صفحه اصلی / استان ها / سمنان / استاندار سمنان مطرح کرد:بسته حمایتی جدید دولت در راه است

استاندار سمنان مطرح کرد:بسته حمایتی جدید دولت در راه است

استاندار سمنان با انتقاد از مدیران غیرپاسخگو و مسوولانی که از فضای رسانه‌ها در راستای معرفی خدمات نظام بهره‌نمی‌گیرند گفت: هر مدیری که آمادگی لازم برای پاسخگویی در خصوص حوزه تخصصی و دستگاه خود را ندارد، نباید در کرسی مدیریت بماند.

تکریم و معارفه استاندار سمنان

به گزارش کسب و کار نیوز، سیدشهاب‌الدین چاووشی در شورای اطلاع‌رسانی استان ضمن تبریک روز خبرنگار بر لزوم استفاده از ظرفیت رسانه‌ها تاکید و اظهار کرد: علی‌رغم اقدامات خوبی که در نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته متاسفانه نتوانسته‌ایم این اقدامات را آنگونه که شایسته است برای مردم تشریح و تبیین کنیم.

استاندار سمنان با اذعان به اینکه همه مدیران وظیفه دارند که برای اقناع افکار عمومی وقت بگذارند گفت: هیچ‌گونه قصوری در این حوزه از مدیران پذیرفته نیست و هر مدیری که آمادگی لازم برای پاسخگویی به رسانه‌ها و افکار عمومی را ندارند باید کرسی خود را به یک مدیر توانمندتر واگذار کنند.

وی دشمنی امریکا و استکبار با جمهوری اسلامی را همزاد انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: آمریکا این روزها برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی دست‌به دامن بدنام‌ترین گروه‌ها شده تا از طریق ایجاد نارضایتی در مردم به نظام جمهوری اسلامی ضربه وارد کند.

وی با بیان اینکه امریکایی‌ها از این طریق راه به جایی نمی‌برند اظهار کرد: مردم ما همواره نشان دادند که ملتی مقاومند و در مقابل دشمنان ایران حساسیت بالایی دارند.

این مقام ارشد اجرایی با بیان اینکه دشمن همواره در پی دسیسه‌چینی و ضربه‌زدن به نظام است گفت: این هنر ما مدیران است که باید با بهره‌گیری از این فضا از این تهدید یک فرصت بسازیم و با بسیج نیروها و بیان خدمات نظام، کارآمدی نظام را برای عموم مردم تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن به‌دنبال پاشیدن بذر یأس و ناامیدی در بین اقشار مختلف مردم است گفت: همه مدیران وظیفه دارند در این شرایط به میدان آمده و با تبیین و تشریح خدمات و دستاوردهای نظام به جامعه امید و نشاط تزریق کنند.

چشم مخاطبان فقط به صداوسیما نیست

چاووشی با اشاره به تحولات ایجاد شده در فضای ارتباطی و رسانه‌ای در سالیان اخیر افزود: برخلاف گذشته دیگر چشم مخاطبان فقط به صداوسیما نیست و ما مسوولان وظیفه داریم از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای موجود در جهت بیان خدمات نظام در چهار دهه اخیر استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه دشمنان به‌طور شبانه‌روزی و با استفاده از ظرفیت‌های متنوع ارتباطی در صدد پاشیدن بذر ناامیدی در جامعه‌اند افزود: باید از همه ظرفیت‌های ارتباطی و از جمله فضای مجازی برای اقناع افکار عمومی استفاه کنیم.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان به التهابات بازار ارزی در هفته‌های اخیر اشاره و بیان کرد: دشمن با التهاب‌آفرینی در بازار ارز و سکه مدت‌ها است که آژیر جنگ اقتصادی خود را به صدا درآورده است.

استاندار با بیان اینکه هدف دشمن از این جنگ تمام‌عیار کاهش قدرت خرید مردم و خصوصا اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد است اضافه کرد: دشمن در تلاش است که با ایجاد بی‌اعتمادی و نارضایتی در مردم به پیکره نظام ضربه وارد کند.

بسته حمایتی دولت در راه است

وی با اشاره به مردمی بودن نظام یادآوری کرد: بی‌شک ایران امروز به‌مراتب بیشتر از دوران دفاع مقدس آماده رویارویی و مواجهه با دشمنان این آب و خاک است و لذا اگر همگی همدل و منسجم باشیم بی‌تردید دشمن راه به‌جایی نخواهد برد.

