صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / قاضی برزیلی انسداد مرزی برای مهاجران ونزوئلایی را لغو کرد
قاضی برزیلی انسداد مرزی برای مهاجران ونزوئلایی را لغو کرد

قاضی برزیلی انسداد مرزی برای مهاجران ونزوئلایی را لغو کرد

یک قاضی دادگاه فدرال برزیل حکم ممنوعیت گذر مهاجران ونزوئلایی از مرز را لغو کرد.

ونزوئلا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، قاضی فدرال از ایالت رورایما در شمال برزیل دستور داده بود تا زمانیکه کشور بتواند شرایط انسانی مناسبی را برای پذیرش خیل عظیم مهاجران ونزوئلایی آماده کند، مرز بسته بماند.

کاسیو مورکس، قاضی دادگاه تجدیدنظر برزیل اذعان کرد که این حکم ناقض دستورات و احکام عمومی و قضایی است و حکم را باطل کرد و گفت: بستن مرز شرایط را برای ونزوئلایی‌هایی که از کشورشان به دلیل مشکلات اقتصادی و سیاسی فرار کرده‌اند، بهتر نمی‌کند.

یکی از مقام‌های وزارت امور خارجه برزیل گفت که دولت برزیل به دنبال بستن تمامی مرزها نیست چون این مساله نقض کننده تعهدات بین‌المللی درباره حقوق بشر و قوانین جدید مهاجرتی است و باید مرزها بر روی آوارگان باز بماند.

در سه سال گذشته، ده ها هزار تن از مهاجران ونزوئلایی به این ایالت شمالی برزیل وارد شده‌اند و مشکلات انسانی به وجود آورده‌اند.

آژانس اوارگان سازمان ملل این تصمیم سیستم قضایی برزیل را در لغو حکم انسداد مرزی مورد استقبال قرار داد.

تا ۳۰ آوریل سال جاری میلادی، قریب به ۳۳ هزار ونزوئلایی درخواست مهاجرت به برزیل را داده‌اند در حالیکه ۲۵ هزار تن دیگر نیز از طریق‌های راه‌های دیگر نظیر ویزای مهاجرتی، کار یا به دلیل اوضاع بد در ونزوئلا وارد برزیل شده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.