی آبرنگ» درنگارخانه آتشزاد
نمایشگاه گروهی آثار نقاشی آبرنگ از مرتضی اشتیاقی، مریم ایروانی، محمدرضا باقری، شکوفه دانایی، زهره قاسمیان، منصوره مرادی، معصومه مظفریان، مریم نعمتی، مهناز نمازی، نگین نورپرور و نگین نیکنام، عصر جمعه ۱۹ مردادماه در نگارخانه آتشزاد افتتاح می شود و تا ۲۴ مرداد ماه ادامه خواهد داشت.
نشانی نگارخانه آتشزاد، خیابان شهید عباسپور (توانیر) شمالی، بعد از پل همت، نرسیده به میدان ونک، نبش کوچه هومان، شماره ۲۳ است.

*«نخستین تجربه خلق» در نگارخانه شیث
نخستین تجربه خلق، نام نمایشگاه هنرهای تجسمی است که توسط ملیکا یوسفی هنرمند جوان روز جمعه در نگارخانه شیث افتتاح می شود و تا ۲۴ مردادماه در این نگارخانه به نشانی چهارراه ولیعصر، ضلع جنوبی پارک دانشجو، کوچه شیرزاد شرقی برگزار می شود.
در پوستر این نمایشگاه نوشته شده است که آثار اشتراک گذاری هفت سال کوشش است؛ از اولین قدم های یادگیری و قدم گذاشتن در مسیر پر تلاطم هنر.

*«کالبد» در گالری محسن
نمایشگاه هنرهای تجسمی با عنوان کالبد، توسط جمعی از هنرمندان معاصر، روز جمعه در گالری محسن افتتاح می شود و تا ۳۱ مرداد برگزار خواهد شد.
در بخشی از توضیح این نمایشگاه آمده است: وجود انسان پیش ازهر چیز بر پایه‌ وجود بدن است و بدن در خود نظام‌های نمادین و نشانه‌شناختی دارد.
۱۳ پروژه از سوی پانزده هنرمند در این نمایش گروهی در قالب مدیوم‌های مختلف چون عکاسی، چیدمان، ویدیو، طراحی لباس، حجم، صدا و ترکیب مواد ارائه شده است.
گالری محسن در خیابان ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک ۴۲ واقع شده است.

*«خانه یک نام است» در گالری آ
«خانه یک نام است» عنوان پروژه هنری با همکاری بین هنرمندان اتریشی و ایرانی است که به موضوع خانه در مفهوم میهن می پردازد.
تمرکز این پروژه بر ایجاد سوالاتی درباره هویت و همچنین عامل زبان، زمان و مکان در خلق و درک معنای میهن است و به عنوان یک طرح بینا رشته ایی و بینامرزی شامل دو مرحله اجرایی در گالری آ تهران و گالری سالس امت در شهر لینز اتریش است.
در این پروژه هنرمندان مونا نجفی زاده، متین صوفی پور امام و میریم هامان، هر یک با لحنی متفاوت زبانی مشترک در هنر را جستجو می کنند.
گالری آ واقع در تهران، خیابان کریم خان زند، خیابان عضدی (آبان جنوبی)، کوچه اردشیر ارشد، شماره ۷ است.

«گنج سفر» در گالری احسان
نمایشگاه آثار نقاشی شهین قیدر شاداتی تلفیقی از هنر مدرن و نگارگری است که با عنوان «گنج سفر» از ۱۹ مرداد ماه در گالری احسان برپا می شود.
قیدر شاداتی متولد ۱۳۳۸، دبیر بازنشسته آموزش و پرورش و مدرس طراحی، نقاشی و مینیاتور است و حدود ۳۵ سال در زمینه نقاشی سابقه فعالیت دارد.
علاقه مندان جهت بازدید از آثار این هنرمند می توانند تا ۲۴ مردادماه به گالری احسان به نشانی اقدسیه، آجودانیه، کوچه ۱۴ شرقی، پلاک ۲۲ مراجعه کنند.
در بخشی از توضیحات این نمایشگاه آمده است؛ نگاه و حس نقاش در این آثار متفاوت از دیگر کارهای گذشته بوده، توان و حسی که توانسته است حقیقت دنیای درونش را به تصویر بکشد. به گفته این هنرمند، آثارش سرچشمه از الهامات و یا به تصویر کشیدن اشعار شعرا، متن های بزرگان و نویسندگان و یا برگرفته از مطالعات فلسفی و دنیای متافیزیک و حقیقی بوده.

