چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / ورزشی / ورزش بانوان / مبتدی: طعنه‌های زیادی شنیدم اما از کشتی دست نکشیدم
مبتدی: طعنه‌های زیادی شنیدم اما از کشتی دست نکشیدم

مبتدی: طعنه‌های زیادی شنیدم اما از کشتی دست نکشیدم

سرمربی تیم ملی آلیش بانوان گفت: حرف‌های خادم در مورد بازی نکردن با ورزشکاران صهیونیستی نه جرم است و نه می‌توان اتهامی به آن وارد کرد، بیان این موضوع فرد صبوری را می‌طلبد که به خاطر مدیریت ورزشی و ورزشکار خودش را به خطر بیندازد.

فراست مبتدی

به گزارش کسب و کار نیوز به گفت‌وگو نشست.

متن این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید: 

رضایت از خبر پخش رادیویی کشتی بانوان

وقتی این خبر را خواندم شوکه شدم اما خیلی خوشحال هستم. فکر می‌کنم در مصاحبه قبلی‌ام باشما بود که گفتم روزهای جمعه لیگ تکواندو پخش می‌شود و  برای کشتی بانوان که هیچ پوشش تلویزیونی و رادیویی ندارد، دلم می‌سوزد، این احساس برایم واقعی بود و وقتی شنیدم قرار است مسابقه‌های این رشته را پخش رادیویی کنند اشک در چشمانم جمع شد. الان هم بغض کردم چون فکر می‌کنم این اتفاق گام خیلی بزرگ و موثر برای کشتی بانوان باشد. آرزو می‌کنم این اتفاق برای کشتی آلیش هم بیفتد.

طعنه‌های زیادی شنیدم اما از کشتی دست نکشیدم

در خانواده‌ای زندگی می‌کنم که همه‌مان کشتی‌گیر هستیم. این ورزش را در  کنار همسرم  که قهرمانی جهانی کشتی فرنگی را  دارد یاد گرفتم. پسر  و دخترم هم کشتی‌گیر هستند زمانی که در کنار هم هستیم استراحتمان، خنده‌هایمان، شوخی هایمان ، گریه‌هایمان همه  برای کشتی است و این ورزش جز لاینفک زندگی چهارنفره‌مان است که قلب‌مان برایش می‌تپد.

یک خاطره‌ برایتان تعریف کنم، در مسابقه‌های المپیک ۲۰۱۶  برزیل که حمید سوریان باخت دختر ۶ ساله‌ام چنان گریه می‌کرد که هیچ کس باورش نمی‌شد بچه‌ای به این سن اصلا بفهمد کشتی چیست و شناختی داشته باشد. عاشق سوریان بود و گریه می‌کرد که او جلو بود چرا باید ببازد. وقتی بچه کوچک خانواده‌مان این گونه است فکر می‌کنم طبیعی است که من هم آن قدر کشتی را دوست داشته باشم.

اولویت اول زندگی چهار نفره خانواده‌ من کشتی است. خودم در سال‌هایی که اردوی تیم‌ ‌ملی بودم شوخی و حرف و خودخواهی نیست اما از دو بچه ، شوهر و تفریحات زندگی‌ام گذشتم. شاید خیلی جاها طعنه‌هایی از طرف خانواده‌ ها به من زده می‌شد که زندگی‌ات را ول کردی، حتی مجبور شدم محیط کارم را به خاطر علاقه‌ام به این ورزش عوض کنم و خیلی کنایه‌ها شنیدم اما باز هم همه این‌ها را به جان خریدم و حاضر بودم همه این شرایط وجود داشته باشد اما در اردو تیم‌ ‌ملی و در کنار کشتی باشم.

آرزوهایی از جنس قهرمانی

در حال‌ حاضر به خاطر وضعیت کشتی بانوان خیلی خوشحال هستم  ولی مطمئنم هنوز با چیزی که ایده‌آل من  است خیلی فاصله دارد اما  چهار، پنج سال پیش که زیر نظر فدراسیون‌های دیگر کار می‌کردیم شاید یکی از رویاهای بزرگم این بود زمانی برسد که خودم به عنوا ن یک خانم به جای کار کردن با فدراسیون‌های دیگر پایم را در خانه کشتی بگذارم و به این آرزویم رسیدم. امیدوارم به باقی آرزوهایی که برای کشتی دارم برسم و اتفاقات خیلی شیرینی بیفتد.

