صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / تیروکمان ایران در بازیهای آسیایی ۲۰۱۸/ امیدواری به تکرار مدالهای کامپوند
تیروکمان ایران در بازیهای آسیایی ۲۰۱۸/ امیدواری به تکرار مدالهای کامپوند

۱۷ روز تا بازیهای آسیایی جاکارتا

تیروکمان ایران در بازیهای آسیایی ۲۰۱۸/ امیدواری به تکرار مدالهای کامپوند

تیم ملی تیروکمان در رشته‌های ریکرو و کامپوند در حالی خود را برای شرکت در بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا آماده می‌کند که در سه دوره حضورش در بازیهای آسیایی تنها در بخش کامپوند انفرادی و تیمی صاحب مدال شده است.

تیروکمان

به گزارش کسب و کار نیوز، تیم ملی تیروکمان ایران چهارمین حضورش را در بازیهای آسیایی تجربه می‌کند. اولین حضور ایران در رقابتهای تیروکمان بازیهای آسیایی به بازیهای آسیایی ۲۰۰۲ پوسان کره بر می گردد که ایران تنها با یک کماندار در بخش ریکرو شرکت کرد.

ایران در بازیهای ۲۰۱۰ گوانجو با ۸ سهمیه در بخش ریکرو زنان و مردان و در بازیهای ۲۰۱۴ با ۸ سهمیه در بخش کامپوند زنان و مردان در بازیهای آسیایی شرکت کرده بود.

بازیهای آسیایی جاکارتا چهارمین حضور کمانداران است که ایران با ۱۳ کماندار (یک سهمیه در ریکرو زنان، ۴ سهمیه در ریکرو مردان و ۸ سهمیه در کامپوند زنان و مردان) شرکت خواهد کرد. هرچند در این دوره تعداد سهمیه‌های تیروکمان افزایش پیدا کرده است، اما باز هم همانند دوره قبل مسوولان امیدی چندانی به کسب مدال ریکرو ندارند و منتظر افتخارآفرینی از سوی کمانداران کامپوند در بخش تیمی و میکس هستند.

* ۱۳ کماندار مسافر جاکارتا

تیم ملی تیروکمان در بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا با ۱۳ کماندار (زهرا نعمتی، صادق اشرفی، میلاد وزیری، امین پیرعلی و عرفان ارژنگی پور در ریکرو زنان و مردان و اسماعیل عبادی، مجید قیدی، امیر کاظم‌پور، نیما محبوبی، پریسا براتچی، فرشته قربانی، مینو عابدی و راحله فارسی در کامپوند زنان و مردان) شرکت خواهد کرد که عرفان ارژنگی‌پور با ۲۰ سال سن جوانترین کماندار اعزامی در این دوره از بازیهای آسیایی است. هر چند زهرا نعمتی یکی از پرافتخارترین کماندار پارالمپیکی در رشته ریکرو است که این بار جواز حضور در بازیهای آسیایی را بدست آورده است. او در بازیهای پاراآسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو موفق به کسب مدال برنز شد و در پاراآسیایی ۲۰۱۴ اینچئون مدال طلای انفرادی را به خود اختصاص داد. نعمتی در جاکارتا نخستین حضور خود را به عنوان تنها نماینده ریکرو بانوان تجربه خواهد کرد.

* اسماعیل عبادی پرافتخارترین کماندار در بازیهای آسیایی

کمانداران کامپوند در حالی دومین حضور خود را در بازیهای آسیایی تجربه می‌کنند که در بازیهای آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون اسماعیل عبادی در بخش انفرادی موفق به کسب مدال طلا و در بخش تیمی که تیم ایران با ترکیب امیر کاظم‌پور، مجید قیدی و اسماعیل عبادی شرکت کرده بود به مدال برنز تیمی دست یافت.

کشورهای کره، هند، چین تایپه، ژاپن و قزاقستان از مهم‌ترین حریفان ایران در بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا هستند. این امیدواری وجود دارد که کمانداران ایران در مرحله مقدماتی با کسب امتیازات بالا بتوانند در جدول رده‌بندی مرحله مقدماتی در جمع ۸ تیم برتر قرار بگیرند تا در مرحله حذفی انفرادی و تیمی با تیم‌های ضعیف‌تری به رقابت بپردازنند و بتوانند حضورشان را تا مرحله فینال پیش ببرند.

