صفحه اصلی / فرهنگی / تجسمی / آیین سپاس استاد بهرامی، پیشگام هنر گرافیک برگزار می شود
آیین سپاس استاد بهرامی، پیشگام هنر گرافیک برگزار می شود

آیین سپاس استاد بهرامی، پیشگام هنر گرافیک برگزار می شود

آیین سپاس استاد محمد بهرامی از پیشگامان نقاشی و گرافیک به پاس یک عمر فعالیت هنری به همراه افتتاح نمایشگاهی از آثار استاد با حضور استادان گرافیک و نقاشی در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش روز سه شنبه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، استادانی همچون آیدین آغداشلو، رضا بانگیز، قباد شیوا، علی اکبر صادقی، حسین محجوبی، مجید بلوچ، عباس مشهدی زاده، ابراهیم حقیقی، فرزاد ادیبی، کورش قاضی مراد، جمشید حقیقت شناس و سیروس آقاخانی حضور خواهند داشت.
در آیین سپاس و افتتاح نمایشگاه استاد محمد بهرامی،که ۱۸ مرداد در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود، از تمبر اختصاصی استاد نیز رونمایی خواهد شد.
محمد بهرامی طراح گرافیک، نقاش و نگارگر و از پایه گذاران گرافیک نوین ایران متولد سال ۱۳۰۵ است، وی در صنایع مستنظرفه نزد استادان نقاشی ملی و سنتی ایران به فراگیری این هنر پرداخت و از دانشکده هنرهای زیبا فارغ‌التحصیل شد.
بهرامی دوره عکاسی را در انستیتو عکاسی نیویورک با درجه ممتاز به پایان رساند.
این هنرمند سال ۱۳۲۵ آتلیه خود را به نام «آرک» از نخستین آتلیه‌های گرافیک ایران با همکاری شاگردش جواد هاتف در خیابان لاله‌زار تاسیس کرد و بسیاری از استادان گرافیک و هنرهای تجسمی از جمله مرتضی ممیز، آیدین آغداشلو، محمد احصایی، علی اکبر صادقی، پرویز کلانتری، ‌محمد تجویدی، بوریس آسیریان، علی شاه‌میری، حسین اسلامیان، محمدعلی زاویه، علی اصغر معصومی، عباس کوه‌زاد و بیوک احمری در این آتلیه با او همکاری داشتند.
بهرامی سال‌هاست به تالیف کتاب «تاریخ هنر ایران» مشغول است و بدین منظور چند کتاب دیگر را نیز ترجمه کرده، وی همچنین با تصویرسازی و نگارگری شاهنامه مجموعه نفیسی را به چاپ ‌رسانده که دسامبر سال ۱۹۷۱ برابر با آذر ۱۳۵۰ از سوی بخش فرهنگی سازمان ملل متحد در مقر این سازمان در نیویورک به نمایش در آمد.
تهرام/۷۲۴۵//۱۳۴۸

همچنین مطالعه کنید:

روایات یک شب تلخ: داستان روز تولد دیدار

دقیقا یکی از شب های گرم مردادماه ۹۸ بود، حدودهای ساعت ۱۰ شب، که صدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.