پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / نخست‌وزیر بنگلادش: گروه سومی به دنبال ایجاد نامنی در اعتراضات اخیر هستند
نخست‌وزیر بنگلادش: گروه سومی به دنبال ایجاد نامنی در اعتراضات اخیر هستند

نخست‌وزیر بنگلادش: گروه سومی به دنبال ایجاد نامنی در اعتراضات اخیر هستند

در حالیکه پلیس بنگلادش در اعتراضات دانشجویان و دانش‌آموزان برای متفرق کردن معترضان به گاز اشک آور روی آورده، نخست وزیر این کشور تاکید کرد "گروه سومی" به دنبال آسیب‌زدن به معترضان هستند.

شیخ حسینه، نخست وزیر بنگلادش

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، در جریان اعتراضات روز شنبه، معترضان توسط گروهی از طرفداران حزب حاکم و برخی افراد مسلح  مورد ضرب و شتم قرار گرفتند که در همین راستا ۱۲ نفر روانه بیمارستان شدند. در میان مجروحان عکاس یک سازمان خبری بین المللی نیز حضور داشت.

سازمان ملل نیز نسبت به خشونت‌های رخ داده در اعتراضات بنگلادش ابراز نگرانی کرده است.

در همین راستا هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در بنگلادش اعلام کرد: ما عمیقا نسبت به گزارش های وقوع خشونت در اعتراضات نگران بوده و خواستار برقراری آرامش هستیم.

در این میان، شیخ حسینه هشدار داد که “یک گروه سوم” به دنبال خرابکاری علیه معترضان هستند و ایمنی معترضان را به خطر می‌اندازند.

نخست وزیر بنگلادش در بیانیه‌ای اعلام کرد: بر همین اساس من از تمام سرپرستان و والدین می خواهم که فرزندانشان در خانه مراقبت کنند. هر آنچه که آنها انجام دادند، کافی است.

اظهارات وی پس از این مطرح شد که برخی در میان معترضان حاضر شده و در صحنه درگیری‌های روز شنبه شعار” ما عدالت می خواهیم” سر دادند.

هم چنین خودروی حامل سفیر آمریکا در داکا توسط برخی افراد مسلح مورد حمله قرار گرفت اما این افراد توانستند فرار کنند.

در طول چند روز گذشته هزاران جوان و دانشجو در شهر داکا پایتخت بنگلادش تظاهرات کردند و به مشکلات موجود ازجمله وضعیت ترافیک و جاده‌ها اعتراض کردند. تظاهرکنندگان همچنین با پلیس درگیر شدند و پلیس به سمت آنها گلوله‌های پلاستیکی شلیک کرد.

 انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.