صفحه اصلی / استان ها / قم / توجه به امکانات و یکپارچه‌سازی تصمیمات؛ لازمه توسعه ظرفیت‌های گردشگری زیارت
توجه به امکانات و یکپارچه‌سازی تصمیمات؛ لازمه توسعه ظرفیت‌های گردشگری زیارت

یک مسئول عنوان کرد:

توجه به امکانات و یکپارچه‌سازی تصمیمات؛ لازمه توسعه ظرفیت‌های گردشگری زیارت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم گفت: لازمه توسعه ظرفیت‌های گردشگری زیارت، توجه به امکانات و یکپارچه سازی تصمیمات و سیاست گذاری‌ها در راستای خدمت به زائران است.

قم

‌سید حسن رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در خصوص برگزاری نشست راهبردی “مساله زیارت زیربنای آینده شهر” از سلسله نشست های “عش آل محمد (ص)” که از سوی جهاددانشگاهی واحد استان قم برگزار می‌شود، عنوان کرد: استفاده از ظرفیت زیارت می تواند در اداره و توسعه شهر اثرگذار باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم افزود: لازمه توسعه ظرفیت های گردشگری زیارت،توجه به امکانات و یکپارچه سازی تصمیمات و سیاست گذاری ها در راستای خدمت به زائران است.

وی در این باره توضیح داد: شهر قم محور گردشگری زیارتی است، اگر گردشگری را به انواع مختلف تقسیم کنیم یکی از محورهای مهم آن گردشگری زیارتی است که نیازمند توجه ویژه‌ای به فراهم سازی زیرساخت‌ها دارد.

رضوی بیان کرد: در دنیا چند شهر دارای شرایط زیارتی بودن هستند در کشور ما قم نیز دارای این شرایط است و این بستر، فرصتی مهم برای مسئولان در جهت توسعه شهر را فراهم می‌کند. توسعه شهر و ارتقای زیرساخت‌های شهری در گردشگری زیارتی دارای اهمیت زیادی است و باید بدان توجه شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم گفت: وقتی گردشگری زیارت را محور قرار می‌دهیم در کنار آن سایر گردشگری‌ها از جمله درمان و بحث های دیگر را نیز برای گردشگران زیارتی باید فراهم کنیم.

وی ادامه داد:همچنین لازم است زمینه جذب سرمایه برای توسعه زیرساخت‌ها فراهم شود، جذب سرمایه گذار و ایجاد انگیزه می‌تواند بازدهی خوبی در توسعه شهر داشته باشد و خدمت رسانی را به زائران تسهیل کند.

رضوی عنوان کرد:وقتی ۲۰ میلیون زائر به عشق و ارادت زیارت بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) به قم می‌آیند تا از ظرفیت‌های معنوی این شهر استفاده کنند ما با یک فرصت طلایی در خدمت رسانی و توسعه مواجه هستیم.

وی اظهار کرد: شهری می‌تواند بهتر به زائران خدمت رسانی کند که زیرساخت‌های لازم را فراهم بیاورد و به توسعه بپردازد و از ظرفیت‌ها به خوبی بهره گیری کند. اگر بنا باشد مانند گذشته زائر به قم بیاید و تنها چند ساعت بماند برای اقتصاد و توسعه شهر نتوانسته‌ایم از این فرصت به خوبی استفاه کنیم.

وی توضیح داد: زیرساخت‌ها باید به گونه‌ای باشد که زائر انگیزه کافی برای ماندن به مدت چند روز را در شهر زیارتی داشته باشد. درصدیم زائر چند روزی در شهر بماند و زمینه تحقق این هدف، توسعه زیرساخت‌ها از جمله ساخت واحدهای اقامتی و هتل و خیابان بندی و ایجاد پارک‌های مناسب همگام با نیازهای زائران است.

وی گفت: اگر چنین زیرساخت‌هایی فراهم شود، می‌توانیم خدمات بهتری را به زائران ارائه کنیم، در این مسیر نیز به یکپارچه سازی تصمیمات بر اساس اسناد بالادستی داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم تصریح کرد: در واقع همه مسئولان شهر باید بر اساس اسناد بالا دستی تصممیاتی را بگیرند و به فعالیت بپردازند.

وی بیان کرد: سند آمایش استان محور استان را گردشگری در نظر گرفته که منظور گردشگری زیارت است. اگر همه بر اساس این سند برنامه ریزی کنیم و مکمل هم باشیم پازل توسعه کامل می‌شود اما اگر هر کس جزیره‌ای کار کند و بدون هماهنگی اهداف خود را پیش ببرد، نمی‌توانیم به اهداف خود دست یابیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کارگران ساختمانی

کارگران ساختمانی در قم منتظر وام ۲ میلیون تومانی هستند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,اکبر شوکت با اشاره به بیکاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.