صفحه اصلی / اصناف / برندها / هواوی بزرگترین برند دنیا می شود؟
هواوی بزرگترین برند دنیا می شود؟

هواوی بزرگترین برند دنیا می شود؟

شرکت هواوی ادعا کرده است که سال آینده تبدیل به بزرگترین تولیدکننده گوشی های هوشمند در دنیا خواهد شد. باید دید آیا این ادعا به حقیقت می پیوندد؟

سازنده چینی گوشی های هوشمند روز گذشته اعلام کرد که قرار است تا پایان سال آینده بزرگترین تولیدکننده گوشی های هوشمند در جهان شود. هواوی پیش بینی میزان فروش سال ۲۰۱۸ خود را به بیش از ۲۰۰ میلیون دستگاه افزایش داد، تعدادی که هوارد یو، مدیر اجرایی هواوی پیش از این به عنوان هدفش بیان کرده بود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از کالاسودا، یو در یک جلسه مطبوعاتی در مقر شرکت در شنزن (جنوبشرقی چین) گفت: “من فکر می کنم مشکلی برای رسیدن به این هدف وجود ندارد که ما سال آینده به یکی از دو قدرت برتر در زمینه گوشی های هوشمند تبدیل شویم. در سه ماهه چهارم سال آینده نیز ممکن است به مقام اول رسیده باشیم.”

اگر چه سامسونگ و اپل مدلهاست که به قرار گرفتن در رده اول و دوم عادت کرده اند، هواوی ادعای بلندپروازانه قرار گیری میان آنها و کسب جایگاه آن ها را دارد. این غول تکنولوژی این هفته به عنوان دومین فروشنده برتر گوشی های هوشمندپس از اپل نام گرفت و رسیدن به جایگاه فوق الذکر در آینده ای نزدیک عجیب نخواهد بود.

با این حال، هنوز هم باید از سد رقبای قوی خود همچون سامسونگ ( که ۲۰.۹ درصد از سهم بازار را در اختیار داشته و هدف فروش ۳۵۰ میلیون گوشی هوشمند را در سال جاری دارد ) عبور کند. اگرچه طبق خبرها سامسونگ با افت سود و فروش خود مواجه شده اما به احتمال زیاد راهی دشوار برای هواوی در عبور از سامسونگ وجود دارد.

اما توجه داشته باشید که هواوی می گوید که رسیدن به چنین جایگاهی تحت تاثیر بازارهای متعدد کلیدی، مانند ایالت متحده و استرالیا است. هواوی در کشور استرالیا مشکلات مشابهی را طی کرده است.

در ماه فوریه سال جاری، شش سازمان اطلاعاتی بزرگ ایالت متحده از قبیل سیا، اف بی آی و NSA به مردم در خصوص خرید گوشی های هوآوی و ZTE به دلایل جاسوسانه هشدار دارند. ورایزون و AT&T نیز گزارشهایی را مبنی بر کاهش فروش سالانه این برندها منتشر کردند.

استرالیا را نیز همین رویه را با هواوی در پیش گرفته است و شرکتهای ارتباطات راه دور این شرکت نامه ای را مبنی بر جلوگیری از ورود اینترنت ۵G هواوی به این کشور امضا کردند. بنابراین هواوی به طور عمده بر بازارهای چین و اروپا متمرکز شده است، جایی که چراغ سبز به خرید محصولات هواوی وجود دارد. باید ببینیم که آیا هواوی می تواند پیشروی بیشتر در کشورهای غربی در این تنش تجاری داشته باشد؟

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.