صفحه اصلی / ورزشی / ورزش بانوان / کیوانی: با اعزام نکردن پینگ‌پنگ بازان رنکینگ‌شان سقوط می‌کند
کیوانی: با اعزام نکردن پینگ‌پنگ بازان رنکینگ‌شان سقوط می‌کند

کیوانی: با اعزام نکردن پینگ‌پنگ بازان رنکینگ‌شان سقوط می‌کند

نایب رییس بانوان فدراسیون تنیس روی میز، گفت‌: با توجه به نوسان‌های بالای ارز سیاست وزارت ورزش و جوانان خارج نشدن ارز از کشور است. ما هم تا جایی که می‌توانیم اعزام‌مان را کم کردیم ولی با اعزام نکردن، پینگ‌پنگ بازان از رنکینگ می افتند.

فاطمه کیوانی سرمربی تیم تنیس بانوان

فاطمه کیوانی نایب رییس بانوان فدراسیون تنیس روی میز در گفت‌وگو با ایسنا به بخشنامه وزارت ورزش و جوانان مبنی بر کاهش اعزام‌های برون مرزی فدراسیون‌ها اشاره کرد و گفت: پینگ‌پنگ بازان باید در طول سال در شش رویداد خارجی شرکت کنند تا رنکینگ‌شان حفظ شود. فدراسیون تنیس روی میز تا جایی که توانسته اعزام‌ها را کم کرده است، اما این موضوع باعث می‌شود که بازیکنان از رنکینگ بیفتند. علاوه بر این بر اساس بخشنامه وزارت ورزش و جوانان با این مشکل هم مواجه شدیم که خود پینگ‌پنگ بازان هم به مسابقات نروند. در حال رایزنی هستیم که این اعزام‌ها انجام شود.

او در ادامه‌ افزود: فقط بحث ارز مطرح است وگرنه وزارت ورزش و جوانان خود بانی ورزش است. اما برخی از اوقات اذیت می شویم. مثلا زمانی که می خواستیم بازیکنان را به آذربایجان اعزام کنیم. گفتند نفرستید که برایشان دلیل آوردیم و گفتیم با این اعزام اصلا ارز خارج نمی‌کنیم. پروازمان ماهان و اردوهایمان با آذربایجان مشترک است که با میزبانی این کشور برگزار می‌شود و هیچ هزینه ای متقبل نمی شویم.خواهش مان از وزارت ورزش و جوانان این است که تا جایی که امکان دارد  همکاری ‌های لازم را داشته باشند چون هدف اصلی ما اعزام بازیکنان و قهرمان پروری است.

کیوانی در مورد وضعیت کلی تیم پینگ‌پنگ بانوان، گفت‌: چون باید در مسابقات قهرمانی جهان هم شرکت می کردیم بنابراین برنامه آماده سازی مان را از فروردین ماه شروع کردیم. حدود دو هفته پیش در آذربایجان اردویی برگزار  کردیم و با شروع این اردو هم بازیکنان از آمادگی روانی و فیزیکی خوبی برخوردار هستند. امیدوارم بتوانند تا اعزام‌شان خود را جمع و جور کنند و بهترین عملکردشان را داشته باشند.

او در مورد سطح فنی بازیکنان نیز، بیان‌ کرد: پینگ‌پنگ بازان ایرادهایی در تکنیک دارند که در حال‌ بر طرف کردنشان هستیم. حریف تمرینی خیلی مهم است که به ما ‌اضافه می‌شود. به طور کلی مشکل فنی زیادی نداریم که بازیکنان نتوانند تمرین‌های ارائه شده را انجام دهند.

سرمربی تیم‌ ‌ملی پینگ‌پنگ بانوان به مهم‌ترین رقبای ایران در این بازی‌ها اشاره  کرد و گفت: اغلب تیم‌هایی که در آسیا حضور دارند در جهان هم مطرح هستند و در واقع مهد تنیس روی میز، آسیا است. ابرقدرت‌هایی مثل چین، ژاپن، هنگ کنگ، کره جنوبی و شمالی ، سنگاپور، چین تایپه ، هند و اگر ویتنام هم حضور داشته باشد رقبای خوبی هستند و کارمان مقداری سخت است.

او در ادامه‌ صحبت‌های خود در مورد پیش‌بینی‌اش از عملکرد تیم ملی پینگ پنگ ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا، گفت‌: شانس مان ۳۰ به ۷۰ است یعنی ۷۰ درصد احتمال دارد نتوانیم مقام کسب کنیم و ۳۰ درصد احتمال دارد در جمع شش یا هشت تیم برتر قرار بگیریم. تیم‌های حاضر واقعا قوی هستند. البته سعی کردیم سطح مسابقاتمان را خیلی بالا ببریم. پتانسیل‌ بازیکنان خیلی خوب است، اما هنوز جا برای پیشرفت داریم.

او افزود: کسب مقام کمی دور از انتظار است. البته در مسابقات کشورهای اسلامی هم برخی گفتند این تیم چهارم هم نمی‌شود، ولی اول شدیم. با این حال جزو نوادر است و اگر در جمع هشت تیم برتر قرار بگیریم واقعا ارزش بالایی دارد.

کیوانی با بیان این موضوع که اولین بار است که یک تیم کامل بانوان پینگ پنگ باز به بازی‌های آسیایی اعزام می‌شود، بیان‌ کرد: در اعزام محدودیت‌های زیادی داشتیم، اما با رایزنی های انجام شده توانستیم نتیجه‌ بگیریم و یک تیم کامل را اعزام کنیم. امیدوارم بازیکنان بتوانند در جاکارتا بهترین عملکردشان را نشان دهند.

او در مورد سهمیه انفرادی ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا، گفت‌: در این بخش فقط دو سهمیه داریم که با توجه به رنکینگ داخلی بازیکنان، ندا شهسواری و مهشید اشتری را انتخاب کرده‌ایم. در بخش تیمی چهار نفر را داریم که با توجه به تیم مقابلمان ترکیب را در حین مسابقه می چینیم.

نایب رییس بانوان فدراسیون تنیس روی میز  با اشاره به این که به تداوم اردوهایمان نیاز داریم، بیان‌ کرد: اردوهایمان نباید قطع شود. حتی باید از روز اول اردو یار تمرینی در اختیارمان قرار بگیرد. البته این اتفاق می‌افتد، اما امیدواریم در آینده اردو بیشتر شود و چون هم انگیزه بازیکنان بالا می‌رود و هم این که وقتی با دست‌های  برتر تمرین می‌کنند خیلی تاثیرگذار است.

سرمربی تیم‌ ‌ملی تنیس روی میز بانوان در پایان و در مورد حس خود از اعزام به عنوان سرمربی به بازی‌های آسیایی جاکارتا گفت‌: وقتی این پست را قبول کردم تجربه کاری‌ام نسبت به کسانی که قبل تر از من فعالیت می‌کردند کمتر بود. امسال وقتی بازیکنان را برای قهرمانی تیمی جهان اعزام کردیم، تجربه بسیار بزرگی برایم بود احساس کردم که باید قوی‌تر از این کار کنیم. الان کمی ساخته شدم و اعزام یک تیم کامل به بازی‌های آسیایی برایم حس غرور دارد. همچنین هدایت تیم در این بازی‌های بسیار مهم افتخار بزرگی است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تقابل دختران فوتبالیست در شب/ دربی کرمان برنده نداشت

به گزارش کسب و کار نیوز، تیم‌های حاضر در لیگ فوتبال بانوان در هفته پانزدهم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.