صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / قرارداد ریفاینانس بانک توسعه صادرات و میزبیزنس بانک منعقد شد
قرارداد ریفاینانس بانک توسعه صادرات و میزبیزنس بانک منعقد شد

قرارداد ریفاینانس بانک توسعه صادرات و میزبیزنس بانک منعقد شد

بانک توسعه صادرات ایران با هدف تسهیل واردات کالاهای اساسی، قرارداد تامین مالی کوتاه مدت (ریفاینانس) با میربیزنس بانک مسکو امضا کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز از بانک توسعه صادرات ایران، از طریق این قرارداد ۱۰ میلیون یورویی، امکان تامین مالی واردات کالاهای اساسی، ضروری، دارو و تجهیزات پزشکی و همچنین مواد اولیه واحدهای تولیدی فراهم می شود.
برپایه این گزارش، نرخ سود تسهیلات پرداختی به میربیزنس بانک مسکو برای دوره‌های ریفاینانس یاد شده ۲٫۵ درصد در سال است؛ دوره های بازپرداخت ۶ ماهه و یک ساله بوده و بر اساس جدول خدمات تعرفه ارزی، نرخ کارمزد ۲ درصد بانک عامل به هزینه‌های وارد کننده افزوده خواهد شد.
همچنین بر اساس قوانین و مقررات حاکم، تامین مالی واردات تحت قرارداد منعقده فقط برای واردات از روسیه و یا کشورهای مشترک‌ المنافع (CIS) به مقصد سرزمین اصلی و مشروط به اخذ تاییدیه از وزارتخانه ذیربط امکان پذیر است.
در علم بانکداری، به استفاده از تسهیلات کوتاه مدت بین بانکی (معمولا یکساله) را ریفاینانس می گویند؛ بانک ها با استفاده از منابع شعب خارج از کشور و منابع بانک های خارجی اقدام به پرداخت تسهیلات ارزی کوتاه‌مدت در قالب خطوط اعتباری ریفاینانس می کنند که نرخ سود این گونه تسهیلات نسبت به سود تسهیلات ریالی بسیار کم است و می تواند برای کاهش هزینه تمام شده کالا، به واردکنندگان کمک کند.
به گزارش کسب و کار نیوز، در نیمه نخست سال ۲۰۱۷ تجارت بین ایران و روسیه ۳۶ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافت اما سفیر روسیه در تهران حجم مبادلات تجاری ۲ کشور در سال ۲۰۱۶ میلادی را ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برآورد کرده است که بخش عمده آن به صادرات ماشین آلات، تجهیزات، بخش حمل و نقل، مواد غذایی و فلزات روسی به ایران مربوط بود.
میربیزنس بانک، واحد مستقل خارجی (سابیسدری) بانک ملی ایران در مسکو است.
اقتصام*۳۰۶۵*۲۰۲۵

همچنین مطالعه کنید:

مجوز صادرات ۱۷ هزارتن گوشت مرغ مازاد صادر شد/ نیازی به واردات مرغ نداریم

به گزارش کسب و کار نیوز، علیرضا پیمان پاک درباره وضعیت تولید و خرید مازاد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.