کشتی آلیش‌مان در جهان شناخته شده است و کشورهای دیگر رویمان حساب باز می‌کنند و بزرگترین آرزویم برایش این است که روزی  قهرمان جهان شویم و بالاتر از همه کشورها قرار بگیریم . برای رشته کلاسیک آرزو می‌کنم روزی همه کشورهای دنیا این کشتی و دختران کشتی‌گیرمان را بشناسند و برایشان مهم باشد علاوه بر این به سطحی برسیم که کشورهای دیگر روی ما حساب باز کنند. البته فکر می‌کنم این حق ما است.  در این زمینه خیلی به مردان غبطه می‌خورم که وقتی اسم یک پسر کشتی‌گیر ایرانی می‌آید لرزه به اندام ورزشکارانی مثل روس و آمریکا می‌افتد امیدوارم این اتفاق برای دخترمان هم بیفتد.

زیباترین و تلخ ترین اتفاق های ورزشی

تلخ ترین حادثه ورزشی‌ که حداقل برای خانواده‌ کوچک ما اتفاق افتاد خداحافظی تلخ حمید سوریان از  المپیک بود. هنوز هم نتوانستیم این خاطره تلخ را هضم کنیم. سوریان را خیلی دوستش داشتیم . یکی دیگر از تلخ‌ترین لحظات ورزشی که داشتم مربوط به روزی است که استعفای خادم را شنیدم در خانه مان عزای عمومی بود. از دختر کوچکم تا همسرم واقعا نمی‌توانستیم این موضوع را قبول کنیم. با این کار یک شوک بزرگ نه تنها به خانواده‌ ام،‌ بلکه به جامعه کشتی وارد شد. اگر کشتی بانوان پرو بالی دارد به خاطر رسول است،  سال‌های سال به مسابقه‌های مختلف آسیایی و جهانی اعزام  می‌شدیم و  دست پر بر می‌گشتیم اما کسی ما را نمی شناخت رسول مثل یک پدر دلسوز و قهرمان پشت دختران کشتی‌گیر ایستاد و  ما را به دنیا معرفی کرد.  می‌خواستیم او را از دست بدهیم واقعا ناراحت کننده بود. خدا را شکر که  خادم برگشت.

اتفاق خوب ورزشی هم مربوط به نایب قهرمانی کشتی آلیش بانوان در جهان است که برایم در حد پرواز بود. علاوه بر این در کشتی آقایان به خاطر اینکه همسرم کشتی فرنگی کار کردند  طبیعی است که تمایلات و گرایش فکری ام در این زمینه بیشتر باشد. قبلا که کشتی فرنگی را از تلویزیون دنبال می‌کردیم همه می گفتند در این رشته نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. همه رشته آزاد را مشتاقانه دنبال می‌کردند ولی فرنگی این گونه نبود اما محمد بنا اسطوره کشتی فرنگی در این رشته انقلابی را به وجود آورد به گونه‌ای که پیش از آن قهرمانی جهان برای فرنگی مثل رویا بود اما هم قهرمان شدند و هم این قهرمانی تداوم داشت. همچنین  کادر مربیگری بسیار قوی، علمی و فنی در کشتی فرنگی داریم که این موضوع خوشحال کننده است. شاید خود آقای بنا با وصف این که نیست ولی از کادری که در حال حاضر هدایت تیم ملی را برعهده دارد، راضی باشد. تیم، تیم قدرتمندی است.این‌ها زیباترین اتفاق‌های ورزشی است که در ذهنم نقش بسته است.

