صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / کشت و صنعت به حیاط خلوت سیاسیون تبدیل شده است
کشت و صنعت به حیاط خلوت سیاسیون تبدیل شده است

دادستان اردبیل:

کشت و صنعت به حیاط خلوت سیاسیون تبدیل شده است

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: مدیریت کشت و صنعت مغان غیرتخصصی، غیرفنی و سیاسی بوده و این مجموعه به حیاط خلوت سیاسیون و تامین هزینه‌های تبلیغاتی و انتخاباتی تبدیل شده است.

کشت و صنعت مغان

به گزارش کسب و کار نیوز، سیدناصر عتباتی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل در مورد فروش کشت و صنعت براساس سیاست کلی اصل ۴۴ قانون اساسی اظهار کرد: ما در دستگاه قضایی با واگذاری و برون‌سپاری بنگاه‌های اقتصادی همچون کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی موافق هستیم و از این امر استقبال می‌کنیم چرا که کشت و صنعت مغان در چهار دهه اخیر در حوزه مدیریتی همواره با مشکلات حقوقی و قضایی روبرو بوده است.

وی با یادآوری اینکه در مقطع کنونی ما مخالفتی با واگذاری این مجموعه به بخش خصوصی نداریم بلکه معتقدیم باید در چارچوب قانونی و به صورت منطقی این واگذاری انجام شود، خاطرنشان کرد: ما به مردم اطمینان می‌دهیم که در حفظ اشتغال و ارتقای توان این مجموعه کمک‌کار مدیریت جدید خواهیم بود و به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد تا بخش خصوصی و مدیریت جدید زمینه بیکاری و یا کنار گذاشتن نیروهای موجود را در دستور کار قرار دهد.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با اشاره به اینکه در کنار حفظ اشتغال موجود باید ایجاد اشتغال جدید نیز با راه‌اندازی بخش‌های جدید کشت و صنعت مغان مورد حمایت و تقویت قرار گیرد، بیان کرد: برای ما اهلیت مدیریت جدید و توانمندی آنها برای بنگاهداری کشت و صنعت مغان مهم است و ما آمادگی داریم به شکل همه جانبه از این شرایط حمایت کرده و اجازه ندهیم در شرایط مرزی منطقه، برخی بحران‌های کارگری و اجتماعی رقم بخورد.

عتباتی ادامه داد: مردم منطقه باید از درآمد حاصل از واگذاری کشت و صنعت مغان به بخش خصوصی منتفع شوند چرا که این واگذاری در کنار عایدات متعددی که خواهد داشت قطعا به توانمند شدن زیرساخت‌ها در این حوزه کمک خواهد کرد و ما نیز مسایل مختلف را در این حوزه رصد می‌کنیم. ما با جمع‌آوری اطلاعات جدید از خریدار بنگاه اقتصادی عظیم کشت و صنعت مغان آنها را در اختیار مسئولان امر قرار دادیم تا با یک آگاهی و هماهنگی بیشتر زمینه واگذاری شایسته این مجموعه فراهم آید تا دغدغه‌ها و مشکلات احتمالی نیز برطرف شود.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل افزود: مدیریت کشت و صنعت مغان غیرتخصصی، غیرفنی و حتی سیاسی بوده و به یقین باید گفت، این مجموعه به حیاط خلوت سیاسیون برای کارهای تبلیغاتی و انتخاباتی تبدیل شده بود.

عتباتی خاطرنشان کرد: ما حتی در مجموعه قضایی چند پرونده برای مدیران سابق این بنگاه اقتصادی تشکیل دادیم و حتی این پرونده‌ها منجر به محکومیت برخی مدیران شد ولی این اطمینان را می‌دهیم که ما در کنار مدیریت جدید کشت و صنعت خواهیم بود تا اهالی منطقه بیش از گذشته از شرایط مطلوب اشتغال و افزایش تولید و بهره‌وری این مجموعه استفاده کنند.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.