صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / دولت آمریکا به دنبال اعمال تعرفه‌های سنگین بر شرکای تجاری کره شمالی بود
دولت آمریکا به دنبال اعمال تعرفه‌های سنگین بر شرکای تجاری کره شمالی بود

دولت آمریکا به دنبال اعمال تعرفه‌های سنگین بر شرکای تجاری کره شمالی بود

پیتر ناوارو، یکی از مشاوران ارشد تجاری رئیس‌جمهور آمریکا سال گذشته پیش‌نویس دستوری اجرایی را آماده کرده بود که تعرفه‌های بسیار شدیدی را بر هر کشوری که با کره شمالی فعالیت‌های تجاری چشمگیر داشت، اعمال می‌کرد.

ترامپ اون

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از پایگاه هیل، براساس کپی دستوری که به دست وب‌سایت خبری و اطلاعاتی آکسیوس (Axios) رسیده، این دستور اجرایی می‌توانست منجر به اعمال تعرفه‌هایی تا ۴۵ درصد بر تمامی محصولات وارداتی از کشورهایی از مکزیک گرفته تا عربستان بشود.

هنوز مشخص نیست که آیا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پیش‌نویس این دستور اجرایی را بررسی کرده است یا خیر. وب‌سایت آکسیوس اشاره کرد که هیچ سند و مدرکی دال بر اینکه این پیش‌نویس به ترامپ ارائه شده یا خیر در دست ندارد.

این در حالی است که لیندزی والترز، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای خطاب به وب‌سایت آکسیوس گفت: ما درباره پیش‌نویس اسناد و مدارک ظاهرا افشا شده به ویژه آنهایی که متعلق به یکسال قبل هستند هیچ اظهارنظری نمی‌کنیم و به آنها اعتبار نمی‌دهیم.

وی افزود: این پیش‌نویس پاییز سال گذشته زمانی که دولت ترامپ به دنبال افزایش فشارها بر کره شمالی با هدف ترغیب این کشور برای دست کشیدن از جاه طلبی‌های اتمی‌اش بود، منتشر شده است. از آن زمان تاکنون ترامپ با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دیدار و درباره راه‌های کاهش تنش‌ها میان این دو کشور مذاکره کردند.

اما ترامپ به یک جنگ تجاری شدید با چین ادامه داده و تعرفه‌هایی را بر فولاد و آلومینیوم وارداتی از اتحادیه اروپا،‌ مکزیک و کانادا هم اعمال کرده است.

ترامپ گفته است که چنین موانع تجاری برای مبارزه با اقدامات تجاری “ناعادلانه” چین لازم و ضروری است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.