صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / کیهانی: بهترین شانس‌ها را برای بازی‌های آسیایی انتخاب کردیم

کیهانی: بهترین شانس‌ها را برای بازی‌های آسیایی انتخاب کردیم

رئیس فدراسیون دوومیدانی با اشاره به روند آماده سازی ورزشکاران گفت: بهترین شانس‌ها را برای بازی‌های آسیایی انتخاب کردیم.

مجید کیهانی رییس فدراسیون دو و میدانی

به گزارش کسب و کار نیوز، مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی در نشست خبری خود که در فدراسیون برگزار شد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کرد: ورزش دوومیدانی همچون سایر ورزش ها در چند ماه گذشته به دلیل پیش رو بودن بازی‌های آسیایی با ممارست همه اعضای خانواده دوومیدانی تلاش‌های زیادی کرد که امیدوارم به موفقیت در بازی‌های آسیایی ختم شود. خوشبختانه با برنامه هایی که در سال گذشته داشتیم به نتایج خوبی رسیدیم. نتایج قهرمانان را در آسیا و جهان بررسی کردیم و شاهد درخشش تیم‌ ‌ملی در مسابقات اخیر بودیم. نفرات تیم‌ ‌ملی دوومیدانی جایگاه خود را در سطح آسیا و حتی جهان مستحکم کردند و نشان دادند که کجای آسیا و جهان بودند. نتایجی که ورزشکاران ما در سال گذشته گرفتند کار ما را در سازمان تیم های ملی خیلی آسان کرد و همچنین امکان برنامه ریزی بهتر را به ما داد که به جای آزمون و خطا روی نفرات متعدد و سرمایه گذاری بهتر برنامه ریزی کنیم.

کیهانی افزود:  تقریبا از مهرماه سال گذشته ترکیب تیم‌ ‌ملی در بازی‌های آسیایی  برای ما مشخص بود و امروز (دوشنبه) شاکله اصلی آن تیم یعنی حدود ۹۰ درصد همان نفرات بودند. ما دو راه داشتیم یا روی نفرات دارای شانس برای بازیهای آسیایی  تمرکز کنیم یا منابع محدود دوومیدانی را روی جامعه آماری زیادی از ورزش دوومیدانی توزیع کنیم کاری که قبلا انجام شده ولی ما این کار را نکردیم. ما منابع محدودی داریم که باید بین جامعه آماری توزیع می کردیم و بعد هم نتیجه هر چه شد. اما  این کار را نکردیم. نفرات را مشخص کردیم و متناسب با نتایج بدست آمده در مسابقات قهرمانی آسیا  منابع را توزیع کردیم. بنابراین تمرکز ما کار روی نفرات دارای حداقل شانس برای بازی‌های آسیایی  بود که قطعا اعتراضاتی نیز در پی داشت که طبیعی است.

رییس فدراسیون دوومیدانی گفت: برای تدارکات تیم جاکارتا هشت و یا هفت مربی خارجی استخدام کردیم. در سایر مواد نیز مربیانی همچون سجاد مرادی و سایرین ما را کمک کردند تا فصل را پشت سر بگذاریم. به گواه همه دوستان بیشترین مسابقات تدارکاتی را فراهم کردیم تا تیم آماده شود و ۱۶ سهمیه با رایزنی با مسئولان برای بازی‌های آسیایی قطعی کردیم. هرگز به دنبال محدودیت نبودیم اما پای استراتژی خود ایستادیم که یا ورزشکار دارای شانس مدال قطعی یا ورزشکار دارای شرایط جنگیدن برای کسب مدال را به بازی‌ها  اعزام کنیم.

