صفحه اصلی / ورزشی / جهان ورزش / فوتبال در جنگ/ “عصا زیر بغل،” تیمی برای عشق ورزیدن

فوتبال در جنگ/ “عصا زیر بغل،” تیمی برای عشق ورزیدن

جنگ و کشتار هم نتوانسته مانع فوتبال بازی کردن تعدادی از اهالی نوار غزه شود و اخیرا تیمی متشکل از کسانی که درجنگ با رژیم صهیونیستی نقص عضو شدند، پایه‌گذاری شده است.

فوتبال با عصا

به گزارش کسب و کار نیوز، عشق به فوتبال حد و مرز ندارد؛ حتی زیر سایه جنگ و توپ و تفنگ هم لحظات عاشقانه‌ زیادی میان انسان و فوتبال شکل گرفته است. پا را فراتر از این بگذارید. قطع عضو و از دستن دادن پا که عضو اساسی برای بازی کردن فوتبال است، نمی‌تواند مانع از وصال فوتبال و انسان شود.

اینجا نوار غزه است؛ جایی که جنگ از سال‌ها قبل بر روی آن سایه انداخته است. جنگی یک طرفه که موجب قربانی شدن تعداد زیادی از مردم فلسطین شده است. علاوه بر شهدای زیادی که در این سال‌ها جان خود به خاطر جنگ از دست دادند، در حال حاضر حدود ۲۵۰۰ نفر دست یا پای خود را از دست داده‌اند. با وجود تمام مشکلات، گروهی از علاقه‌مندان به فوتبال، با کمک گرفتن از عصا تشکیل داده‌اند.

آنها برای تیم فوتبال خوب، نام “چوب زیر بغل” را انتخاب کردند. اعضای این تیم را بازیکنان ۱۲ تا ۳۵ ساله تشکیل می‌دهند. آنها برای جلوگیری از برچسب‌هایی که جامعه برای افراد معلول می‌سازد، به سمت تشکیل این تیم رفتند. محمد النعوق، سرمربی تیم “چوب بغل،” معتقد است «محدودیت‌ها نباید حق ورزش را از افراد مختلف بگیرد.»

آنها برای جبران نقص خود، از عصا استفاده می‌کنند. علاوه بر عصا، تمرینات بدنسازی و حفظ تعادل نقش مهمی در آمادگی این بازیکنان قطع عضو دارد که به مراتب کار سخت‌تری نسبت به افراد سالم دارند.

این تیم با کمک کمیته پارالمپیک فلسطین و اتحادیه منطقه‌ای ورزشکاران توان‌خواه پایه گذاری شده است. علی رغم این که امیدواری‌ها نسبت به شکل گرفتن این تیم کم بوده، در مدت یک ماه، تعداد بازیکنان تیم به ۱۶ نفر رسیده است.

این فوتبالیست‌ها امیدوارند روزی دررقابت‌های بین‌المللی شرکت کنند و بتوانند علاقه‌مندان زیادی را به سمت این سبک از بازی فوتبال جذب کنند.

سایت “دویچه وله” در گزارشی با عکس‌های خبری رویترز نوع فوتبال این افراد نقص عضو را به تصویر کشیده که می‌تواند عامل خوبی برای انگیزه بخشیدن به همه کسانی باشد که با محدودیت‌های مختلفی زندگی می‌کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رونالد کومان

مسی با باشگاه مشکل داشت نه من

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ورزش سه, رونالد کومان سرمربی جدید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.