اولین دوره لیگ استقبال استان‌ها کم بود اما نمره قبول را گرفت

خوشحالم و به جامعه کشتی بانوان و فدراسیون این رشته به خاطره راه‌اندازی لیگ کشتی بانوان تبریک می‌گویم.  خیلی هیجان زده‌ام سطح فنی کشتی گیران بالا است. این موضوع نشان می‌دهد که فدراسیون کشتی در حال تلاش است، برای مربیان چندین دوره کلاس دانش افزایی، پیش نیاز  وارتقا داشتیم، علاوه بر این به طور منظم اردوهای تیم‌ ‌ملی برگزار می‌شود. همه این موارد دست به دست هم دادند تا از نظر سطح فنی ورزشکارانمان نسبت به مسابقه‌های عمومی و انتخابی تیم ملی جایگاه‌شان تغییر کند. امیدوارم همین روند رو به رشد ادامه داشته باشد.

در اولین دوره لیگ  کاستی‌هایی که وجود داشت میزان استقبال استان‌ها بودکه شاید انتظارمی‌رفت بیشتر باشد اما از نظر سطح کیفی فکر می‌کنم نمره قبول را بگیرد. این لیگ تازه شروع شده است شاید سال آینده چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی دستخوش خیلی تغییرات باشد. اینکه در شروع چهار دوره مسابقه برگزار می‌شود قابل قبول است. اما اگر شرایط ایده آلم را می‌خواهید، دوست دارم کل سال را درگیر لیگ باشم، چون برگزاری یک لیگ به اندازه چندین مسابقه و تورنمنت به بالا بردن سطح فنی ورزشکار کمک می‌کند. امیدوارم سال‌های آینده گسترده‌تر باشد.

 تیم ملی آلیش بانوان امیدوار برای دفاع از عنوان نایب قهرمانی جهان

 سطح فنی کشتی آلیش هم خیلی تغییر کرده است. سندم برای حرفم این است که برای اولین بار در مسابقه‌های کشتی آلیش مدال‌های طلای ۶ وزن  بین شش استان تقسیم شد و این موضوع نشان می‌دهد که استان‌ها در این زمینه  کار می‌کنند و سطح فنی شان بالا رفته. اما  جای لیگ آلیش در برنامه‌ریزی‌های فدراسیون کشتی خالی است  که خواهش می‌کنم  در خصوص  راه‌اندازی لیگ  این رشته هم برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد. شهریور ماه هم مسابقه‌های جهانی  آلیش به میزبانی کشور قرقیزستان  برگزار می‌شود که دو سال قبل (۹۵ سال) نایب قهرمان شدیم. امیدوارم این دوره بتوانیم قهرمان شویم. باید نکته ای را در این مورد بگویم که ما متاسفانه زمان‌ کمی برای آماده سازی داریم . حدود یک ماه تا یک ماه ، که زمان کمی برای انجام دادن کار فنی است، با این حال امیدوارم بتوانیم از عنوان نایب قهرمانی‌مان دفاع کنیم.هشتم شهریور ماه اعزام داریم و دهم شهریور ماه  مسابقه مان شروع  می‌شود.

امیدوار به استقبال خانواده‌ها از کشتی

 کشتی بانوان  در کنار مسائل فنی که با وجود یک سرمربی خوب و نامدار به خوبی پیش می‌رود نیازمند فرهنگسازی است که  به جامعه کشتی بانوان خیلی کمک می‌کند. این موضوع  حمایت رسانه‌ها، فدراسیون کشتی  و وزارت ورزش و جوانان را می‌طلبد.  امیدوارم این سه ارگان بزرگ ما را در این زمینه  یاری کنند تا روزی برسد که اگر اسمی از کشتی بانوان مطرح می‌شود هیچ فردی متحیر نشود و همه با شناخت به آن نگاه کند. یکی از آرزوهای بزرگم این است روزی برسد همانطور که رشته کاراته شناخته شده و خانواده‌ها از آن استقبال می‌کنند اولویت اول خانواده‌ ها برای ورزش دخترانشان کشتی باشد همان طور که اولویت اول خانواده‌ها برای ورزش پسرها کشتی است و این نهایت آرزوی من است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تقابل دختران فوتبالیست در شب/ دربی کرمان برنده نداشت

به گزارش کسب و کار نیوز، تیم‌های حاضر در لیگ فوتبال بانوان در هفته پانزدهم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.