صفحه اصلی / استان ها / مرکزی / لزوم شکل‌گیری کمیته علمی نارضایتی‌های اجتماعی در استان‌ها
لزوم شکل‌گیری کمیته علمی نارضایتی‌های اجتماعی در استان‌ها

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری مرکزی عنوان کرد:

لزوم شکل‌گیری کمیته علمی نارضایتی‌های اجتماعی در استان‌ها

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه باید واقعیت های جامعه را بپذیریم و مسائل اجتماعی را با دید سیاسی و امنیتی حل نکنیم، گفت: برای رفع نارضایتی مردم نیاز است، کمیته علمی نارضایتی های اجتماعی در استان ها شکل بگیرد.

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری مرکزی

به گزارش کسب و کار نیوز، فتح الله حقیقی در دومین روز نشست مشترک مدیران کل امور اجتماعی و فرهنگی هیئت‌های نظارت بر سازمان های مردم نهاد استانداری های سراسر کشور با بیان اینکه مردم ما دیگر از حرف خسته شده‌اند، گفت: باید به جای حرف زدن، عمل کنیم و مدیران ما باید انضباط کلامی داشته باشند، یعنی قول ها و وعده هایی ندهند که نتوانند آن را اجرا کنند، همین امر باعث بی اعتمادی جامعه به حاکمیت و دولت خواهد شد .

وی ادامه داد: جریان ضدانقلاب هم به دنبال همین مسئله است که بی اعتمادی و نارضایتی را در مردم افزایش دهد و با عملیات روانی و تحریک محرک های جامعه سعی در کاهش سرمایه‌های اجتماعی کند. ایجاد جامعه ای فلج و ناراضی از دیگر اهداف جریان ضد انقلاب است. اگر در دی ماه سال گذشته جریان ضد انقلاب بر روی اعتراضات مردمی سوار شد، امروز منضبط تر و مدون تر به دنبال بر اندازی نظام است.

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری با اشاره به شرایط روز جامعه گفت: امید و نشاط یکی از نیازهای اساسی جامعه ما است و باید با برنامه ریزی صحیح، ارائه راهکارهای عملیاتی و … امید و نشاط را در جامعه افزایش دهیم و در پی آن مسئولین با رفتن به سمت عمل گرایی و دوری از شعار زدگی زمینه رضایتمندی هر چه بیشتر جامعه را فراهم آورند.

وی گفت: انتقاد یکی از محورهای توسعه است ولی فرق زیادی بین انتقاد و تخریب است، مدیری که انتقاد پذیر نباشد، جوهر مدیریتی ندارد ولی نباید انتقادهایمان به افراد به سمت تخریب سوق پیدا کند .

حقیقی با بیان اینکه باید به زبان آمار با مردم صحبت کنیم، گفت: اگر قرار است با زبان آماری با مردم صحبت کنیم، نیاز است بر اساس آمارهای شاخص پذیر صحبت شود، متاسفانه عده ای از مدیران و کارشناسان ما به این امر توجه نمی کنند در جایی که باید آمار ارائه بدهند، شاخص ارائه می کنند، و در جایی که نیاز به بیان شاخص است، آما ارائه می دهند .

معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری تاکید کرد: باید واقعیت های جامعه را بپذیریم و مسائل اجتماعی را با دید سیاسی و امنیتی حل نکنیم، زیرا این روش فرسایش در جامعه ایجاد می کند. استانداران کشور باید توجه بیشتری به دفاتر امور اجتماعی و فرهنگی خود داشته باشند تا بتوانند برای رفع معضلات اجتماعی و فرهنگی استان خود و کشور راهکارهای عملیاتی بدهند .

حقیقی در پایان بیان کرد: برای رفع نارضایتی مردم نیاز است، کمیته علمی نارضایتی های اجتماعی در استان ها شکل بگیرد و در این راستا از بضاعت علمی مدیران و ظرفیت و تجربه نهادهای مدنی، تشکل های غیر دولتی و سازمان های مردم نهاد برای تصمیم گیری های عملی بهره مند شویم. 

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پایان فعالیت بازار تاریخی اراک

۲۴ اسفندماه، پایان فعالیت بازار تاریخی اراک در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, علیرضا عسگری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.