صفحه اصلی / فرهنگی / تجسمی / آثار موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان مرمت می شود
آثار موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان مرمت می شود

آثار موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان مرمت می شود

آثار هنری موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان بر اساس تفاهم نامه همکاری بین معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری کرمان، مرمت می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز از معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بر اساس این تفاهم نامه به منظور تقویت گردشگری هنری کرمان، مقرر شد استانداری کرمان بناهای مورد نظر را به معاونت هنری معرفی کند و معاونت امور هنری پیشنهاد سناریوی مفهومی برای ایجاد خانه موزه های هنرمندان بزرگ و معاصر کرمان را ارایه کند.
معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز، گزارشی از آثار موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان تهیه و پیشنهاد مرمت آثار این موزه را به همراه گروه کارشناسان هنری و مرمتی به استانداری کرمان معرفی می کند و با کمک های نقدی استانداری کرمان، آثار موزه هنرهای معاصر کرمان مرمت می شود.
سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد جواد فدایی، سرپرست استانداری کرمان،برای تعامل بیشتر در حوزه فرهنگ و هنر، و همچنین مرمت و بهره برداری از آثار موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان این تفاهم نامه را امضا کردند.
نشست های تخصصی با حضور استادان طراز اول هنر ایران درباره ‘اعتلای هنر معاصر کرمان' و ‘فرصت های گردشگری هنری' این استان از موارد تفاهم نامه معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری کرمان است.
پس از بازدید معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان در ۱۴ اردیبهشت ماه سال جاری و ضرورت بررسی آثار، گروهی از متخصصان و کارشناسان مرمت خردادماه امسال با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، شناسنامه و مشخصات مرمتی آثار موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان را تهیه کردند.
بر اساس گزارش متخصصان و کارشناسان در این طرح، یک هزار و پنجاه اثر در گنجینه موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان بررسی شده است که از این میان ۶۴۶ اثر از سهراب سپهری، ۱۷۳ اثر از علی اکبر صنعتی، ۱۵۱ اثر از هنرمندان نوگرای ایران، ۱۹ اثر از هنرمندان خارجی و ۶۱ اثر طراحی و نقاشی و بافته و پته کرمان است که هنرمندان این آثار نامشخص است.
بر اساس این بررسی کارشناسی، ۳۱۵ اثرِ موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان در اولویت نخست مرمت قرار دارند که پس از تامین اعتبار لازم، کار مرمت آثار انجام خواهد شد.
موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان، گنجینه‌ای از آثار هنرمندان خارجی، آثاری از هنرمندان شاخص نوگرای ایران، مجموعه‌ای از آثار سهراب سپهری و آثار علی اکبر صنعتی را در خود جای داده است .
فراهنگ**۹۰۳۱** ۱۷۰۱

همچنین مطالعه کنید:

روایات یک شب تلخ: داستان روز تولد دیدار

دقیقا یکی از شب های گرم مردادماه ۹۸ بود، حدودهای ساعت ۱۰ شب، که صدای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.