چاووشی با اذعان به اینکه مردم نسبت به مسئله امنیت کشور حساسیت بالایی دارند خاطرنشان کرد: قاطبه مردم از حساسیت بسیار ویژه در حوزه امنیت برخوردارند چرا که می‌دانند که اگر کشور با مشکلی در این بخش مواجه شد چه بلایی بر سر کشور خواهد آمد.

وی از امنیت به مثابه بستر و زمینه‌ساز همه فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نام برد و گفت: مردم انتقادات خود را از مسوولان مطرح می‌کنند اما در عین حال نسبت به حفظ امنیت کشور نیز حساسیت دارند.

استاندار سمنان با بیان اینکه جمهوری اسلامی در کنار دستاوردهای بسیار درخشانی که داشته، مشکلاتی نیز داشته گفت: مهم این است که این مشکلات و نارسایی‌ها را شناسایی کرده و برای رفع آنها اقدام عملی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید همه توان خود را برای برون‌رفت از این شرایط به‌کار می‌گیرد وعده‌ داد: با بسته حمایتی دولت که بزودی ارائه می‌شود فضای اقتصادی کشور نیز از یک آرامش نسبی برخوردار خواهد شد.

فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی استان اضافه کرد: این بسته حمایتی در حال نهایی شدن است و بزودی با اجرای آن شاهد تحولات اقتصادی خوبی در حوزه های مختلف و از جمله در تولید، اشتغال و معیشت مردم خواهیم بود.

این مقام ارشد اجرایی، وظیفه مدیران اجرایی در این شرایط حساس را مهم ارزیابی و اظهار کرد: مدیران باید با تبیین و تشریح اقدامات و خدمات دستگاه‌های خود به ایجاد آرامش در فضای اقتصادی کمک کنند .

پاسخگویی به رسانه‌ها و افکار عمومی وظیفه ذاتی مدیران

چاووشی پاسخگویی به رسانه را وظیفه ذاتی مدیران دانست و از مدیران اجرایی خواست در پایان هر هفته با ارائه گزارش‌هایی از خدمات و فعالیت‌های دستگاه خود به ایجاد آرامش اقتصادی در کشور کمک کنند.

وی بر لزوم همگرایی بیشتر بین گروه‌های سیاسی تاکید و تصریح کرد: هر دو جناح، چه “چپ” و چه “راست” از ابتدای انقلاب با هم بوده و چه در توفیقات و دستاوردهای مثبت نظام و چه در نارسایی‌ها در مدیریت کشور مشارکت داشتند و لذا در این شرایط نیز باید با اتحاد و انسجام از نظام و دستاوردهای آن مراقبت کنند.

وی به جایگاه رفیع مردم در نظام اسلامی اشاره و اظهار کرد: مردم، در نظام اسلامی ما، همه‌کاره‌ و نظام به آنها تعلق دارد و لذا خود نیز برای حفاظت از این نظام به میدان می‌آیند.

چاووشی بر لزوم توجه به حقوق مردم تاکید کرد و افزود: حاکمیت امیرالمومنین علی(ع) نیز تا مادامی که مردم با وی نبودند، محقق نشد لذا مردم در نظام اسلامی از جایگاه والایی برخوردار است و باید به این جایگاه توجه ویژه داشت.

استاندار سمنان با انتقاد از برخی تریبون‌های عمومی گفت: برخی از این تریبون‌های عمومی دانسته یا از سر نادانی با برخی بزرگ‌نمایی‌ها به نظام و اعتماد عمومی آسیب می‌رسانند.

وی با بیان اینکه یک انقلابی واقعی مردم را ناامید نمی‌کند گفت: یک انقلابی حقیقی در عین مطالبه‌گر بودن به منافع نظام اندیشیده و مانع از پاشیدن بذر یأس در جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه باید در منظر افکار عمومی اتحاد و همدلی را به نمایش بگذاریم افزود: در عین تفاوت در سلیقه‌ها باید با اتحاد و همدلی در راستای منافع مردم و نظام گام برداشته و از این نظام که خون‌بهای هزاران شهید است پاسداری کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سپهبد قاسم سلیمانی

لغو همه کنسرت‌های موسیقی در سمنان تا ۲۵ بهمن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.