کیهانی، خاطر نشان کرد: ممکن بود ما همان ۱۶ نفر از سهمیه اختصاص داده شده را بفرستیم یا همین ۱۲ نفری که قطعی شد و یا حتی شاید هشت نفر را می فرستادیم. همه چیز به عملکرد و استراتژی ما بستگی داشت. ورزشکاران ما در رقابت‌های زیادی در خارج از کشور شرکت کردند. ما باید اول تیر ماه ترکیب کلی ۲۰ نفره  را به کمیته ملی المپیک اعلام می کردیم. بعد از مسابقات بلاروس تصمیم به اعزام ۱۳ نفر گرفتیم و بعد از  فینال لیگ طلایی هم تصمیم گرفتیم ۱۲ نفر را به بازی‌های آسیایی اعزام کنیم. یعنی این ۱۲ نفر از جمع همان لیست ۲۰ نفره انتخاب شد. این استراتژی ما بود و خداوکیلی روی استراتژی خود ایستادیم.

وی ادامه‌ داد: تصمیمی که در سازمان تیم های ملی گرفته شد بر اساس واقعیت های موجود در دوومیدانی بوده است. مگر می‌شود  ورزشکاری شایستگی حضور در بازیهای آسیایی داشته باشد و ما او را نفرستیم؟ ما فقط استراتژی و اصول خود را رعایت کردیم و پای اصول خود ایستادیم. اردوهایمان برای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا  را در ۹ ماه گذشته بدون وقفه در شرایط مطلق ایده آل ورزشکاران برگزار کردیم. اردوهایی را برای آنها  در نظر گرفتیم که برابر حریفان آنها  باشد.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در ادامه‌، خاطر نشان کرد:  به همه انتخاب شده ها تبریک می گویم و از  همه ۱۲ نفر می‌خواهم  برای کسب افتخار برای ورزش کشورمان با تمام وجود بجنگند. برخی ورزشکاران ما تلاش های زیادی کردند در رقابت‌های زیادی جنگیدند اما نتوانستند در ترکیب تیم‌ ‌ملی اعزامی قرار بگیرند که باید به انها بگویم که دوومیدانی  تمام نشده است، با بودن یا نبودن کیهانی چیزی تمام  نمی‌شود. به همه کسانی که می گویند حق شان بوده است  ولی  به جاکارتا نخواهند رفت خسته نباشید می گویم و از آنها می‌خواهم  برای رقابت‌های آتی تلاش کنند.

کیهانی در پاسخ به این سوال که چرا مثل بسیاری از فدراسیون ها فرصت را به نوجوانان دارای استعداد برای حضور در بازی‌های آسیایی در نظر گرفته نشده است، گفت‌:  نگاه خیلی از  فدراسیون ها نگاه کسب تجربه و دیده شدن است اما استراتژی ما کاملا فرق دارد.  در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا موضوع متفاوت و استراتژی حضور حداکثری بود. من هم معتقدم ورزشکار ما باید در مسابقات مختلف حضور پیدا کند و تجربه خوبی داشته باشد اما  ما این استراتژی را برای بازی‌های آسیایی نخواهیم داشت. برخی فدراسیون‌ها  شاید صرفا حضور در بازیهای آسیایی برای‌شان افتخار آفرینی باشد اما ما ورزشکار ناآماده را به بازی‌ها   نخواهیم برد. ما هم اعتقاد داریم روی ورزشکارانی همانند آرانی باید سرمایه گذاری شود اما  نه در بازی‌های آسیایی. برخی از  ورزشکاران را اگر در جاکارتا می بردیم توی ذوقشان می خورد و معتقدیم این فرصت را باید در رقابتهای دیگر در اختیار آنها  قرار دهیم.

وی افزود:  سپیده توکلی با رنک پنج در آسیا، الهام کاکلی با رنک هفدهم آسیا، ساجده فانی با رنک ۲۱ در آسیا، فرزانه فصیحی  با رنک ۲۲ در آسیا و ریحانه آرانی با رنک ۱۸ در آسیا پنج ورزشکاری هستند که شانس حضور در بازی‌های آسیایی  را داشتند و از  بین آنها بیشترین شانس ها را انتخاب کردیم.

ادامه‌ دارد …

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.