چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / کرمان / ‌رسیدن ضریب ساختمان‌های مقاوم استان کرمان به ۶۰ درصد
‌رسیدن ضریب ساختمان‌های مقاوم استان کرمان به ۶۰ درصد

مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان خبر داد:

‌رسیدن ضریب ساختمان‌های مقاوم استان کرمان به ۶۰ درصد

‌مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: ضریب ساختمان های مقاوم استان کرمان به ۶۰ درصد رسیده است.

 ساختمان‌های مقاوم

‌به گزارش کسب و کار نیوزر، “مهدی سلطانی نژاد” امروز ۱۱ مردادماه در مراسم افتتاح واحدهای مسکونی بازسازی شده روستای گورک بخش کوهساران راور با حضور رییس بنیاد مسکن کشور اظهار کرد: سال گذشته دو زلزله بالای ۶ ریشتر در این منطقه رخ داد که خوشبختانه تلفات جانی به همراه نداشت.

وی افزود: در پی حوادث سال ۹۶ کار پرداخت تسهیلات بلاعوض ۱۴ هزار واحد مسکونی با محوریت مردم آغاز شده و طبق قول رییس جمهور در سفر بهمن ماه سال گذشته به استان کرمان و بازدید از این مناطق زلزله زده، امروز ۷۰۰ واحد مسکونی در شهرستان‌های راور و کوهبنان با حضور رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور افتتاح می‌شود.

سلطانی نژاد تصریح کرد: همچنین در مجموع ۲ هزار واحد از واحدهای در دست اقدام دیگر بنیاد مسکن استان کرمان امروز بهره برداری می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه با همت همکاران بنیاد مسکن ضریب ساختمان‌های مقاوم استان کرمان به ۶۰ درصد رسیده است، بیان کرد: باید ۴۰ درصد واحدهای مانده در روستاهای استان را بازسازی کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، در زلزله آذر سال ۹۶ خسارت زیادی به منازل مسکونی روستای گورک وارد شد.

لزوم بازسازی منازل مسکونی بخش شهداد

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس‌ گفت: روستاهای شهداد نیز از زلزله اخیر این بخش آسیب زیادی دیده و باید بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی نیز به این منطقه رسیدگی و نسبت به بازسازی این منطقه اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز، دکتر”محمدمهدی زاهدی” ‌در مراسم افتتاح واحدهای مسکونی بازسازی شده روستای گورک بخش کوهساران راور با حضور رییس بنیاد مسکن کشور اظهار کرد: نظام اسلامی علی رغم مشکلات زیادی که دارد اما توجه به مستضعفان و اقشار آسیب پذیر را سرلوحه قرار داده است.

وی با تشکر از رییس بنیاد مسکن کشور و همکاران ایشان در استان افزود: استاندار سابق و معاون عمرانی استانداری کرمان و دیگر مسوولان از ابتدای وقوع زمین لرزه سال گذشته در منطقه راور و کوهبنان در منطقه بوده و تلاش زیادی نیز برای اسکان و بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده انجام داده اند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: روستاهای شهداد نیز از زلزله اخیر این بخش آسیب زیادی دیده و باید بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی نیز به این منطقه رسیدگی و نسبت به بازسازی این منطقه اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

زاهدی بیان کرد: در این روستاها نیاز به کمک بلاعوض و افزایش تسهیلات است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

کلزا

پیش‌بینی برداشت ۵۰۰۰ تن دانه‌های روغنی از مزارع استان کرمان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, “عباس سعیدی” در جریان برداشت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.