*«خود در ادراکی دیگر» در گالری سایه
نمایشگاه گروهی «خود در ادراکی دیگر» مجموعه آثار نقاشی و مجسمه و چیدمان ۲۲ هنرمند است که از ۱۹ مرداد در گالری سایه افتتاح می‌شود و تا ۳۱ مردادماه ادامه خواهد داشت.
هنرمندان حاضر در این نمایشگاه؛ علیرضا آدم بکان، ثمیلا امیرابراهیمی، بهروز امیری راد، پونه اوشیدری، پیمان بانی شرکا، ساغر پزشکیان، شیده تامی، مهرداد جعفری، سلمان خوشرو، علی شایسته، اوژن شیراوژن، مینا غازیانی، روشنک قزلباش، مهسا کریمی، مسعود کشمیری، علی گنجوی، بهمن محمدی، کوشا موسوی، علی نجاتی، هانی نجم، هایده نقی زاده و گیلدا هاشم زاده است.
گالری سایه در خیابان کریم‌خان، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک ۲۱ واقع است.

*«بی‌جان‌های من» در گالری شروه
در این نمایشگاه ۳۲ اثر نقاشی و ۱۷ اثر مجسمه برای نمایش مخاطبان، عصر جمعه در گالری شروه افتتاح می شود و تا ۲۵ مرداد ماه ادامه خواهد داشت.
در این نمایشگاه گروهی آثاری از ۲۳ هنرمند در قالب ۳۲ اثر نقاشی و ۱۷ اثر مجسمه، زیر لوای یک استیتمنت و نشان از دمیدن روح هنرمند به آثار و خلق آنها به نمایش گذاشته می‌شود.
در بخشی از استیتمنت (بیانیه) این نمایشگاه آمده است:
سرنوشت بی‌جانها در گوشه و کنار آتلیه، کارگاه و خانه، هبوط بر بوم است و رستاخیزی برای رسیدن به معنا… هنرمند از روحش به بی‌جان‌ها می‌دمد؛ چه گلدان باشد، چه ظرفی سفالین یا حتی فیگور یک انسان یا حیوان یا هر چیز دیگر… تمام بیجان‌ها حتی اگر جان‌دار هم باشند، تصویری می‌شوند برآمده از نگاه و اندیشه هنرمند که درک آن نیازمند رهایی نگاه و اندیشه است.
نمایشگاه بی‌جان‌های من، به نشانی خیابان فاطمی، خیابان دائمی، کوچه خجسته، پلاک ۹ برای بازدیدکنندگان قابل نمایش است.

*«رنگ درعکاسی خیابانی» در گالری شمیده
نمایشگاه گروهی عکس با عنوان «رنگ درعکاسی خیابانی» به همت رنجبر زیدانلو روز جمعه، ۱۹ مردادماه در گالری شمیده تهران گشایش می‌یابد و تا ۲۴ مرداد ادامه خواهد داشت.
نمایشگاه شمیده در خیابان میرداماد، میدان مادر، خیابان شهید سنجابی (بهروز سابق)، بن بست یکم، پلاک ۸، طبقه اول، واحد ۱۲ واقع شده است.

«نور علی نور» در گالری ای جی
نمایشگاه عکس غزاله رضائی عصر جمعه در گالری ای جی افتتاح و تا ۱۶ شهریورماه ادامه خواهد داشت.
گالری Ag در خیابان کریمخان، خیابان عضدی جنوبی، شماره ۴۳ واقع شده است.
فراهنگ**۹۰۳۱**۱۰۵۵

همچنین مطالعه کنید:

روایات یک شب تلخ: داستان روز تولد دیدار

دقیقا یکی از شب های گرم مردادماه ۹۸ بود، حدودهای ساعت ۱۰ شب، که صدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.