صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / ایران امسال ۲۰ میلیون دلار صادرات روزانه به عراق داشت
ایران امسال ۲۰ میلیون دلار صادرات روزانه به عراق داشت

ایران امسال ۲۰ میلیون دلار صادرات روزانه به عراق داشت

رایزن بازرگانی ایران در عراق اعلام کرد: در چهار ماهه نخست امسال به طور متوسط هر روز 20 میلیون دلار کالا از ایران به عراق صادر شد که براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، به لحاظ وزنی 14.01 درصد و از نظر ارزش 23.19 درصد رشد کرد.

به گزارش یکشنبه سازمان توسعه تجارت ایران، ناصر بهزاد افزود: در چهار ماهه نخست امسال متوسط ارزش هر تن کالای صادر شده ایران به عراق ۵۲۷ دلار بود که نسبت به میانگین قیمت کالاهای صادراتی کشور به سایر مقاصد صادراتی ۱٫۲ برابر است.
وی اضافه کرد: بیش از ۵۰ درصد صادرات امسال ایران به چین، امارات و عراق صورت گرفت و میانگین قیمت هر تن کالا به ترتیب ۳۳۶ دلار، ۴۵۶ دلار و ۵۲۷ دلار ثبت شد.
به گفته وی، بیشترین ارزش کالاهای صادراتی ایران به مقاصد هدف‌، مربوط به عراق می شود؛ به گونه‌ای که سهم ایران در بازار این کشور با ۱٫۵درصد افزایش به ۱۷درصد رسیده است.
به گزارش کسب و کار نیوز، خط مرزی ایران و عراق ۱۴۵۸ کیلومتر است که در جنوب از خط تالوگ اروندرود تا کوه دالمپر در شمال ادامه دارد. استان‌های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان‌غربی قسمتی از این مرز را دربرمی‌گیرند.
ظرفیت بالای بازار عراق موجب شده است امسال بیش از ۱۰ هزار ردیف کالای ایرانی وارد این کشور شود که از آن جمله می توان به محصولات پلاستیکی، فرآورده‌های کشاورزی و صنایع تبدیلی، ماشین آلات و قطعات و تجهیزات صنعتی، فرآورده های معدنی، صنایع غذایی و ساختمانی اشاره کرد.
براساس آمارهای منتشر شده، پارسال حجم مبادلات تجاری تهران- بغداد به بیش از پنج میلیارد دلار رسید که انتظار می رود در افق پنج ساله به ۲۰ میلیارد دلار برسد.
اقتصام*۱۵۵۹*۱۹۶۱*

همچنین مطالعه کنید:

مجوز صادرات ۱۷ هزارتن گوشت مرغ مازاد صادر شد/ نیازی به واردات مرغ نداریم

به گزارش کسب و کار نیوز، علیرضا پیمان پاک درباره وضعیت تولید و خرید مازاد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.