* کمانداران کامپوند بهترین نمایندگان ایران در ادوار بازیهای آسیایی

در جدول رده‌بندی بازیهای آسیایی ۲۰۰۲ پوسان کره، تیم ایران که تنها با یک نماینده در ریکرو انفرادی مردان در این بازیها شرکت کرده بود، مجید رحیمی در جدول رنکینگ بازیهای آسیایی در جایگاه ۲۲ قرار گرفت. در بازیهای آسیایی ۲۰۰۶ ایران هیچ نماینده‌ای در این بازیها نداشت.

در ۲۰۱۰ گوانگجو نیز که تیم ایران با ۸ کماندار در بخش ریکرو انفرادی و تیمی زنان و مردان در این بازیها شرکت کرده بود، در جدول رنکینگ بازیهای آسیایی و در بخش ریکرو انفرادی مردان و زنان؛ حامد فوری در جایگاه چهل و ششم، نادر منوچهری چهل و چهارم، کیوان ریاضی مهر نهم، میلاد وزیری هفدهم، زهرا دهقان هفدهم، افروزه مولوی چهل و هشتم، لیلا سخائی فر پنجاهم، زهرا شمس هفدهم شده بودند و در بخش تیمی مردان که با ترکیب نادر منوچهری، کیوان ریاضی مهر و میلاد وزیری و در تیمی زنان با ترکیب زهرا دهقان، افروزه مولوی و زهرا شمس شرکت کرده بودند در جدول رنکینگ بازیهای آسیایی در جایگاه نهم قرار گرفتند.

در ۲۰۱۴ اینچئون که تیم ایران با ۸ کماندار در بخش کامپوند زنان و مردان در این بازیها حضور داشت، در بخش انفرادی کامپوند مردان؛ اسماعیل عبادی موفق به کسب مدال طلا شد، مجید قیدی در جدول رنکینگ بازیهای آسیایی سی و هشتم، امیرکاظم پور هفتم و مجید کیانزاد سی و نهم شدند.

همچنین تیم کامپوند مردان با ترکیب اسماعیل عبادی، مجید قیدی و امیر کاظم‌پور در جایگاه سوم قرار گرفت. در بخش کامپوند انفرادی زنان نیز مینو عابدی در جایگاه سی و پنجم، سکینه قاسم پور نهم، مریم رنجبر بیست و نهم و شبنم سرلک هشتم شدند و تیم کامپوند زنان با ترکیب سکینه قاسم‌پور، مریم رنجبر و شبنم سرلک در جایگاه چهارم ایستاد.

از نکات قابل توجه این دوره بازیهای آسیایی نسبت به دوره‌های قبل، افزایش تعداد سهمیه‌ها و حضور ۱۳ کماندار در بازیهای آسیایی جاکارتاست. در حالی که در ۲۰۱۰ گوانگجو تیم ایران با ۸ سهمیه در ریکرو و ۲۰۱۴ اینچئون با ۸ سهمیه در کامپوند در رقابت‌ها حضور داشت.

*برنامه مسابقات تیروکمان در بازی های آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸:

سه شنبه ۳۰مرداد ۲۱ آگوست ریکرو زنان و مردان شروع از ساعت ۵:۳۰
پنجشنبه یکم شهریور ۲۳ آگوست ریکرو زنان و مردان شروع از ساعت ۵:۳۰
جمعه  ۲ شهریور ۲۴ آگوست میکس تیمی ریکرو و کامپوند شروع از ساعت ۵:۳۰
شنبه ۳ شهریور ۲۵ آگوست ریکرو تیمی زنان و مردان (تا نیمه نهایی) شروع از ساعت ۵:۳۰
یکشنبه ۴ شهریور ۲۶ آگوست کامپوند تیمی مردان و زنان (تا نیمه نهایی) شروع از ساعت ۵:۳۰
دوشنبه ۵ شهریور ۲۷ آگوست رده‌بندی و فینال کامپوند و ریکرو تیمی زنان و مردان شروع از ساعت ۷
سه‌شنبه ۶ شهریور ۲۸ آگوست رده‌بندی و فینال ریکرو و کامپوند انفرادی مردان شروع از ساعت ۷

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.