صفحه اصلی / اقتصادی / راه و شهرسازی / تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با همکاری سه قوه ممکن است
تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با همکاری سه قوه ممکن است

معاون رییس جمهوری:

تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با همکاری سه قوه ممکن است

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در سایه تعامل و همکاری همه جانبه سه قوه اجرایی ، قانونگذاری و قضایی ممکن است .

به گزارش کسب و کار نیوز، سید ابوالفضل رضوی شامگاه چهارشنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان افزود: اینکه امروز برخی همه سنگ ها را بر سر قوه مجریه می ریزند، باید پاسخ دهند ، هر کدام از قوا چه راههایی را برای اقتصاد مقاومتی باز کرده که قوه مجریه عمل نکرده است.
وی گفت: زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی مردم محوری را از شاخص های اقتصاد مقاومتی می دانند و می فرمایند که قوای کشور باید در این زمینه برنامه ریزی کنند، نشان می دهد اقتصاد مقاومتی، اقتصادی بلندنظرانه و فراگیر است.
به گفته رضوی اقتصاد مقاومتی، اقتصاد پویا و درخشان کردن استعدادهای مردم است و سرعت عمل و روان سازی حضور مردم در فعالیت های اقتصادی را فراهم می کند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه اجرای اهداف اقتصاد مقاومتی بدون همکاری سه قوه شدنی نیست، گفت: باید توجه داشت اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد فعال است.
رضوی ادامه داد: یکی از شاخص های اقتصاد مقاومتی از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، درون زایی است که نشان می دهد باید راه برای مردم باز شود تا استعدادهایی که توان ایجاد ارزش افزوده را دارند به فعلیت برسند.
وی از دانش بنیان به عنوان دیگر شاخصه های اقتصاد مقاومتی نام برد که در کنار درون زایی و مردم محوری، می تواند بطور جهشی اقتصاد را نجات دهد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: دستگاه ها باید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی پتانسیل های فیزیکی مناطق را شناسایی کرده و از آنها در مسیر توسعه و بر مبنای آمایش سرزمین استفاده کنند.
رضوی همچنین اظهار داشت: ارتقای تولید ملی و اشتغال پایدار در مناطق مختلف کرمان باید بطور ویژه مورد توجه گیرد زیرا در سال ۹۵ میزان کارکرد این استان ۸۷ درصد و کارکرد ملی آن ۹۶ درصد بوده و در حقیقت در سال گذشته این کارکرد از معدل ملی بیشتر بوده است.
وی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی باید به آموزش توجه ویژه ای شود، گفت: به سرمایه گذار به دلیل کاری که برای کشور و مردم انجام می دهد، باید احترام گذاشت.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری افزود: ۶۱ درصد سرمایه در استان کرمان با تعطیلی ۲۵ درصد و نیمه فعال بودن ۳۶ درصد واحدهای صنعتی معطل مانده که یا به دلیل صدور بی حساب پروانه ها، سیاست گذاری نادرست بخش های دولتی و یا مدیریت نادرست این واحدها بوده است.
رضوی ادامه داد: برای فعال کردن واحدهای تولیدی و صنعتی، باید گروهی را تعیین کنیم تا در استان مشاوره و آموزش دهند و نیاز به آموزش در هر سطحی واجب و لازم است و دستگاه ها باید برنامه ریزی لازم برای آموزش هر بخشی را انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه روستاها را واحدهای تولیدی با تولیدات متنوع و واحد فرهنگی، اجتماعی، تاریخی و میراثی می دانیم، گفت: یکی از تولیدات این واحد تولیدی کشاورزی است و بیشترین کم لطفی نیز از همین ناحیه به روستاها شده است.
رضوی با تاکید بر اینکه الگوی توسعه روستایی وجود ندارد، تصریح کرد: حدود ۹۰ درصد گندم تولیدی کشور در روستاها تولید می شود و باید سئوال کرد چه کسی مجوز احداث کارخانه های آرد در شهرها را داده است؟
وی گفت: باید دید در حالی که محصولات کشاورزی در روستاها تولید می شود اما مجوز کارخانه های آبمیوه گیری در شهرها صادر می شود؟ و چرا اجازه توسعه روستاها را ندادیم، مگر در روستاها ازدیاد جمعیت را نداشته ایم؟
۵۰۵۴/۷۴۴۰

همچنین مطالعه کنید:

سهم حمل و نقل هوایی از سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ چگونه ۷درصد افزایش یافت؟

به گزارش کسب و کار نیوز ، جعفر یازرلو در پاسخ به مطالب مطرح شده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.