صفحه اصلی / استان ها / کردستان / ۵۱ درصد جمعیت سنندج در بافت ناکارآمد سکونت دارند
۵۱ درصد جمعیت سنندج در بافت ناکارآمد سکونت دارند

۵۱ درصد جمعیت سنندج در بافت ناکارآمد سکونت دارند

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: 38 هزار و 856 مورد تعهد راه و شهرسازی در راستای ایجاد مسکن مهر است که تا کنون 33 هزار و 750 مورد از آنها افتتاح شده و هدفگذاری سالجاری نیز 4 هزار و 906 واحد است.

بافت فرسوده

‌به گزارش کسب و کار نیوز، ‌شهرام ملکی امروز پنج شنبه(۱۱ مرداد) در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: ۵۱ درصد جمعیت شهری در سنندج در بافت‌های ناکارآمد و فرسوده شهری و در ۲۵ درصد شهر سکونت دارند که این میزان قابل تامل است و نشان دهنده این است که بیشترین جمعیت در کمترین مساحت سکونت دارند.

وی با اشاره به اینکه این وضعیت در شهرستان های سنندج و کامیاران حادتر است، افزود: علاوه بر این فقر شدید خدمات زیربنایی، اجتماعی و فرهنگی در این مناطق مشخص است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان عنوان کرد: نایسر به عنوان یکی از نواحی منفصل شهری با ۷۰ هزار جمعیت شاخص آموزشی ۲ دهم درصد، در کشور ۲٫۲ درصد و این میزان در کشور ۴ متر مربع است و علاوه بر این فضای سبز نیز در این منطقه صفر است.

وی تصریح کرد: در سنندج نواحی شرقی برای بازسازی و بازآفرینی شهری بیشتر مورد توجه قرار گرفته و در شهرستان سقز بیشتر بخش میانی شهر است و این بر اساس وضعیت هر یک از شهرستان‌ها انتخاب شده و برای هر یک از آنها نسخه جداگانه‌ای پیچیده شده است.

ملکی به مشکلات سایر شهرستان‌ها در این شهرها پرداخت و گفت: عمده مشکل شهرستان بانه الحاق روستاهای حاشیه شهر به شهر است که مشکلات بسیاری را برای این شهر بوجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه دو پروژه در حوزه طراحی شهری داشتیم، عنوان کرد: برای این طرح‌ها یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان مصوب شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان اعلام کرد: اعتبارات راه و شهرسازی در سال ۹۷ ،۱۱ میلیارد تومان است و در سالجاری اتمام پروژه‌های نیمه تمام در اولویت قرار دارد.

وی خواستار تقویت تسهیلات بافت فرسوده شد و گفت: بیش از ۱۴ هزار پلاک در سنندج در بافت‌های فرسوده داریم که استفاده از تسهیلات بافت فرسوده در این مناطق سیر نزولی داشته و از هزار و ۵۳۸ مورد در سال ۸۹ به ۳۸۶ فقره در سال ۹۶ رسیده و باید آن را تقویت کرد تا در بازسازی مناطق فرسوده موثر واقع شوند.

ملکی در خصوص وضعیت مسکن مهر استان نیز اظهار کرد: ۳۸ هزار و ۸۵۶ مورد تعهد راه و شهرسازی در راستای ایجاد مسکن مهر است که تا کنون ۳۳ هزار و ۷۵۰ مورد از آنها افتتاح شده و هدف‌گذاری سالجاری نیز ۴ هزار و ۹۰۶ واحد است.

وی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۹۳۹ کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت شده، اعلام کرد: شاخص آسفالت راه روستایی در کردستان ۴۸٫۲ درصد و طول مورد نیاز برای نیل به میانگین کشوری ۱۰ هزار و ۲۷ کیلومتر است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان بیان کرد: در حال حاضر هزار و ۱۰۰ کیلومتر آسفالت راه روستایی در دست اجراست که ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

وی اقدام مفید و موثر شورای توسعه استان را در سه سال اخیر اختصاص ۲۰ درصد از اعتبارات استان به سمت راه روستایی دانست و گفت: اگر از ظرفیت بودجه ۹۸ برای ساماندهی و بازآفرینی مناطق حاشیه‌ای استفاده شود، تغییر عمده‌ای در این حوزه در استان روی خواهد داد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرغ‌

تست اعتیاد مرغ‌های کردستان منفی اعلام شد

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایسنا, مجتبی ورمقانی با تکذیب خبر خوراندن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.