صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / لیبرمن از بازگشت ارتش سوریه به مرزهای مشترک با جولان اشغالی استقبال کرد
لیبرمن از بازگشت ارتش سوریه به مرزهای مشترک با جولان اشغالی استقبال کرد

لیبرمن از بازگشت ارتش سوریه به مرزهای مشترک با جولان اشغالی استقبال کرد

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از بازگشت نیروهای سوریه به مرزهای مشترک با بلندی‌های جولان استقبال کرد و گفت: سوریه دوره حکومت اسد بازگشته است.

لیبرمن

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (پنج‌شنبه) در اظهاراتی مطبوعاتی ضمن استقبال از کنترل دوباره نیروهای دولت سوریه بر مرزهای مشترک سوریه با ارتفاعات جولان اشغالی تاکید کرد: سوریه به دوره حکومت بشار اسد بازگشته است.

لیبرمن گفت: وضعیت سوریه اکنون به اوضاع قبل از دوره جنگ بازگشته است. اکنون عنوانی مشخص وجود دارد و یک مسؤول و قدرتی مرکز موجود است.

وی تاکید کرد: تا زمانی که خاک ما به عنوان جبهه‌ای از سوی ایران استفاده نشود و ایستگاهی برای انتقال سلاح به حزب الله نباشد در امور سوریه مداخله نخواهیم کرد.

لیبرمن گفت: در امور داخلی سوریه دخالت نخواهیم کرد مشروط بر اینکه سوریه به طور جدی به توافقنامه تفکیک نیرو امضا شده در سال ۱۹۷۴ پایبند باشد. اگر سوریه به شروط ما پایبند نباشد ما طبق مصحلت امنیتی اسرائیل عمل خواهیم کرد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره پیشروی اخیر نیروهای سوری نیز گفت: بر این باورم که جبهه سوریه (مرزهای سوریه با اراضی اشغالی) با بازگشت کامل بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به حاکمیت در این کشور، آرام‌تر خواهد شد.

دولت سوریه با کمک روسیه و ایران، کنترل بیشتر اراضی این کشور را پس گرفته و در سال جاری میلادی گروه‌های شبه‌نظامی مستقر در برخی مناطق باقی مانده در نزدیکی حمص، دمشق و جنوب غرب این کشور را در هم شکست.

این اظهارات لیبرمن تنها یک روز پس از آن بود که فرستاده روسیه به سوریه تاکید کرد، نیروهای ایرانی سلاح‌های سنگین خود در سوریه را ۸۵ کیلومتر از ارتفاعات جولان اشغالی عقب بردند.

بشار اسد با حمایت روسیه و نیز حزب الله لبنان کنترل مناطقی در جنوب غرب سوریه را از نیروهای مخالف خارج کرد و به این ترتیب گروه‌های حامی اسد به نزدیکی‌های جولان رسیدند.

مسکو در راستای تلاش برای اطمینان‌بخشی به اسرائیل اعلام کرد که می‌خواهد تنها نیروهای سوری را در اراضی جولان در سوریه و یا نزدیکی آنها مستقر سازد اما اسرائیل بر مساله خروج کامل نیروهای هم‌پیمان ارتش سوریه از این کشور پافشاری کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.